Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Дебати зі сталого розвитку: рівень – школярі

Участь у заході взяли учні ужгородських шкіл №№ 2, 6, 7, 11, 12, 15, 19 та 20

0 1 159
Дебати зі сталого розвитку: рівень – школярі
Дебати зі сталого розвитку: рівень – школярі
11 травня на факультеті МПМБ УжНУ відбувся перший дебатний турнір із проблематики сталого розвитку для школярів. Захід, у якому взяли участь учні ужгородських шкіл №№ 2, 6, 7, 11, 12, 15, 19 та 20, зініціювали управління освіти міста та ресурсний центр зі сталого розвитку університету. Модератором заходу виступила Ганна Мелеганич – директор Центру сталого розвитку УжНУ.
Дебати зі сталого розвитку: рівень – школярі

Мирослава Лендьел

Із привітанням виступила проректор із науково-педагогічної роботи вишу Мирослава Лендьел. Вона відзначила, що для школярів цей захід – щось інноваційне, цікаве. Також наголосила на важливості проведення таких дебатів, адже вміння дискутувати, наводити аргументи, відстоювати власну думку згодяться молоді в дальшому житті. Мирослава Олександрівна побажала учасникам успіхів, адреналіну, об’єктивності насамперед щодо себе, майбутніх переможців закликала йти далі цією «кар’єрною драбиною». Відтак вручила подяки школам, котрі відгукнулися й узяли участь у дебатах.

Дебати зі сталого розвитку: рівень – школярі

Іван Вовканич

На заході був присутній і декан факультету МПМБ Іван Вовканич, який також долучився до привітань. Він висловив переконання, що наше майбутнє – в руках молоді, і похвальним є те, що вона ще зі шкільної лави починає цікавитися проблематикою розвитку нашої держави. На завершення побажав учасникам залишатися небайдужими й завжди прагнути досягнути істини.

Дебати зі сталого розвитку: рівень – школярі

Учасники дебатів

На початку заходу було відразу ж оголошено теми ¼, ½ та фінальної ігор: «Інтелект має збагачувати країну, а не шукати кращої долі за кордоном», «Інтернет – зло, яке поглинає людину і десоціалізує її», «Майбутнє країни – виключно в наших руках!». Роль ведучих, котрі стежили за порядком та регламентом дебатування, відвели студенткам нашого вишу, серед яких – переможниці студентських дебатів Ярослава Турянин та Софія Дацюк. Вирішувало долю наших учасників компетентне журі, що складалося з вчителів-керівників команд, а також представників кафедр УжНУ: політології і державного управління, екології, а також міжнародних студій і суспільних комунікацій.

Учасники помітно хвилювалися, хоч і мали серйозний рівень підготовки. Підтримати своїх прийшли й однокласники учасників, дехто навіть прихопив із собою власноруч намальований плакат. На відміну від студентських, на учнівських дебатах кожна команда тут мала свою назву: «Фаворит», «Інтелектуали», «Victory», «Діти Валєри», «Експерт», «Сузір’я».

Дебати зі сталого розвитку: рівень – школярі

Переможці

Після першої гри команд удвічі поменшало: до півфіналу дійшли школи №6, №12, №15 і №20. Другий етап дав змогу командам більше розкритися, показати себе, та й тема передбачала широке поле для змістовних дискусій. Але до фіналу дісталися найбільш упевнені та інтелектуально підковані – школи № 15 та № 20. Після закінченню часу, відведеного на дебати, суперечка все ще тривала, і не лише між командами, а й між глядачами! А це вже наочний показник результативності заходу.

Дебати зі сталого розвитку: рівень – школярі

Ганна Мелеганич

Обираючи переможця, члени журі зауважили сильні та слабкі сторони обох команд, радо вітали серйозність, із якою учні підійшли до підготовки до заходу. Останнє слово у грі було за Ганною Мелеганич, котра підбила підсумок й оголосила ім’я переможця. Цей почесний титул абсолютно заслужено здобула ЗОШ №15.

Ганна Ігорівна відзначила високий рівень підготовки учасників, їх потенціал. Порівняла переможців із командою з Одеси, котра торік посіла перше місце на Всеукраїнських дебатах в Ужгороді. Мовляв, і та команда свого часу, як наші школярі нині, з’явилася без керівника. Тому працювати одеситам довелося під наглядом місцевого «тренера», котра тепер наставляла і наших переможців.

На згадку про дебатний турнір фіналісти отримали символічні призи. Загалом учні та їх учителі задоволені тим, що спробували свої сили у такому заході. Дехто зауважив, що по-новому відкрив для себе і своїх підопічних, і навіть самого себе. У подальшому запланували проводити шкільні дебати на постійній основі.

Катерина Хижняк
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.