Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

У річницю УжНУ Сергій Квіт поділився досвідом забезпечення якості освіти у вишах

Запоруку високих показників екс-міністр вбачає в командній природі лідерства всіх представників закладу та унікальній культурі вишу, в основі якої – довіра і брак корупції

0 94
Заходи, приурочені до 73-ї річниці Ужгородського університету, розпочалися вранці 19 жовтня. У залі Вченої ради заступник голови наглядової ради нашого вишу, екс-міністр освіти і науки України (2014–2016) Сергій Квіт провів семінар.

Сергій Миронович поділився досвідом щодо внутрішньоуніверситетського забезпечення якості освіти, адже очолює відповідний центр у Національному університеті «Києво-Могилянська академія», а також є головою Вченої ради цього вишу.

На заході були очільники різних підрозділів УжНУ. Гостя представив ректор Володимир Смоланка.

Сергій Квіт
Сергій Квіт

– Дуже приємно виступати в Ужгородському університеті, не так часто буваю в рідному місті, – привітався Сергій Миронович.

Лектор зауважив: система забезпечення якості освіти в НаУКМА не є ідеальною, але її постійно вдосконалюють.

На думку пана Квіта, поширене формулювання «якість навчального процесу» варто розділити на «якість навчання» і «якість викладання». А досягти високих показників можна, розвинувши командну природу лідерства в усіх представників вишу, сформувавши унікальну культуру вишу, в основі якої – довіра і брак корупції.

– Усі проблеми починаються, коли університет не має власної унікальності, не відрізняється від інших, – вважає екс-міністр.

Крім того, на думку С. Квіта, політика закладу вищої освіти має бути централізованою, воднораз підрозділам треба надавати автономію. Для підвищення якості навчання й викладання варто враховувати практику іноземних вишів (пан Квіт розповів про досвід університетів Чехії, Польщі, Нідерландів, Великої Британії, США).

Контролювати ситуацію та реагувати на нові виклики допоможуть регулярні онлайн-опитування студентів (за порадою соціологів – на останньому занятті кожної дисципліни наприкінці семестру). Такі анкетування добровільні, тож учасників варто заохочувати, враховувати їхні позиції.

Своєю чергою, опитування викладачів, випускників, працедавців достатньо влаштовувати раз на два роки.

Для поліпшення якості знань студентів варто вводити нові форми контролю, як-от paper (письмове обґрунтування власного погляду з широкої теми на 12–15 сторінок), рецензія на книжку, замітка у європейських ВНЗ). Відповідно нові вимоги якості освіти зумовлюють нові форми підвищення кваліфікації викладачів, враховуючи, зокрема, інтереси самих педагогів і очікування їхніх студентів.

Забезпечення якісної освіти також передбачає дотримання академічної доброчесності. У її основі – уникнення плагіату, фабрикації, хабарництва, лобіювання змін до українського законодавства, пов’язаних із академічною доброчесністю, а також співробітництво з іноземними й вітчизняними вишами.

Тож наприкінці семінару Сергій Квіт і Володимир Смоланка погодили, що співпраця між УжНУ та НаУКМА має розвиватися.
Про інші заходи, організовані до річниці альма-матер, – в чергових публікаціях.

Ольга Брайлян

Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.