Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Викладачі Ужгородського університету взяли участь у літній школі Британської ради

Після тренінгу учасники від УжНУ планують заходи для колег для поширення знань, здобутих у рамках школи професійної майстерності

0 360

У рамках співпраці УжНУ та Британської ради в проекті «Англійська мова для університетів» викладачі медичного факультету, а також факультетів іноземної філології, туризму та міжнародних комунікацій, міжнародних економічних відносин, узяли участь у літній школі професійного розвитку яка відбулася в Києві усередині липня. Наразі до проекту залучено 21 навчальний заклад з різних куточків України.

Навчання спрямоване на викладачів англійської мови професійного спрямування й лекторів, які читають предмети англійською мовою. Працювала літня школа в двох напрямах:

  • англійська мова для спеціальних цілей за 2 спрямуваннями (CiVELT: основи та CiVELT: мова професійного спрямування)
  • майстерність викладання в університетах (Academic Teaching Excellence)

Сертифікат викладання англійської мови професійного спрямування (CiVELT) формується з трьох частин. Теми першої частини програми охопили загальні тенденції викладання мови професійного спрямування, мотивацію, взаємодію в аудиторії, розроблення завдань, роль викладача у плануванні занять та основи планування.

Ірма Калинич

Ірма Калинич, викладач кафедри теорії та практики перекладу Ужгородського університету, ділиться враженнями: «Цей курс змусив мене переосмислити базові поняття в навчанні іноземної мови. Я відкрила для себе нове бачення ролі вчителя в процесі навчання англійської мови для спеціальних цілей, усвідомила важливість мотивації, з’ясувала її типи. Дізналася також про розробку автентичних завдань, критерії підбору матеріалу до навчального посібника. А ще навчилася починати планування уроку з бачення кінцевого результату та постановки цілі відповідно до SMART-підходу. Загалом, як навчання з тренерами, так і спілкування з колегами з інших вишів України збагатили професійно й особисто».

Думками ділиться й Вікторія Данилюк, викладач кафедри міжнародних комунікацій: «Навчання було надзвичайно цікавим і пізнавальним. Тренери співпрацювали з викладачами й намагалися матеріал пояснити детально та логічно для використання в дальшому навчанні зі студентами. Проект – це хороший досвід, нагода поспілкуватися з колегами, однодумцями, викладачами, обмінятися думками».

Людмила Коваль та Тетяна Вайнагій

Координаторка проекту, викладач кафедри МК Людмила Коваль додає: «Теми другого блоку тренінгу охопили підходи до організації читання, прослуховування, письма й усного мовлення. Практичний підхід і різні режими роботи в групах надав можливість викладачам проаналізувати моделі занять – як власних, так і колег. Участь викладачів з різних регіонів також сприяли взаємному обміну досвідом. Цікавим було практичне застосування та використання електронних ресурсів на заняттях, що допомагає оптимізувати та поліпшити роботу на заняттях».

Викладач кафедри МК Оксана Панько продовжує: «Мала можливість ознайомитися з різними підходами до викладання іноземної (англійської) мови, удосконалити й розширити власні. Особливо цінним для мене став досвід обміну методами, які застосовують колеги з різних регіонів України. Тренінг також дав мені нагоду відчути себе студенткою, оскільки ми, учасники, займалися подібною до студентів діяльністю: отримували та вирішували завдання, з чим успішно впоралися. Для мене побути на другому рівні тренінгу означало також почути про специфіку подачі функціональної мови, таким чином, удосконалити власні методи викладання через практичне впровадження. Здобути неоціненний досвід у цьому розумінні було для мене особливо важливим».

Під час заняття

Тетяна Вайнагій, викладач кафедри іноземних мов, додає: «Велика увага другого блоку тренінгу була приділена актуальним питанням викладання граматики й інтеграції граматичних тем до навчальної програми з урахуванням професійних потреб майбутніх спеціалістів. Особливо цінними стали інновативні підходи щодо викладання граматики та лексики з використанням сучасних електронних ресурсів. Світ стрімко розвивається, щодня з’являються сотні нових платформ для вивчення іноземних мов, і дуже важко тримати всю цю інформацію в полі зору. Тренери проекту ознайомили викладачів з найдієвішими електронними ресурсами, що, безперечно, дозволить оптимізувати нашу працю та зробити заняття ще більш цікавими й продуктивними для студентів».

Сільвія Пацкун

Сільвія Пацкун, викладач кафедри фундаментальних дисциплін, учасниця тренінгу з майстерності викладання (ATE): «Цікавою ідеєю вважаю впровадження групових завдань лектором для постійної перевірки розуміння студентами поданого матеріалу, а саме застосування «мозкового штурму» навколо ключових термінів теми та відкриті запитання протягом лекційного заняття. Цілком погоджуюся з тезою про важливість ввічливої форми відгуку на виступи колег та студентів».

Викладач кафедри нейрохірургії, невропатології та психіатрії Тарас Гаврилів продовжує: «Під час тренінгу викладачам були запропоновані новітні методики навчання, орієнтовані на підвищення педагогічної майстерності та вдосконалення володіння англійською мовою. Навчання відбувалося в доброзичливій, дружній атмосфері та супроводжувалося обміном досвідом і практичними навичками між викладачами різних ВНЗ України, які брали участь у програмі.

Тарас Гаврилів

Запропоновані на тренінгу методики викладання спрямовані на розвиток уміння виступати перед аудиторією, аргументовано відстоювати власну позицію, правильно й лаконічно формулювати власні думки, конструктивно працювати в команді, швидко адаптуватися до роботи в різних групах. Під час навчання було зроблено акцент на ролі особистості викладача, його акторських здібностях, вмінні вдало керувати аудиторією, оцінювати рівень розуміння викладеного матеріалу, організовувати студентів у робочі групи й орієнтувати на досягнення певної мети. Впровадження нових методик є доволі складним завданням, проте конкуренція у сфері освіти вимагає від навчальних закладів постійного підвищення якості освіти, переходу з методик викладання, що базуються на основі страху й почутті провини студента, до навчання, яке орієнтоване на розвиток індивідуальних якостей молодої людини та виконує виховну й мотиваційну функції».

Традиційно учасники підготували неформальний підсумок тижневої роботи у форматі коротких виступів та отримали сертифікати. Після тренінгу викладачі планують заходи для колег для поширення знань, здобутих у рамках школи професійної майстерності. Але це вже буде з початком навчального року.

За інформацією ст. викладача кафедри міжнародних комунікацій
факультету туризму та МК Людмили Коваль

Залишіть відповідь

X