Про знакову складову міжетнічної комунікації говорили на відділенні журналістики
Після презентації досліджень студентів про знаки у вишивці молоді розповіла засновниця студії традиційної закарпатської вишивки «Косиця» Тетяна Когутич
Насамперед до присутніх звернувся завідувач кафедри журналістики професор Юрій Бідзіля, який проанонсував план роботи та представив гостей.
Відтак слово мала Олеся Василівна: «Важливо розуміти: все, що ми спостерігаємо в житті, має знакову символічну природу: мова, музика, медицина, художня література, наука, професії сьогодні неможливі без знаків-символів. Дослідження, які стосуються цієї теми, об’єднані назвою семіотика. Основи цієї науки закладені ще представниками античної й середньовічної філософської думки. Вона охоплює різноманітні аспекти знаків-символів у нашому житті».
Надалі цікаві виступи підготували студенти. Нікіта Гросош найпершим презентував власні дослідження. У відеопрезентації наочно передав тему «Знаки і символи кельтів». Як зауважив хлопець, кельти – один із найдавніших і найрозвинутіших народів світу. Мали вони й свою знакову символічну систему.
Алла Ревай та Яна Бурдун представили свою презентацію на тему «Давні знаки-символи у світі». Перші символи з’явилися раніше за літери, за перший малюнок. Відтоді люди користаються ними у всіх сферах життя. Вони згадали найрізноманітніші символи-знаки, як-от: кола, зірки, спіралі, ромби, стрілки, піраміди, різновиди хрестів.
Продовжили виступ Таня Голяк і Діана Шарко з презентацією на тему «Сучасні символи у журналістиці». Журналістика найчастіше асоціюється з символом пера. Його використовують на позначення різних журналістських організацій та інститутів. Золоте перо – найвища нагорода у сфері журналістики України.
Не менш цікавою інформацією поділилися студентки спеціалізації «Реклама та зв’язки з громадськістю» Ніколетта Щербанич та Анастасія Шапарь. Досліджували дівчата сферу, у якій спеціалізуються, тому говорили про знакову систему реклами. Логотипи і вивіски – усе це знаки. Дівчата згадали всесвітньовідомі логотипи компаній Apple, Nike, Samsung тощо.Студентки показали приклади символічних позначень у банерній рекламі. Наголосили на важливості вміти правильно добирати й використовувати знаки й образи.
Щоб гості не сумували, Олександра Шаламай та Діана Магоч долучили присутніх до створення символу відділення журналістики. Точніше – запропонували вибрати декілька знаків-символів, які асоціюються з журналістикою, після чого ними потрібно було заповнити чистий аркуш.
На завершення виступила гостя заходу засновниця студії традиційної закарпатської вишивки «Косиця» Тетяна Когутич, яка розповіла молоді про знаки у вишивці, які саме символи і стилі вишивання використовували різні регіони. «Власне, сорочка була, – каже Тетяна, – паспортом, що свідчив, звідки ти родом і з якої сім’ї».
першокурсник відділення журналістики