Два дипломи та робота в Італії: випускник УжНУ Владислав Булгаков – про перспективи програми подвійних дипломів
Можливість вивчати дисципліни, яких немає тут

«Після першого семестру першого курсу магістратури моя наукова керівниця Мирослава Глебена розповіла про те, що наш факультет розпочав партнерство з італійським Університетом Л’Аквіли. Як студента для мене це було щось нове. Тож я підготував пакет документів – і мою заявку відібрали. Так у березні 2023 року я став першим студентом УжНУ, який поїхав на обмін саме в цей виш. До цього наші вже їздили до інших країн й інших навчальних закладів. Наш факультет серед перших в УжНУ, де для студентів відкрилася така можливість.
Загалом навчання в Італії тривало два семестри й чергувалося з освітнім процесом в Ужгороді. Тобто один семестр я вчився тут, один там. Програма побудована таким чином, щоб дисципліни можна було перезараховувати в обох університетах. Тобто ти не вивчаєш те саме по два рази. Те, що я протягом семестру вивчав в Л’Аквілі, мені перезараховували в Ужгороді, і навпаки. Але дипломні роботи таки пишеш дві.
В Італії я навчався на спеціальності «Математична інженерія». Опановували нейронні мережі, машинне навчання, дата-аналітику, паралельне обчислення тощо. У договорі між нашими університетами прописані дисципліни, які має скласти за час навчання студент, це не предмети на вибір. Але було й кілька вибіркових дисциплін. Для студента, який навчається за програмою подвійних дипломів, цінно, що є можливість слухати деякі предмети, які не викладають у нас».
Гуртожиток, стипендія, подорожі
«Протягом навчального семестру я мав стипендію, якої цілком вистачало на житло й побутові витрати. В університеті є два гуртожитки. В одному з них жив і тепер живу. Умови дуже хороші: його збудували буквально за кілька місяців до мого приїзду, і я перший мешканець своєї кімнати – все новесеньке. Тут багато спільних просторів, як-от бібліотека, спортзал. Моїм сусідом по кімнаті був аргентинець.
Мовного бар’єру під час навчання не відчував, бо викладають англійською і між собою всі теж спілкуються англійською. Трошки складніше в місті, бо там не всі розмовляють англійською, потрібна італійська. Але і з цим великих складнощів не виникало: в нас був обов’язковий курс італійської мови, тож після першого семестру спокійно могли спілкуватися в магазині, робити замовлення в закладі тощо.
Був час і на подорожі. Великі мандри можна було спланувати під час навчальних пауз, як-от на Великдень, коли тиждень-півтора немає пар. Від нашого містечка до Рима близько 100 км, тож можна з’їздити на день. До цього я в Італії не був, тому, звичайно, користався цими нагодами».
Після завершення навчання запропонували роботу
«Мій професор, із яким я писав магістерську, запропонував узяти участь у роботі над дослідженням так званих large language models (LLM) – це щось як чат GPT, але на моделі Lama від Фейсбуку. Ми використовуємо відкриті моделі, доступні в інтернеті, й будуємо за допомогою LLM реляційні моделі. Тобто вивчаємо, чи можуть large language models розв’язувати якісь глобальні задачі, як логістику в цьому випадку, та вимірюємо точність експерименту. За контрактом, я працюватиму над цим протягом року – половина терміну вже минула.
Чи залишуся тут, поки не знаю, але хотів би підвищувати свої знання. Тепер штучний інтелект розвивається дуже стрімко і його можна застосовувати в усіх сферах, тож ці знання можу інтегрувати для розвитку Ужгорода й України в майбутньому».
* * *
Нині магістри факультету історії та міжнародних відносин мають можливість проходити семестрові навчання за програмою подвійних дипломів у Поморському університеті (Польща), студенти факультету математики та цифрових технологій – в Університеті Л’Аквіла (Італія), для магістрів-політологів відкриті двері Тренчинського університету Олександра Дубчека (Словаччина). Також із цього року доступним стало навчання в Університеті Марії Кюрі-Склодовської (Польща) для студентів географічного, біологічного, факультету математики та цифрових технологій і ННІ хімії та екології.
Щоб дізнатися більше про можливість здобуття подвійних дипломів, звертайтеся до деканату свого факультету.