Про педагогічну спадщину Олександра Духновича говорили на студентській конференції історики
Ідейним натхненником заходу став доцент кафедри педагогіки та психології Василь Туряниця
У рамках вивчення курсу «Педагогіка та основи педагогічної майстерності» студенти ІV курсу історичного факультету влаштували наукову конференцію «Педагогічна спадщина О. В. Духновича та її роль у вітчизняній освіті». Організаторами стали історичний факультет і кафедра педагогіки та психології.
Модерував захід Михайло Рекрутяк, ідейним натхненником став доцент кафедри педагогіки та психології Василь Туряниця, який відкрив захід, наголосив на важливості освітньо-наукової спадщини закарпатського будителя та зробив акцент на його інноваційності у вітчизняному підручникотворенні. Студентка Мирослава Балог продекламувала вірш «Духнович» лауреата Шевченківської премії Петра Скунця.
Студенти Олена Маркович розкрила тему «Життєвий і творчий шлях О. В. Духновича», Василь Карпов проаналізував систему формування творчої особистості в концепції визначного закарпатського будителя. З положеннями Олександра Духновича про освіту присутніх ознайомила Ярміла Басараб, про роль учителя та диференційний підхід до навчання говорив Євген Туряниця. Марія Слабик проаналізувала ті завдання батьків у вихованні дітей, на яких наголошував педагог-науковець.
Другою частиною конференції став розгляд інноваційних підходів Олександра Духновича до творення підручників та релігійних книг. Студенти виголосили п’ять доповідей: Михайло Перун проаналізував історію створення та значення праці «Книжица читальная для начинаючих»; Діаніта Ситар говорила про «Краткый землеписъ для молодихъ Русинов»; з роботою «Сокращенная грамматика письменного русского языка» присутніх ознайомив Микола Костевич: про працю «Народная педагогія въ пользу училищь и учителей сельскихъ» вів мову Михайло Рекрутяк; збірник молитов «Хлеб души» проаналізувала Христина Сідак.
Третій цикл доповідей мав на меті розкрити постать Олександра Духновича як дослідника історії краю: виступили студенти Таїсія Шоля, Лілія Василечко, Микола Гаєвой.
Наприкінці конференції обговорили доповіді та схвалили рекомендації до використання педагогічної практики Олександра Духновича у вітчизняній освіті.
студента IV курсу істфаку