В УжНУ відбулися учнівські профорієнтаційні олімпіади з фізики, хімії та географії
Відмінності між трьома олімпіадами полягали не тільки в змістовому наповненні питань, а й у їхньому форматі, тривалості виконання робіт, кількості учасників
Відкривали олімпіаду традиційно декани та викладачі факультетів. До школярів зі вступним словом та настановами щодо написання робіт звернувся декан фізичного факультету Володимир Лазур. Після цього учням роздали завдання та побажали мудрості й успіху при їх розв’язанні.
Відмінності між трьома олімпіадами полягали не тільки в змістовому наповненні питань, а й у їхньому форматі, тривалості виконання робіт, кількості учасників. Так, серед присутніх потенційними студентами-фізиками стали 6 учнів. Протягом півтори години вони виконували близько 10 задач підвищеного рівня складності шкільної програми. За словами Володимира Юрійовича, профорієнтаційні олімпіади є дуже корисними для вступників, адже число бюджетних місць на фізичних спеціальностях є зовсім невеликим і їх отримують добре підготовлені абітурієнти. Торік же першокурсниками підрозділу стали 5 учасників вказаних змагань.
Пан Лазур розповів: «Ці діти нам уже знайомі – ми готували їх протягом року на різних факультетських кафедрах. Така підготовка була безкоштовною за умови, що абітурієнти вступатимуть до нашого університету. Подібний експеримент нам уже вдався минулого року: практично всі першокурсники кафедри прикладної фізики пройшли етап республіканської олімпіади в УжНУ. Цього разу ми сподіваємось, що всі кафедри факультету долучаться до новації, і ми отримаємо хороших студентів, які продовжуватимуть іти у високу науку та розвиватимуть традиції фізичного факультету».
До ІІ туру профорієнтаційної олімпіади з хімії долучилися також шестеро учнів. Їхні роботи – 10 завдань, переважно тестового характеру, які передбачають розв’язання задач. Детальніше про це розповів декан хімічного факультету Василь Лендєл: «Минулого року до нас вступили троє учасників, які успішно впоралися з олімпіадою. Двоє з них, за результатами зимової сесії, є відмінниками, що дуже тішить, третій – теж вчиться добре. На виконання олімпіади ми даємо півтори години, а вже за півгодини після цього будемо знати всі результати. Порівняно із 2017 роком, уже маємо більшу кількість учасників: діти розуміють, що ці бали їм допоможуть отримати бюджетне місце, якщо загальний рейтинг не буде достатнім. Тим більше, тепер вони менш налякані, адже знають: це не якась прискіплива перевірка знань, а гарна можливість дізнатися свою підготовку до ЗНО».
Учасниками олімпіади з географії стали всього двоє школярів. Як вважає декан географічного факультету Іван Калинич, такі показники спричинені бажанням абітурієнтів навчатися за кордоном. Нещодавно доцент долучився до Всеукраїнського географічного форуму, після якого упевнився в такій тенденції. Найчастіше для опанування цієї науки абітурієнти обирають виші Польщі та Чехії, однак, як стверджує пан Калинич, навчальна програма цих країн на 90% збігається з українською. Крім того, освіта в УжНУ забезпечує усіма необхідними знаннями для працевлаштування в рідній державі.
Іван Васильович також поділився з Медіацентром: «Роботи цих учнів передбачають вирішення 35 тестів середнього рівня складності. Це практично все те, що буде на ЗНО. Завдання охоплюють майже всю шкільну географію. Торік охочими складати тести виявилися 8 людей, з яких вступили троє. Ми знаємо, що до олімпіад діти готуються серйозно – це зрозуміло з попередніх розмов із ними. Сподіваємось, що сьогоднішні учасники також стануть нашими студентами».
Результати робіт учням намагаються повідомити максимально оперативно. Уже після завершення олімпіади комісії перевірили завдання. Про результати школярів буде повідомлено на їхні електронні адреси. Попереду ж головна частина закінчення школи – етап ЗНО та вступ до університету, які все ж будуть не такими складними для переможців профорієнтаційних олімпіад.