Адаптація першокурсників через співпрацю: підтримка від кафедри психології і Центру інновацій та розвитку
Низка заходів підтримки, спрямованих на поліпшення психоемоційного стану студентів, розвиток навичок спілкування й підтримки між одногрупниками, допомагає новачкам вишу пройти стартовий етап у виші з мінімальними труднощами
Щоб допомогти першокурсникам пройти цей етап з мінімальними труднощами, на кафедрі психології факультету суспільних наук УжНУ розроблено низку заходів підтримки, спрямованих на поліпшення психоемоційного стану студентів, розвиток навичок спілкування й підтримки між одногрупниками.
Першим кроком стали психологічні тренінги на початку навчання, організовані за підтримки Центру інновацій та розвитку УжНУ. Ці заняття допомагають студентам сформувати згуртовану групу, налагодити довірливі стосунки й створити атмосферу взаємопідтримки. Завдяки ресурсам Центру тренінги проводяться з використанням сучасних методик, що дозволяє молодим людям легше інтегруватися в університетське середовище й відчути себе частиною єдиної команди.
Також проводиться діагностика адаптованості студентів до системи навчання у виші. Це дає змогу виявити основні труднощі, з якими стикаються першокурсники, і за потреби вчасно запропонувати індивідуальну підтримку.
Додатково виконується психологічна діагностика особистісних характеристик студентів. Це допомагає визначити специфічні потреби кожного і за потреби надати персональну допомогу, що сприяє більш ефективному пристосуванню до нового середовища.
Ще одним важливим заходом є навчання технік саморегуляції й зняття стресу. Ці навички особливо корисні під час екзаменаційних сесій, коли емоційне напруження зростає. Вміння керувати стресом допомагає студентам зберігати психологічну рівновагу й ефективно виконувати навчальні завдання.
Завдяки цим заходам, підтриманим кафедрою психології та Центром інновацій та розвитку УжНУ, першокурсники мають змогу легше пристосуватися до нових умов навчання, зберігаючи психоемоційний баланс і розвиваючи навички, які допоможуть їм успішно пройти перший рік в університеті. Ця комплексна підтримка сприяє створенню позитивного студентського середовища, де кожен почувається частиною спільноти, здатної підтримувати, мотивувати й допомагати одне одному на шляху до своїх освітніх й особистісних цілей.