І студенти вчителів навчають: на ФІМВ вперше відбувся викладацько-студентський методологічний семінар щодо проблеми періодизації історичного часу
Метою заходу організатори назвали налагодження сталого зв’язку між студентами й учителями історії шкіл Закарпаття, взаємне навчання та обмін досвідом

Модератором та натхненником зустрічі став старший викладач кафедри модерної історії України та зарубіжних країн Сергій Ганус. Зокрема, він зауважив, що концепція безперервної освіти є необхідністю для спеціалістів, які хочуть розвиватися у своїй сфері: «Тому метою нашого заходу є налагодження сталого зв’язку між студентами й учителями історії шкіл Закарпаття, взаємне навчання та обмін досвідом».
Тему теж вибрали не з легких, адже системи періодизації історії вражають кількістю та різноманіттям. І водночас – це та база, без якої історія як наука неможлива.

З вітальним словом виступив завідувач кафедри модерної історії України та зарубіжних країн Ігор Шніцер, який також розповів гостям-освітянам про нововведення на факультеті, появу нових кафедр і напрямів. Нині підрозділ готує 5 історичних спеціальностей. Це в майбутьому і педагогічні, і наукові кадри різних спрямувань (американістика, культурологія, археологія та центральноєвропейські студії). Висловив надію, що багато учнів присутніх педагогів повторять шлях своїх наставників і також стануть кваліфікованими істориками.
На заході були присутні й дійсні члени кузні наукових кадрів факультету – СНТ «Кліо». З вітальним словом виступила голова товариства Ангеліна Дебель. Вона подякувала за можливість долучитися до заходу: «Впевнена, що цей семінар – чудова нагода корисної співпраці між студентами та викладачами».

Від гостей слово мав методист кабінету методики викладання суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін Закарпатського інституту післядипломної педагогічної освіти Юрій Шимон. Він відзначив: «Нині більшість учителів історії в області – випускники історичного факультету УжНУ. І цією статистикою можна пишатися». Також науковець зауважив, що історична освіта дає дуже широкий спектр знань, проте навіть їх потрібно постійно оновлювати.
Сергій Ганус також додав: «Факультет активно співпрацює з Інститутом післядипломної освіти, зокрема у рамках МАН, олімпіад та конкурсів. Тепер це ось такий цікавий формат: студенти навчають своїх недавніх вчителів».
У ході семінару було виголошено 3 доповіді. Центральним став виступ Сергія Гануса «Історичний час і періодизація всесвітньої історії способи та методи, традиції та інновації», де було розглянуто погляди знаних науковців щодо інтерпретації часу в історичній науці, а також основні проблеми періодизації. Підсумовуючи: універсальної системи наразі немає, тому історикам слід уважно досліджувати це питання.
Дві наступні доповіді були тематично вужчими й стосувалися окремо періодизації всесвітньої та української історії. Так, з доповіддю «Ритми поступу та особливості періодизації історії цивілізації Сходу» виступила магістрантка першого року навчання Наталія Середяк. А про складнощі періодизації української історії розповіла студентка ІІІ курсу Оксана Данча.
Як показав семінар, такі заходи варто влаштовувати й надалі.