Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Як стати успішним підприємцем, розповіла студентам відділення журналістики одна з найкращих маркетологинь Закарпаття

Зустріч відбулася в межах Тижня бізнес-інтенсиву «Від студента до підприємця: реальний досвід закарпатських підприємців», що покликаний популяризувати ідеї власного бізнесу серед молоді

0 451
З чого почати власну справу, як не опустити рук та з якими проблемами найчастіше стикаються початківці в бізнесі – про це власниця маркетингової компанії «GROWUP agency» Оксана Розман розповіла студентам спеціалізацій «Журналістика» і «Реклама та зв’язки з громадськістю» на філологічному факультеті УжНУ.
Під час зустрічі. Фото Марії Юріної
Під час зустрічі. Фото Марії Юріної

Зустріч відбулася в межах Тижня бізнес-інтенсиву «Від студента до підприємця: реальний досвід закарпатських підприємців» за підтримки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА, Молодіжної ради при Закарпатській ОДА, бізнес-клубу Board та агенції з комунікацій BRPR. Метою проєкту є популяризація ідей підприємництва серед молоді.

Оксана Розман. Фото Вікторії Микулянець
Оксана Розман. Фото Вікторії Микулянець

Оксана Розман закінчила економічний факультет УжНУ. Каже, що період навчання в університеті  – це прекрасна можливість спробувати себе скрізь і в усьому, бо ти ще не обтяжений обов’язками, як правило, маєш фінансову підтримку батьків, свободу дій. Разом з тим зауважує, що, можливо, варто було б оптимізувати освітній процес: здобути знання можливо й за коротші терміни. Але теоретична база, безперечно, важлива, адже на початку свого шляху підприємиці вона сама зіткнулася з проблемою браку теоретичних знань конкретно в маркетингу. Саме тому Оксана пройшла навчання за програмою Нідерландського інституту маркетингу у Львові, яке тривало три місяці. Каже, після університетської теоретичної бази також варто пройти вузькопрофільні курси, потім стажування. Так опануєш професію. Хоч «прокачувати» професійні вміння, звичайно, треба постійно.

Оксані Розман лише 27, а вона вже успішна власниця маркетингової компанії «GROWUP agency» та онлайн-магазину «Mommy Helper». «У мене ніколи не було мети стати підприємцем. Я звільнилася з роботи, шукала іншу. На співбесідах зрозуміла, що  не хочу знову підлаштовуватися під систему заохочень, планувань відпусток і т.д. Так виникло бажання працювати на себе», – коментує підприємиця створення власного бізнесу.

З гумором Оксана розповідає: «Почати власну справу завжди важко. Коли я вирішила відкрити бізнес, мій тато запропонував мені роботу, щоб я «зайнялася чимось нормальним»☺. На початку діяльності відразу ж зіткнулася з проблемою нестачі кадрів. Мені був потрібен дизайнер. Адже, якщо надсилаєш свої проєкти замовникам у Word, це щонайменше мінус 50% успіху. Далі виникла проблема з приміщенням для зустрічі з клієнтами. Так у нас з’явився мініофіс. Вже через два місяці я мала зобов’язання з орендної плати, розрахунків за комунальні послуги, заробітної платні. Тобто майбутньому підприємцеві треба бути готовим до великої відповідальності, фінансових зобов’язань. Спочатку  це важко витримувати психологічно, бо є страх. Згодом виробляється стресостійкість.

Проте скажу: коли продукт інтелектуальний, почати справу значно простіше, адже вона не потребує значних фінансових витрат, як, наприклад, при виробництві. Минуло вже чимало часу, і я впевнено можу сказати: щоб бути підприємцем, не потрібно придумувати геніальну ідею, достатньо придумати нормальну! І почати професійно працювати. Головне – не покинути все на півдорозі, коли з’являються труднощі, часом дуже великі. Пам’ятайте: клієнти завжди приходять, якщо робиш щось достатньо добре. Це вже вирізняє вас з-поміж конкурентів».

Також спікерка звернула увагу на моменти співпраці з людьми, особливо зміну в кадрах, адже це впливає на всю команду. Вирішення цього питання виявилося досить простим. Нині в команді Оксани два типи працівників. Перші, як вона зазначає, ядро – люди, які працюють на постійній основі, тут кадрові зміни мінімальні. Другі – працівники на аутсорсі. «Люди повинні хотіти працювати у нас так само сильно, як ми хочемо, щоб вони у нас працювали!», – наголошує Оксана Розман.

Як стати успішним підприємцем, розповіла студентам відділення журналістики одна з найкращих маркетологинь Закарпаття«У бізнесі не завжди все ідеально. Я багато вчилася на власних помилках. Наприклад, спочатку переймалася, коли люди звільнялися. Тепер розумію, що це неправильно. Буває, компанія росте, а працівник за нею не встигає, або людина “вигорає” і більше не може/не хоче виконувати свою роботу. Підприємець повинен вміти відпускати. Це нормально. Так само треба вміти казати «ні» клієнтам. І працювати краще за договором – тоді точно знатимете, що вам заплатять. Без нього можуть і не заплатити. У нас так було. Треба посилювати слабкі місця своєї справи, не боятися братися за проєкти, які можуть стати викликом для вас. Так станете сильнішими. Взагалі важливо, щоб власник розумів, на чому працює його бізнес, вірити у нього. І не піддавався емоціям!» – поділилася спікерка. Також підкреслила важливість добрих взаємин з клієнтами.

Нині Оксана мріє про вихід своєї компанії на національний рівень.

Насамкінець Оксана Розман підкреслила, що «GROWUP agency» радо приймає на стажування охочих студентів.

Юлія Дердюк для Медіацентру УжНУ
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.