У колективному монографічному дослідженні розкриваються правові та методологічні аспекти становлення і розвитку інноваційного вищого навчального закладу. Проаналізовано концептуальні засади трансформації традиційного університету в дослідницько-інноваційний, висвітлено теоретичні та прикладні аспекти становлення інноваційного університету, розкрито дослідницько-інноваційний потенціал університету в розбудові суспільства знань. Підкреслено інноваційний потенціал міжнародного співробітництва вищого навчального закладу як пріоритетного чинника на шляху інтегрування до європейського освітнього та наукового простору.
До монографії також включено Концепцію інноваційного розвитку ДВНЗ «Ужгородський національний університет» на 2015-2025 рр., реалізація якої стане важливим кроком втілення інноваційної моделі розвитку Закарпаття як регіону, що навчається.
До авторського колективу ввійшли провідні науковці Ужгородського національного університету (І.П.Студеняк, І.В.Артьомов, С.І.Устич, В.П.Приходько, Й.Й.Головач, О.І.Свєженцева, П.А.Трачук та ін.), відомі експерти-науковці вишів України (Ю.М.Рашкевич, О.М.Руденко, О.М.Слюсаренко) та фахівці закордонних вишів-партнерів (Франтішек Якоб). Рецензентами видання є В.І.Луговий – доктор педагогічних наук, перший віце-президент НАПН України, національний експерт з реформування вищої освіти в Україні, та Ж.В.Таланова – доктор педагогічних наук, завідувач відділу Інституту вищої освіти НАПН України.
Видання побачило світ у видавництві Ужгородського університету в рамках серії «Євроінтеграція: український вимір» (вип. 30) за фінансової підтримки Міжнародного Вишеградського фонду.