Представники факультету математики та ЦТ провели для школярів краю екскурсію музеями УжНУ
До УжНУ з пізнавальною метою завітали учні Свалявського закладу загальної середньої освіти №1 та Руськокомарівського ліцею на Ужгородщині
Такий захід на факультеті вже не вперше. Павло Мулеса розповів: «З моменту створення музею Малої академії наук одразу виникла й ідея показати його учням – долучати до профорієнтаційної роботи. Музей існує вже давно, але офіційно ще не відкритий. Усі наші гості, а їх за цей час було досить таки багато, – ексклюзивні відвідувачі, адже мають унікальну можливість побачити експонати ще до офіційного відкриття.
Учні Свалявської школи №1 самостійно висловили бажання відвідати екскурсію. Наші випускники працюють там викладачами математики й інформатики, вони також хочуть почерпнути щось нове. Ми, своєю чергою, намагалися максимально взаємодіяти з учнями, розповідали про кожен експонат. Щоб екскурсія була максимально цікавою, розділяємо учасників на дві групи: тих, кого цікавить математика, фізика й цифрові технології, і тих, кого ці напрямки не надто захоплюють. Останнім, як правило, цікавіше відвідати музей на факультеті історії та міжнародних відносин у будівлі ректорату. Там з ними займалися викладачі факультету.
Також я запропонував начальниці відділу освіти, культури, туризму, молоді та спорту Баранинської ОТГ Еріці Дезидерівні Янович долучити ще кілька шкіл. У результаті до екскурсії приєдналися учні 10–11 класів Руськокомарівського ліцею. Гості оглянули експонати в музеях, а потім ми ознайомили їх їз профорієнтаційною інформацією. Наш факультет пропонує чотири спеціальності, і ми підготували презентацію (детальніше тут), у якій викладачі та студенти розповіли про навчання. Голова профкому Вероніка Андрусик презентувала особливості навчання на факультеті. Такі зустрічі варто проводити: вони допомагають майбутнім абітурієнтам визначитися з вибором професії. До пандемії відділ профорієнтаційної роботи організовував аналогічні заходи для всіх закладів освіти області – для учнів 9, 10 та 11 класів. Це було значно складніше, а тепер ініціативу стимулюють самі представники шкіл, що дуже тішить».
Учні відвідали й ректорат університету, Археологічний музей ім. Е. Балагурі, а також поспілкувалися із заступником декана історичного факультету Ігорем Шніцером, який подарував їм книгу «Карпатська Україна як етап українського державотворення та боротьби українців за незалежність у ХХ ст.».
Співорганізаторка заходу Габріела Бурч розповіла: «У рамках тижня математики та інформатики, яка проходила в школі з 17 до 21 лютого, ми з колегами вирішили організувати щось незвичайне. Як голова шкільного методичного об’єднання, я запропонувала цю ідею. Знаючи про Музей науки лише з інтернету, написала Павлу Павловичу Мулесі. Після розмови з ним уже не сумнівалася, що для екскурсії варто звернутися саме на рідний факультет.
Особливо цікавою виявилася інтерактивна частина музею. Це можливість доторкнутися до науки, поєднати навчання з розвагою. Не менш захопливою була розмова з викладачами та студентами факультету. Я вважаю, що кожен учень зробить правильний вибір для свого майбутнього».
Своєю чергою, директорка Руськокомарівського ліцею Лариса Сарваш зазначила: «Викладачі та студенти факультету математики та цифрових технологій ознайомили учнів із можливостями навчання, показали, що математика – це не лише «суха» наука, а й цікава пригода. Відвідування музеїв вразило учнів. Дякуємо організаторам за чудову профорієнтаційну роботу».
На завершення екскурсії учні у пам’ять про героїв Небесної Сотні отримали паперових ангелів, які напередодні підготували студенти. Станіслав Скорондяк, голова студентського самоврядування УжНУ, розповів: «До нас приїхали школярі, тому ми вирішили тепло зустріти їх на факультеті й одночасно вшанувати героїв. Студенти виготовили символічних ангелів у межах всесвітньої акції «Ангели пам’яті» на вшанування Небесної Сотні. Після профорієнтації роздали їх гостям. Вони взяли їх із собою та встановили у своїх школах. Це був не лише профорієнтаційний захід, а й важливий урок патріотичного виховання».
Десятикласниця Вікторія Легеза підсумовує: «Захід приємно вразив. Було цікаво дізнатися про деталі навчання, зрозуміти, як вибрати напрямок до душі. А екскурсії музеями та спілкування зі студентами й викладачами – це саме те, що допомагає по-справжньому відчути атмосферу університету і зробити свідомий вибір майбутньої професії».