Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Про ТБ і радіо, а також навчальний процес у виші – на власні очі та вуха

Екскурсію до закарпатськї філії Національного суспільного мовника першокурсникам відділення журналістики влаштували їхні старші колеги-магістранти

0 107

Про ТБ і радіо, а також навчальний процес у виші – на власні очі та вуха

Чи не щомісяця закарпатська філія Національного суспільного мовника приймає гостей на екскурсійних оглядинах. Як правило, серед охочих побачити медійні залаштунки – школярі, колеги – телевізійники і радійники з інших областей та з-за кордону. Щороку приходять подивитися професії у вічі й студенти-першокурсники відділення журналістики УжНУ, для яких таке знайомство зі світом теле- та радіо має дещо особливе значення, адже вони і є майбутніми обличчями телеканалів, голосами радіостанцій, рупорами суспільної думки. На прикладі саме таких екскурсій студенти наочно відкривають для себе принципи й технології виробництва медіа та особисто знайомляться, власне, з їх виробниками.
Данііл Самсонов зустрічає гостей
Данііл Самсонов зустрічає гостей

Така нагода випала й нинішнім першокурсникам, котрі починають опановувати журналістських фах. Супроводжували їх студенти-магістранти, котрі в рамках навчальної дисципліни «Моніторинг та діагностика навчального процесу» (викладачка – деканеса філфаку Галина Шумицька) вчаться аналізувати складові навчального процесу в сучасному виші в ролі наставників, допомагають викладачам у процесі адаптації журналістів-початківців у нових для них умовах тощо. Цього разу модератором екскурсії був студент-магістрант Данііл Самсонов, який працює у складі філії ведучим і редактором ранкового телеефіру. Тож «свої серед своїх» допомогли одне одному глибше відкрити таємниці телерадіокомпанії.

За традицією, ознайомлення з історією закарпатського телебачення і радіо починається в музеї на базі телецентру. Тут зібрані приклади раритетної професійної техніки: від широких магнітних плівок, завважки майже по 10 кг, до застарілих громіздких телекамер, котрі не до снаги підняти одній людині. Саме в музеї гості змогли побачити, як свого часу створювали передачі без комп’ютерів, монтували відео на касетах, як власноруч малювали телезаставки і виставляли їх на спеціальні пюпітри – і це лише частка того, що може продемонструвати музей телестудії. Передбачуваним було здивування студентів, наскільки відмінною від сучасної була техніка ще 40–50 років тому і як вона еволюціонувала за такий короткий час.

Ще більше вражень викликав побачений на власні очі знімальний павільйон: масштабний, з кількома знімальними декораціями, оснащений спеціалізованою технікою. Студенти могли фотографуватися на майданчиках телепрограм, які звикли бачити лише на екранах, а це «Ранок з UA: Закарпаття», «Тема дня», «Новини» тощо. Завітала екскурсійна група й до ньюзруму, де пишуться й одразу виходять в ефір новинні випуски. Не випадково саме в цьому підрозділі працюють переважно випускники відділення журналістики УжНУ. Згодом побували й у студії радіо «Тиса FM», котра нині нагадує відкритий простір, де під одним дахом одночасно працюють ведучі, звукорежисери, випускові редактори тощо.

Завершальним етапом заходу стало вже ближче знайомство у прес-центрі телеканалу, де, утворивши пари, студенти у формі гри мали розповісти про свого колегу/колегиню. Упродовж 7 хвилин їм потрібно було назбирати якомога більше фактів, аби згодом презентувати свого партнера. Таким чином студенти-магістранти змогли краще познайомитися з колегами-початківцями, дізнатися про їх перші враження від знайомства з майбутнім фахом.

Фото на згадку
Фото на згадку
Галина Шумицька
Галина Шумицька

Прокоментувати роботу студентів-магістрантів ми попросили деканесу Галину Шумицьку: «Я дуже задоволена ставленням наших цьогорічних магістрантів до своєї роботи – воно усвідомлене й доросле. Гадаю, що їх співпраця з першокурсниками впродовж семестру пішла на користь як одним, так іншим: старші вперше на власному досвіді мали змогу переконатися, наскільки непростою є праця педагога в сучасних умовах, коли він є заручником якихось кількісних показників, скажімо, зацікавлених в освіті студентів, а вони такими не є з різних причин: надто юні, аби свідомо обирати майбутній фах, обирали його під тиском чи спонуканням старших, не мають чіткої мотивації тощо. Першокурсники ж, спілкуючись зі старшокурсниками, легше проходять адаптаційний період у виші, навчальний процес у якому має суттєві відмінності від шкільного.

Під час наших з магістрантами занять я ділилася з ними прийомами роботи, які опанувала під час викладацького Кампусу з командної роботи і комунікації, організованого ГО «Вище» в Чернівецькому університеті за підтримки Британської ради та МОН України, а вони своєю чергою апробовуали їх під час роботи зі студентами молодших курсів переважно в рамках дисципліни «Основи журналістики». Суміжно з нашою магістранти опановували навчальну дисципліну «Методика викладання у вищій школі» (викладачка – доцентка Галина Шаповалова), у рамках якої провели свої перші лекції, семінарські, практичні, тож можна сказати, що вони повністю готові до педагогічної практики у виші, яку матимуть наступного семестру».

Магістранти-медійники зі своїми викладачками Галиною Шумицькою та Галиною Шаповаловою
Магістранти-медійники зі своїми викладачками Галиною Шумицькою та Галиною Шаповаловою
Данііл Самсонов,
фото Ольги Брайлян та Софії Бурди
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.