Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

У межах Дня кар’єри ЄС студенти УжНУ вчилися ефективно комунікувати з авдиторією

Наприкінці тренінгу директорки Центру кар’єри УжНУ Тетяни Бутурлакіної найбільш активним учасникам вручили призи від організаторів і Представництва Європейського Союзу в Україні

0 175

У межах Дня кар’єри ЄС студенти УжНУ вчилися ефективно комунікувати з авдиторією

8 листопада в Ужгородському університеті стартував щорічний День кар’єри ЄС. У межах цієї події для активної молоді проводять низку тренінгів із розвитку так званих м’яких навичок (soft skills).
Тетяна Бутурлакіна
Тетяна Бутурлакіна

Одним з перших став тренінг директорки Центру кар’єри УжНУ Тетяни Бутурлакіної «Як розвивати комунікаційні навички: вплив і спілкування з аудиторією». Захід відбувся у читальній залі Наукової бібліотеки університету.

«Сьогодні ми працюватимемо над найбільш запитаною навичкою – комунікативною компетенцією. З’ясуємо, чи вмієте ви ефективно спілкуватися, вибудовувати й підтримувати взаємини, чи маєте певні страхи й невпевненість. Також проаналізуємо, як ми спілкуємося з погляду думок, впливу та переконань», – окреслила тему тренерка.

Пані Тетяна розпочала спілкування зі студентами з самопредставлення. Для цього записала своє ім’я та прізвище на дошці. Каже, що таким чином авдиторії легше запам’ятати спікера.

Відтак учасники дістали завдання – підібрати асоціації до слова «комунікація» й спробувати дати визначення цього поняття. «Комунікація – не синонім взаємодії. Це її інструмент», – підсумувала пані Тетяна.

Як зауважила спікерка, манеру комунікації визначають інтерес і потреба, а об’єднує їх мета спілкування: «Ефективний комунікатор завжди знає, навіщо він вступає в комунікацію. Якщо цього оминати, ви втрачатимете ресурс та енергію».

Також на тренінгу розібрали кілька типів комунікації, залежно від кількості слухачів: міжособистісну, з групою (до 15 осіб) та з великою авдиторією. Остання є найважчою, тож Тетяна Бутурлакіна поділилася кількома інструментами ефективної комунікації у цьому разі.

Перший з них стосується випадку, коли публіка розміщена в двох рядах, між якими є прохід. Саме його варто використовувати для привернення уваги усієї авдиторії – час від часу проходитися вперед-назад, зупинятися посередині, звертатися до окремих осіб. Це називається «метод роздачі цукерок».

У межах Дня кар’єри ЄС студенти УжНУ вчилися ефективно комунікувати з авдиторієюЯкщо ж проходу немає, – важливим інструментом стає візуальний контакт. Тренерка радить вибудовувати його латинською літерою Z – дивитися не прямо на зал, а повільно переводити погляд з одного боку до іншого.

Найактивніші учасники тренінгу
Найактивніші учасники тренінгу

Якщо ж авдиторія неуважна, хорошим способом привернути увагу може стати мовчання. Варто на мить замовкнути, щоб утворилася тиша і до вас почали прислухатися. А от перекрикувати спікерка не радить. Це може стати виявом агресії та знизити рівень довіри авдиторії.

Як зазначає пані Тетяна: «Трибуна – вбивця ефективної комунікації. Вона «ховає» й відгороджує спікера від авдиторії, створює офіційний тон і позбавляє свободи дій. Звичайно, є заходи, де такий формат регламентований, як, наприклад, доповідь на науковій конференції. Але в межах спілкування з авдиторією варто виходити за межі трибуни».

Наприкінці тренінгу найбільш активним учасникам вручили призи від організаторів і Представництва Європейського Союзу в Україні. Їх отримали першокурсниця економічного факультету Мілада Заєць, третьокурсниця філологічного факультету Христина Ігнат і третьокурсник факультету математики та цифрових технологій Станіслав Скорондяк.

Анастасія Лабик
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.