Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

В УжНУ стартував тренінг із підприємництва «Bussines-skills для жінок»

Увагу учасниць цього етапу акцентують на створенні бізнесу в онлайні – щоб легше було перенести справу на новий осідок у разі міграції

0 134
2 листопада у великому залі Вченої Ради УжНУ відбулася перша очна лекція в межах проєкту «Bussines-skills для жінок». Тих, що вимушено покинули свої міста, нерідко й бізнеси, а також ужгородок, навчатимуть, як започаткувати та вести власну справу.
Вікторія Бондаренко, Наталія Біжко
Вікторія Бондаренко, Наталія Біжко

Керівниця проєкту, доцентка кафедри бізнес-адміністрування, менеджменту та маркетингу Вікторія Бондаренко розповідає: «У травні-липні цього року ми провели перший етап навчань для жінок-підприємиць. Проєкт був доволі успішним: отримали 180 заявок, могли навчити 35 жінок, а за підтримки Пітера Бобера, віце-президента асоціації міст побратимів «Корваліс-Ужгород», взяли 52.

Цього разу  розширили цільову аудиторію – минулий проєкт стосувався лише внутрішньо переміщених осіб. Тепер ми акцентували увагу і на ВПО, і на безробітних місцевих. Бо ВПО мають класний досвід ведення бізнесу, ідеї, але не знають місцевого ринку, тоді як тутешні в цьому обізнані добре. Такі колаборації даватимуть хороші результати. Попереднього разу навчання складалося з 4 модулів, тепер їх буде 10. Ми набрали 66 учасниць і поділили їх на 2 групи: онлайн та офлайн. Не всі в Ужгороді, і ми вирішили дати можливість усім охочим».

Географія учасниць широка: Ужгород, Харків, Київ, Сєвєродонецьк, Маріуполь, Мелітополь, Херсон, Горлівка, Краматорськ, Бердянськ, Луганськ та інші – хтось уже двічі змінив місце проживання через російський напад. Багато учасниць уже мали власну справу й мають досвід запуску бізнесу з нуля в новому місті. Тепер вони знову повернулися в ту саму точку.

Протягом навчання разом із тренерами жінки прослухають лекції про:

  • емоційний інтелект і психологічну зрілість до власного бізнесу,
  • лідерство та роботу з командою,
  • розробку, валідацію бізнес-ідей та аналіз ринку,
  • проєктування життєздатної бізнес-моделі в умовах війни,
  • самопрезентації та презентації бізнесу,
  • маркетинг і стратегії просування,
  • технологічні рішення для онлайн-бізнесу,
  • фінансову грамотність та фінансовий план реалізації бізнесу,
  • юридичні аспекти реєстрації та ведення бізнесу,
  • розробку бізнес-проєктів як основи проєктного фінансування в умовах війни.

Вікторія Бондаренко розповідає: «Ми акцентуємо увагу учасниць на тому, щоб робити бізнес в онлайні. Багато жінок з інших областей не стартують у бізнесі, бо чекають повернення додому. Тому пропонуємо шукати ідеї, які можна організувати онлайн, щоб не чекати повернення додому – таку справу буде легше релокувати».

У процесі навчання жінки матимуть індивідуальні консультації психолога, юриста, економіста тощо.

На першому занятті разом із тренеркою Наталією Біжко розбиралися у своєму емоційному інтелекті та готовності до створення бізнесу. Як зауважують організаторки, з досвіду попереднього навчання зрозуміли, що в жінок є багато бар’єрів, які не пов’язані з компетенціями. Тож вони розбирають, чи в них немає професійних компетенцій, чи вони не стартували, бо мають психологічні бар’єри. Говорили про складові емоційного інтелекту, особливості самоактуалізації сучасної жінки, обмеження через гендерні стереотипи та шляхи їх подолання, рівність в українському бізнесі, емпатію та ненасильницьке спілкування, джерела поповнення ресурсу, лідерство тощо.

Проєкт організовано за підтримки ДВНЗ «Ужгородський національний університет», ГО «Університетський центр підтримки бізнесу «Про БОНО», Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні. Організатори висловлюють подяку за підтримку у втіленні проєкту DLA Piper та особливу подяку Артему Шаіпову.

Навчання триватиме протягом 4 місяців.

Ксенія Шокіна
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.