Викладачі УжНУ взяли участь у тренінгу Британської ради
Місце, час і формат тренінгів дозволив нашим викладачам вдало поєднати підвищення професійної кваліфікації з обміном досвідом із колегами з усієї України
Доцент кафедри полікультурної освіти та перекладу Наталія Попович та доцент кафедри фінансів і банківської справи Володимир Височанський взяли участь у цьому тренінгу за напрямом «Майстерність викладання в університетах (Англійська мова як засіб викладання)» – «Academic Teaching Excellence (English as a Medium of Instruction)». Наталія Попович розповідає: «П’ятнадцять учасників нашої групи представляли різні виші України зі Львова, Києва, Тернополя, Дніпра, Полтави, Одеси та Ужгорода і зуміли працювати єдиною командою, незважаючи на полярність професійних фахових навичок з різноманітних галузей знань і спеціальностей (а це математика, міжнародне право, філософія, релігієзнавство, перекладознавство, геозйомка, інформаційні технології тощо).
Нік Манбі (Nick Munby) – висококваліфікований фахівець від Британської ради і керівник цього напряму – ознайомив нас із застосуванням якісно іншої моделі професорсько-викладацької колегіальності й рецензування доповіді та відкритої лекції, яку, зокрема, мав можливість прочитати кожен із учасників цього напряму у форматі мікролекції (Micro-lecture) й мати відгуки колег за трьома характеристиками: презентаційні навички, контакт з аудиторією та мовні навички».
Володимир Височанський додає: «Участь в курсі «Academic Teaching Excellence: English as The Medium of Instruction» дозволила набути важливих навичок викладання англійською мовою фахових дисциплін. Запропоновані тренерами передові педагогічні й мовні практики спонукають до переоцінки власних підходів щодо викладання дисциплін, стимулюють до пошуку нових шляхів роботи зі студентами в рамках навчального процесу. Особливо вдячний організаторам за обране місце, час і формат тренінгу, що дозволило вдало поєднати підвищення професійної кваліфікації з обміном досвідом із колегами».
Асистент кафедри мікробіології, імунології з курсом інфекційних хвороб Власта Петріщак була залучена до тренінгу «Academic Teaching Excellence: English as The Medium of Instruction», який, за її словами, насамперед дав змогу перейняти від справжніх британських джентльменів-тренерів передовий досвід викладання фахових дисциплін англійською мовою.
Пані Власта каже: «Цікаво було також ознайомитися з баченням колег організації навчального процесу, почути їхні думки стосовно можливостей покращення наявних педагогічних методик у сучасних умовах. Інтерес викликали й різні думки з приводу організації дозвілля для студентів та створення своєрідних гуртів за інтересами. Дружна атмосфера тренінгу, робота в команді й винятковий професіоналізм тренерів сприяли легкому засвоєнню навичок викладання й справили незабутнє враження!!! Після закінчення семінару почувалася здатною на нові зрушення в бік поліпшення освіти для іноземних студентів».
Поділилася враженнями й викладач кафедри теорії та практики перекладу факультету міжнародних відносин Наталія Драбов: «Пакуючи валізи до Одеси, уявлення не мала, що нас там чекає і яким чином відбуватиметься наше навчання. Колеги, які вже брали участь у тренінгах у Києві, Рахові, Дніпрі, натхненно ділилися враженнями про пережите і почуте. Крім маси позитиву, який вони, не приховуючи, випромінювали, я не могла не помітити ще одну деталь: мої колеги чудово виглядають. І хоча, крім нових знань про сучасні методики викладання у виші, дехто з колег-жінок набув кілька зайвих грамів ваги (бо ж годували там пречудово!), вони були задоволені і сповнені ентузіазму ☺.
Тож налаштувалася на приємні зміни і я. І не розчарувалася. Звичайно, хотілося потрапити у групу до британців, носіїв мови, тому трохи засмутив той факт, що керівник моєї групи – українка. Проте невдовзі я зрозуміла, що це навіть на краще: Людмила Клименко – так звали тренерку – надзвичайна людина і чудовий фахівець, яка «зсередини» знає і розуміє проблеми викладання у наших ВНЗ. Вона – одна з нас. Крім програми, яку розробила для викладачів-мовників і спеціалістів, наша тренерка радо ділилася власним досвідом, давала цінні поради.
Заняття відбувалися в доволі інтенсивному режимі: 8 годин активної розумової діяльності щодня. Плюс домашні завдання: читання й аналіз запропонованого матеріалу, підготовка презентацій тощо. В Одесі я знову відчула себе студенткою – часом дуже втомленою і навіть виснаженою після практичних занять. Ловила себе на думці, що теперішня молоді теж, мабуть, так може почуватися. І це варто брати до уваги в роботі…
Я знала, чого очікую від тренінгу – нових потрібних мені знань і вмінь і відповідно – професійного зростання та позитивних змін у моїй роботі. Ну, і звичайно, як наслідок, – поліпшення рівня знань моїх студентів. Бо це ж і є наша остаточна мета – зміни на краще. Думаю, перший крок я ступила. Дуже сподіваюся на продовження навчання».
факультету туризму та МК Людмили Коваль