Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Про туристичні перспективи і виклики для Туреччини й України говорили на факультеті туризму та МК

Науковці УжНУ та університету Antalya Bilim проаналізували, як війна і брак авіасполучення вплинули на туристичну статистику, та визначили головні пріоритети майбутнього – від тотальної диджиталізації сервісів до розвитку реабілітаційних напрямків

0 13
Днями з ініціативи факультету туризму та міжнародних комунікацій відбулася панельна дискусія «Особливості та перспективи розвитку туризму Туреччини й України в сучасних умовах». До обговорення долучилися науковці УжНУ й університету Antalya Bilim, експерти галузі, представники обласної влади та студенти факультету туризму та МК.

Із вітальними словами до присутніх звернулися декани факультетів туризму: Мехмет Язіці представив Antalya Bilim, а Наталія Габчак – УжНУ.

Руслана Жовтані, Ганна Машіка, Наталія Габчак, Маріанна Готра
Руслана Жовтані, Ганна Машіка, Наталія Габчак, Маріанна Готра

«Ми живемо в час, коли світ стрімко змінюється і наука має дати відповіді на основні проблемні питання сучасності. Важливо, щоб наша зустріч стала майданчиком для конструктивного діалогу, обміну ідеями, презентацій результатів досліджень і пошуку спільних шляхів їх впроваджень», – наголосила Наталія Габчак.

Про туристичні перспективи і виклики для Туреччини й України говорили на факультеті туризму та МКПрофесорка Ганна Машіка зауважила, що спершу пандемія COVID-19, а згодом і повномасштабна війна в Україні змінили туризм. На думку науковиці, один із ключів до успішної промоції країн нині – диджиталізація туризму. Кожному мандрівнику має бути максимально зручно шукати цікаві дестинації, планувати подорож з допомогою чат-ботів і мобільних додатків.

Інша актуальна тема в туризмі, яку особливо підсвітила війна в Україні, – інклюзивність, особлива увага до напрямків, що включають оздоровлення й фізичну та ментальну реабілітацію. Також серед векторів розвитку, до яких слід прагнути, пані професорка називає екологічну стійкість і зменшення негативного впливу на довкілля, соціальну відповідальність щодо місцевих громад і культур, а також – трансформаційний досвід, що змінює світогляд і життя через подорожі.

Про туристичні принади Закарпаття, близькість кордонів із Європою, гастрономічні, культурні, природні й архітектурні надбання, а також рекреаційні й оздоровчі заклади краю турецькій стороні розповіла керівниця департаменту туризму та курортів Закарпатської ОВА Маріанна Готра.

Про туристичні перспективи і виклики для Туреччини й України говорили на факультеті туризму та МК Темі практичної підготовки майбутніх фахівців у сфері туризму, які навчаються в УжНУ, свою доповідь присвятила професорка Руслана Жовтані. «У нас була ідея: підготувати гарних фахівців у сфері туризму та сфері гостинності. Підходимо до цієї справи дуже відповідально й ретельно підбираємо найкращі бази практик для наших студентів. Сьогодні це найкращі готельно-ресторанні, туристично-рекреаційні комплекси, провідні туроператори й турагенції України, Туреччини, Греції, Кіпру, Італії, Австрії, Словаччини. Це цікавий студентський досвід, який неможливо перейняти з підручників, а лише в реальній роботі з високими стандартами компаній, що знаються на якості й сервісі», – підкреслила Руслана Жовтані.

Представники турецької сторони розповіли про те, яких змін зазнав туризм в їхній країні і як на нього вплинула повномасштабна війна в Україні. Зокрема, за даними науковиці Гюздегюль Басер, 2024 року Туреччина увійшла до ТОП-5 найбільш відвідуваних країн – після Франції, Іспанії та США, а загальна кількість туристів у країні (разом із внутрішніми) становила 62,3 млн – це принесло їм 61.1 мільярда доларів прибутку. Найбільше торік країну відвідало російських туристів – понад 6,7 мільйона. Українські ж гості в Туреччині 2024 року за чисельністю закрили першу десятку – їх було понад 941 тисяча. До порівняння: історичний рекорд за кількістю українських туристів був у 2021 році – тоді країну відвідало 2.06 мільйона наших співвітчизників. Окремо науковиця сказала і про вплив російсько-української війни на туризм, адже кількість українців із її початком кратно скоротилася і в 2022 році становила всього близько 679 тисяч людей. На думку доповідачки, це пов’язано із браком прямого авіасполучення.

Факультет туризму та МК бере активну участь і всіляко сприяє міжнародним стажуванням своїх студентів, а Туреччина є однією з основних країн-партнерок у цій сфері. Більше про міжнародні стажування майбутніх туризмознавців Медіацентр розповідав ТУТ.

Ксенія Шокіна
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються дані ваших коментарів.