Аналітична система «YouControl» агрегує відкриті дані, відстежує зміни в держреєстрах та візуалізує зв’язки між афілійованими особами, надає інформацію про фінансовий стан та зовнішньоекономічну діяльність компаній. Відтак представляє найповніші та найбільш актуальні аналітичні результати, досьє на різні компанії та фізичних осіб-підприємців, зареєстрованих на території України. Надає доступ до інформації з понад 40 державних реєстрів, а неймовірна кількість доступних на сайті інструментів дозволяє простежити все те, що зазвичай приховують від громадськості.
Ініціатором співпраці УжНУ з компанією «YouControl» стала кандидат економічних наук, професор кафедри фінансів і банківської справи Ніна Пойда-Носик, яка читає студентам курс «Управління фінансовою безпекою». Фахівців із Києва запросила, аби навчити студентів уникати ризиків, спричинених збитковими угодами, виявляти недобросовісних партнерів, шахрайські та корупційні схеми тощо. Одразу після підписання меморандуму студентам УжНУ безкоштовно надали ліцензію для користування онлайн-системою.
Засновник і СЕО «YouControl» Сергій Мільман та керівник піар-служби компанії Антоніна Ряховська під час брифінгу розповіли, що, крім збору інформації, фахівці «YouControl» аналізують показники контрагентів, фінансову інформацію, зовнішньо-економічну діяльність компаній, показують зв’язки між особами, фірмами, надають цю інформацію для користувачів у вигляді консолідованого досьє.
Сергій Мільман зауважив, що надалі аналітичну систему будуть розвивати і вдосконалювати: до опції встановлення зв’язків додаватимуть історичні дані; планують змінити і принцип роботи моніторингу, поліпшити інструмент для аналізу ринків.
«YouControl» сьогодні співпрацює з бізнесом (близько 5 тисяч платних користувачів), для якого існує свій рівень доступу до даних. Крім того, в межах соціальної місії для активістів громадських організацій, журналістів доступ до даних надається безкоштовно. Фахівці «YouControl» намагаються забезпечувати розслідувачів інструментами і в такий спосіб впливати на соціальне становище, сприяти прозорості бізнес-середовища. На безкоштовних умовах також співпрацюють з вишами задля допомоги молодим експертам у їхній професійній підготовці, навчають визначати благонадійність контрагентів, аналізувати ділове середовище та працювати з відкритими даними.
Під час воркшопу журналісти, а наступного дня й студенти кафедри фінансів і банківської справи та відділення журналістики УжНУ під керівництвом Сергія Мільмана практикувалися в роботі з сайтом, перевіряли кілька українських компаній і під час пошуку виявляли родинні зв’язки між засновниками, співпрацю з офшорами, фіктивну діяльність компаній та аналізували інші дані, представлені в аналітичній системі «YouControl».
Більше інформації у відео.
фото, відео Роберта Паппа