Юні малі академіки-медійники автоматично склали й творчий залік зі спеціалізацій відділення журналістики
На філологічному факультеті УжНУ відбувся обласний етап Всеукраїнського конкурсу МАН в секції «Журналістика», участь у якому учням зараховано як творчий залік для вступу на медійні спеціалізації
Крім того, присутнім на публічному захисті був і завідувач кафедри журналістики професор Юрій Бідзіля, котрий повідомив приємну новину про своєрідний бонус для учасників-одинадцятикласників: результати їхніх виступів можуть бути зараховані як творчий залік для вступу на відділення журналістики.
Річ у тім, що, за цьогорічними правилами прийому до УжНУ, абітурієнти, котрі вступатимуть на освітні програми «Журналістика» і «Реклама та зв’язки з громадськістю» спеціальності «Журналістика», аби взяти участь у конкурсному відборі, обов’язково повинні скласти творчий залік. Це очне випробування покликане визначити, чи достатнім є загальний рівень підготовки вступника, його творчі здібності, хист до опанування медійної спеціальності.
До слова, бали творчого заліку до загальної кількості конкурсного балу не додаватимуться, адже йдеться про доконкурсний відбір, який передбачає оцінку «зараховано» / «незараховано». Передбачено 9 сесій творчого заліку, перша з яких відбулася 17 лютого. Розклад можна переглянути за покликанням вище.
Забігаючи наперед, зауважимо, що виступи всіх 5-х однадцятикласників-манівців засвідчили високий рівень їхньої підготовки, цілком достатній для вступу на спеціалізації «Журналістика» та «Реклама і зв’язки з громадськістю».
Тож вітаємо Наталію Пойду з Міжгірської СЗОШ, Юліану Окогріб з Ужгородської загальноосвітньої школи-інтернату, Валерію Лук’янець з Рокосівської ЗОШ на Хустщині, Вікторію Бабидорич з Тур’я-Реметівської ЗОШ на Перечинщині та Валерію Горват з Берегівської гімназії з успішним складанням творчого заліку.
Повертаючись до самого конкурсу, зауважимо, що дослідження школярів виявилися на широку тематику. До прикладу, учениця Берегівської гімназії Валерія Горват вивчала абревіацію та акроніми в англомовній пресі, свою доповідь дівчина частково виголошувала англійською мовою, продемонструвала й джерела, які використовувала у ході роботи. Тож журі й інші конкурсанти мали можливість роздивитися англомовні газети й журнали. Об’єктами досліджень учнів стали традиційні й новітні засоби комунікації, жанри журналістики, постаті відомих медійників. Деякі роботи були інтердисциплінарними, поєднуючи, скажімо, рекламу, піар, журналістику та туризмознавство.
Враженнями від захисту з нами поділилася голова журі доцент Леся Поліха:
– Приємно, що теперішня шкільна молодь виявляє зацікавленість до науки й має можливість презентувати свої доробки завдяки різноманітним конкурсам. Учасники секції журналістики настільки вправно й майстерно виступали, що, думаю, відділення журналістики було б тільки раде бачити їх серед своїх студентів. Тож одинадцятикласникам-конкурсантам, які матимуть бажання вступити до нас, навіть зроблено бонус – їх презентація зарахована як творчий вступний залік. Різноманіття представлених тем спонукало до цілої палітри вражень, адже було виголошено доповіді про воїнів АТО, постать Гонгадзе, висвітлення творчості скульптора Василя Свиди чи спадщини історика Омеляна Довганича у медіапросторі, маніпуляційні технології тощо.
Деякі шкільні роботи вирізнялися добре продуманою структурою й цікавими фактами, тож не тільки могли б претендувати на студентський рівень, а й цілком підійшли б для опублікування. Подяки за підготовку таких робіт заслуговує, безумовно, і вчитель (науковий керівник), який скеровує учня. Оцінюючи роботи в межах передбачених балів, тішимося, що ми мали нагоду послуговуватися найвищою градацією, адже дослідження школярів були справді гідними.
Десятикласниця Ужгородської класичної гімназії Домініка Манцулич для своєї наукової роботи вибрала тему «Вдихнути душу в неживе (Художник В. І. Свида в інформаційному медіакультурному просторі)». Дівчина зізнається, що постать Василя Івановича цікавила її змалечку, тому радо взялася досліджувати його життя та творчість: «Мета моєї роботи – це насамперед ознайомити культурний загал із життєписом та творчою спадщиною Василя Івановича в інформаційному медіакультурному просторі».
Відзначимо й дослідження дев’ятикласника Євгена Довбака з Імстичівської ЗОШ на Іршавщині. Хлопець на багатому фактичному матеріалі проаналізував особливості жанру замітки в газеті «Експрес». Крім того, Євген активно цікавився роботами інших учасників, розпитуючи про деталі їхніх досліджень.
Журі відзначило творчий підхід учнів до роботи, актуальність їхніх тем, бажання до наукового пошуку.
Переможці відбірного етапу представлятимуть область на всеукраїнському турі.