«Немає нічого неможливого»: Василь Ябрик розповів студентам, як запускати успішний бізнес
Серед кейсів Василя Ябрика – таксі «MoЕco», мінеральна вода «Крайна», мережа фітнес-центрів «Viper Gym» та «Viper Club», ковзанка «Ice Land», ТМ «Сакура», мережа «Chilli Pizza», «Pub House». Спілкувався Василь зі студентами у формі діалогу: розповідав сам, питав думку, давав фідбек, коригував та направляв, відповідав на запитання.
Подаємо його слова тезово.
Бізнес – це ризики. Але бери і роби – для цього все є
«Бізнес – це обмін ризиків на прибуток. Ти чимось ризикуєш, щось запускаєш. Щось виходить, щось злітає, щось – ні. Це нормально. Не може мати успіх 100% проєктів. І чим більше генеруєш ідей, тестуєш, запускаєш, тим кращий результат. У кожного з вас є розумні і класні родичі чи знайомі. Чому вони не успішні? Бо через страх вони не пробують втілювати свої ідеї. Не треба боятися помилятися. Помилка – це навик, який дозволяє виключати ризики».
Ябрик переконує: «Зараз епоха енергії. Немає нічого неможливого. Якщо є бажання і енергія, ти все можеш. Вся інформація доступна, спеціалісти хочуть ділитися знаннями. Якщо чогось не можеш знайти в інтернеті – запитай і тобі допоможуть. Все для цього є. Бери і роби».
Як рухатися, щоб досягати цілі
Однак, щоб рухатися, генерувати і реалізовувати ідеї, каже мовець, потрібно бути в ресурсі. Черпати його допоможе будь-яка активність: хоч заняття у спортзалі, хоч плавання, хоч елементарна зарядка зранку чи біг.
Василь рекомендує визначити свої сильні і слабкі сторони та виводити себе із зони комфорту. «Я зрозумів, що мені не треба прокачувати свої слабкі сторони і розбиратися в усьому. Особливо, якщо мені це не подобається. Тому я шукаю компаньйонів, які вміють робити те, чого не вмію або не хочу я».
Де шукати мотивацію?
«Фінансова мотивація – це не мотивація. Якщо ви робите щось лише заради грошей, то це ризиковий шлях. Бізнес-ідея має бути такою, яка може змінити світ. Тоді ти щодня прокидаєшся не для того, щоб заробити гроші, а щоб змінити щось у світі.
Але в той же час чим більше прибутку, тим менше ви вільні. В усього є своя ціна. Мільйонери не бачать, як ростуть їхні діти, не проводять час із близькими, кожен хоче від них щось «відщипнути». Тому потрібно питати себе: а скільки мені потрібно і чим я готовий для цього пожертвувати?»
Багато грошей і мало ідей
«У світі, Україні, Ужгороді дуже багато грошей, але мало класних ідей. Однак ідея нічого не варта без реалізації. Я можу розказати, як працює кожен мій бізнес, але ви не зможете повторити його так само».
Наостанок Василь Ябрик дав рецепт, як отримати гроші на реалізацію своєї ідеї:
«Коли ви йдете до інвестора, будьте готові ділитися з ним. Бізнес – це гірше, ніж шлюб: тут розлучитися значно складніше. Але, перш ніж шукати інвестора для своєї ідеї, дайте відповідь на такі запитання:
- Чи достатньо глибока ваша ідея? Чи деталізована вона? Ви можете пояснити її суть? Візуалізувати, як це виглядатиме? Чим ваша ідея краща за інші? Чим відрізняється від аналогічних пропозицій на ринку?
- Ви готові гарувати 24\7?
- Ви можете удосконалити цю ідею і довести її до кінця?
- Ви маєте чи можете зібрати команду, яка це реалізує?
Якщо у вас є відповіді на ці запитання, на вашому столі буде багато грошей».
Зустріч відбулася в межах Тижня бізнес-інтенсиву «Від студента до підприємця: реальний досвід закарпатських підприємців», що проходить в УжНУ.