Віктор Фекете: «Коли опускаються руки – ідіть спати: усі проблеми вирішуються на свіжу голову»
Власник рекламного дому «Idea» поділився таємницями створення власної справи, її розвитку та масштабування зі студентами факультету міжнародних економічних відносин
Віктор – власник рекламного дому «Idea» та бренду корпоративних подарунків «Gift Ideas», які створюють корпоративні презенти для компаній KFC, Volia, Boguslav, ОТР Leasing. Нині він на позитиві розповідає про свої невдачі й ділиться власним успішним досвідом.
Початок підприємницького шляху був нелегким. 2011 року Віктор Фекете закінчив навчання за спеціальністю «Фінанси, банківська справа та страхування» економічного факультету, але робота в банку його не приваблювала. Каже, навчання в університеті дало багато базових теоретичних знань, без яких професіоналу ніяк, але продовжувати розвиток потрібно далі – самотужки і без упину.
Після навчання Віктор провів майже пів року вдома, аж доки зрозумів: далі так не можна. Першим його стартапом стала франшиза рекламних боксів. «Я позичив у сестри 1000 доларів, за які купив два чи три рекламні бокси. Думав, зароблятиму шалені гроші і все буде good», – розповідає підприємець. Перший рік роботи спікер називає найважчим періодом у своїй діяльності: «Це був абсолютно збитковий час. Довелося продати машину, щоб повернути сестрі гроші. Друзі з мене насміхалися. А ще… Я ж інтроверт, а мені доводилося зустрічатися з людьми, говорити з ними телефоном. Важко було. Проте справи потроху налагоджувалися. Перший офіс з’явився у 2013 році. Відтак постало питання співпраці з людьми. Коригувати роботу колективу дуже складно, я намагався наймати лише близьких мені по духу людей. Проте це не вберігало від неприємних ситуацій. Тепер розумію, що ті рекламні бокси взагалі були провальними і економічно необдуманими. Але ми їх поліпшували – і вони таки почали приносити якісь прибутки».
Рекламним бізнесом Віктор Фекете займається вже понад 10 років. За цей час зі своєю командою встиг реалізувати чимало успішних проєктів, зокрема: «0312.ua» (інформаційний ресурс), «HoReCa» (ексклюзивні товари для готелів, ресторанів, кафе), «4 Man» (подарунки для чоловіків) тощо. Про розвиток справи Віктор відгукується так: «Ми просто брали якусь роботу й намагалися виконати її якнайкраще. Так поступово й розвивалися. Головним інструментом пошуку замовників стала інтернет-реклама. Це найбільш крутий спосіб просування продуктів і послуг, особливо з використанням блогосфери. Я лише тепер, після 10 років бізнесу, розумію, що він є перспективним. Раніше це був просто постійний рух вперед».
На диво позитивно спікер коментує роботу в умовах карантину: «У нас були круті проєкти, але вони не мали попиту в Україні. Напевно, через конкурентоспроможність – фірм у нашому сегменті ринку досить багато в усій країні. Та й ми розуміли, що дуже обмежені ринком Закарпаття. І тут допоміг карантин, який дав поштовх розширити географію діяльності. Тепер більшість наших товарів продаємо за кордон. Плануємо співпрацю з «Amazon». Середній термін очікування доставки: 2 дні для України, 8 – для США».
Насамкінець Віктор Фекете дав пораду початківцям: «Хай якою є ідея, найголовніше – спробувати втілити її в життя! І ще. Коли опускаються руки – ідіть спати: усі проблеми вирішуються на свіжу голову».
Захід відбувся за підтримки Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОДА, Молодіжної ради при Закарпатській ОДА, бізнес-клубу Board та агенції з комунікацій BRPR.