Плідне стажування на кафедрі історії України
Хай множаться здобутки!
Тож протягом місяця я ознайомився зі структурою факультету, науково-методичними і дидактичними матеріалами, навчальною літературою, монографіями, науковими статтями, тематикою семінарських занять, методичними розробками колективу кафедри історії України, трьома випусками кафедрального наукового щорічника «Тисячоліття – Millenia». Склад кафедри вражає: чотири професори, 12 доцентів, 4 викладачі та асистенти.
Тижні стажування виявилися напрочуд плідними для підвищення рівня професійної майстерності та вдосконалення методик викладання історичних дисциплін. Сподобався семінар-практикум у вигляді відкритого уроку «Українське козацтво» вчителя історії Світлани Іваниш в Ужгородській спеціалізованій школі-інтернаті, організований доцентом Василем Міщанином для майбутніх бакалаврів – випускників історичного факультету. На лекції «Історичне краєзнавство у загальноосвітніх школах» та семінарському занятті «Напрямки історико-краєзнавчих досліджень» доцента Оксани Ферков пощастило почерпнути чимало корисного про те, як зацікавити історією рідного краю, як улаштовувати екскурсії. Хочеться відзначити велику активність студентів на заняттях. Змістовною та захопливою була лекція з дисципліни «Археологія та історія» як наукова та освітня спеціальність» для здобувачів ступеня доктор філософії професора Романа Офіцинського про те, якими є сучасні стандарти історичної науки і чому потрібні історичні факультети.
Завдяки директору Наукової бібліотеки УжНУ Марії Медведь мав чудову нагоду опрацювати різноманітні джерела для своєї наукової статті у відділах «Карпатика» (працівники Марія Чорній, Наталія Данилець), рукописів і стародруків (Юлія Мателешко, Ігор Зомбор), а також у кабінеті історії (Наталія Лавришин) історичного факультету. Одного недільного дня відвідав екскурсію «Ужгород американський» професора Р. Офіцинського. Не буду вдаватися у її деталі, але зазначу, що відкрив для себе багато нового про «українських американців» – Григорія Жатковича, Майкла Стренка, Енді Ворхола, «американський куточок» в Ужгороді і не тільки.
Випала й нагода взяти участь у засіданні Центру досліджень історії Угорщини та українсько-угорських відносин при кафедрі історії України. На мою думку, Центр має добрі перспективи.
Особливу увагу звернув на методику підготовки до семінарських занять. Важливими є методичні розробки доцента Василя Міщанина для магістрів «Форми організації навчання у вищій школі. Методика підготовки і проведення семінарських занять». Відзначу раціональність і ретельність доцента Володимира Мойжеса під час семінарського заняття «Найдавніші археологічні культури Північної Америки» для першокурсників-американістів.
Запам’ятався семінар-практикум для четвертокурсників у вигляді відкритого уроку вчителя історії Мирослава Ігнатолі у багатопрофільному ліцеї «Інтелект» – ЗОШ № 11 м. Ужгород. Заняття відбулося стараннями доцента В. Міщанина. Тема уроку стосувалася об’єднання Італії. Учитель Мирослав Павлович показав студентам справжній майстер-клас, поєднавши мікроісторичний та логіко-математичний методи.
Щиро вдячний всім, хто допомагав якісно пройти стажування. Особлива подяка провідному спеціалісту навчального відділу УжНУ Марії Долешак. Від душі бажаю колективу кафедри історії України примножувати здобутки, започатковані її першим завідувачем професором Михайлом Трояном. Сподіваюся через п’ять років знову пройти стажування на історичному факультеті.
кандидат історичних наук, доцент кафедри культури
і соціально-гуманітарних дисциплін Закарпатської академії мистецтв