Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Студентки УжНУ представляли Україну в міжнародному проєкті «Калейдоскоп»

Учасники з України, Польщі, Литви, Італії, Іспанії, Ізраїлю та Вірменії у межах програми міжнародного обміну «Erasmus+» в Любліні комунікували й навчалися елементів журналістики й графіки, подкастингу та зйомки коротких фільмів

0 141
23–29 жовтня в цьогорічній європейській столиці молоді Любліні в межах програми міжнародного обміну «Erasmus +» відбувся проєкт «Калейдоскоп», до якого долучилися учасники з семи країн, зокрема й України.
Ольга Галега та Діана Куля
Ольга Галега та Діана Куля

Проєкт досліджує соціальні проблеми Європи, використовуючи креативні методи та інтерпретуючи ці проблеми через культурну призму перспектив різних країн. «Калейдоскоп» зібрав по три учасники з України, Польщі, Литви, Італії, Іспанії, Ізраїлю та Вірменії, щоб навчити елементів журналістики та графіки, подкастингу та зйомки коротких фільмів. Серед трьох представників України були дві студентки навчально-наукового інституту хімії та екології Ужгородського університету (колишнього хімфаку) Ольга Галега (IV курс) та Діана Куля (V курс). Дівчата докладніше розповіли про проєкт і поділилися враженнями від участі в ньому.

  • Як дізналися про цей проєкт?

Діана: – У нас є група у вайбері «Міжнародні можливості», де Наталія Іванівна Король (доцентка кафедри органічної хімії УжНУ) постійно надсилає актуальну інформацію про можливі поїздки.

Оля: – Так, саме вона надіслала нам посилання, ми зареєструвалися, і нас обрали. Потім пані Наталія мала з нами коротку співбесіду, розповіла, що саме там робитимемо, як представляти Україну, що з собою взяти, адже програма передбачала й інтернаціональний вечір, на який потрібно було принести всілякі смаколики зі своєї країни. Наш стіл, до речі, виявився найбагатшим.

  • «Калейдоскоп», на перший погляд, створений більше для соціальних наук. Що вам дав проєкт як студенткам-хімікам? Може, в чомусь мали труднощі?

Студентки УжНУ представляли Україну в міжнародному проєкті «Калейдоскоп» Діана: – По-перше, ми мали добру комунікацію. Важко спочатку знайомитися з новими людьми. До того ж нас відразу поділили на групи так, щоб у них були представники різних країн. Спершу було максимальне непорозуміння. Наприклад, у мене в групі були італієць і грузинка, які не могли зійтися на темі для статті. А мої ідеї відразу ж відкидали. Проте потім ми знайшли спільну мову, і робота класно пішла.

Спілкувалися англійською, через що часом було важко, бо розуміння мови в мене є, але її рівень банально не дозволяє, скажімо, дотепно пожартувати до якоїсь теми.

Оля: – Мені теж було спочатку складно. На першому завданні ми порушили тему війни в Україні, описували, як три різні країни (Україна, Латвія та Іспанія) почули про неї. Коли я почала розповідати, у мене виникло непорозуміння з іспанкою, бо в них уже не було на той час таких антиковідних заходів, як у нас, відповідно ми навчалися онлайн. Але далі протягом тижня  працювали разом і зрозуміли, у кого який характер. Тож під кінець проєкту наші взаємини були супер, вже не хотіли й прощатися ☺.

Діана: – А першого дня була стресова ситуація, бо посходилися дуже різні характери людей. Проте наші тренери (їх було четверо) були налаштовані позитивно. Підходили, питали, чи все добре. Ставилися максимально з розумінням.

  • Як навчалися під час проєкту?

Діана: – У нас були челенджі, поділені за днями. Перший день – знайомство, увечері ж потрібно було написати статтю на актуальну тему.

Оля: – Наступного дня нас повели до майстерні, де навчали Студентки УжНУ представляли Україну в міжнародному проєкті «Калейдоскоп» малювати комікси.

Діана: – Аргументували це тим, що так ми розвиваємо креативне мислення. Ці навички, які ніби для творчих професій, все одно нам знадобляться. Статті, які ми писали спочатку, до речі, передавали іншим командам, і ті тексти потрібно було зобразити у вигляді арту. Далі ці арти знову опинялися в різних командах, які мали за ними зробити відео. Останнього ж дня ми звіряли ці теми. Всі команди розповідали, чому саме так написали статтю, що в неї вклали. Потім показували арти й відео. Кожен трактував по-своєму, і це було дуже цікаво. Окрім відео й коміксів, нас також навчали записувати подкасти.

  • Тримаєте з кимось зв’язок, знайшли нових друзів?

Оля: – Так, я подружилася з однією іспанкою. У нас ще планується зустріч у квітні на цьому проєкті, де ми знову побачимося. Вона сказала, що чекатиме мене. І аби я пам’ятала, що вже маю друзів в Іспанії. Це було дуже приємно. Україну підтримують у всіх сенсах.

Діана: –Також маємо групу у вотсапі, де всі діляться своїми емоціями, відео з проєкту, наприклад, як ми співали в останній вечір, хто як дістався додому тощо.

Оля: – До речі, в останній день було дуже прикольно. Ми всі зібралися, співали. Помітно було, що не відчувається різниця у віці, оце англійське слово you ми відчули на повну. Дуже хороші люди.

  • Взяли б іще участь у таких проєктах?

Діана: – Звичайно, чому б ні. Он скоро поїдемо до Румунії, але цей проєкт вже суто з хімії.

Оля: – Студентам варто їхати за кордон, бо це дуже класна можливість і з новими людьми познайомитися, і побачити, як інші університети працюють, які  методикаи використовують. Дуже цікаво подивитися й порівняти, щоб потім цей досвід нести до наших закладів освіти.

Студентки УжНУ представляли Україну в міжнародному проєкті «Калейдоскоп»Студентки сповнені позитивних вражень і корисного досвіду після поїздки. Тепер учасниці активно готуються до наступної частини проєкту, яка відбудеться у квітні в Любліні. Представлятимуть локальні проєкти, втілені за цей час.

Софія Сливка
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.