Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Студенти створили сервіс, що дозволяє робити замовлення без участі офіціанта

Програма оптимізації сфери обслуговування QRWaiter у рази зменшує очікування бажаної страви чи напою

0 515

Чекати офіціанта, потім чекати меню, потім чекати, поки він прийме замовлення і принесе його… Правда, іноді дратує? Ужгородські студенти вирішили розв’язати цю проблему і створили сервіс оптимізації сфери обслуговування QRWaiter. Медіацентр поспілкувався з одним із розробників, студентом економічного факультету Миколою Кошуном і ділиться з вами інформацією про цікаву новацію для сфери обслуговування, а можливо, навіть надихне на створення власного стартапу.
  • Миколо, що це за сервіс, на що розрахований і як він функціонує?

– Сервіс покликаний вирішити проблему тривалого очікування бажаної страви чи напою в закладі і в рази пришвидшити обслуговування. Адже людина має насолоджуватися своїм замовленням, а не витрачати час у його очікуванні. Ми вирішили це питання завдяки QR-кодам, які розміщені на столиках закладу. Відвідувач просто сканує код і в браузері ґаджета відкривається електронне меню цього закладу. Ви онлайн обираєте страви, величину порції, напої тощо й відправляєте замовлення офіціанту. Він може його підтвердити або відхилити, якщо чогось із замовленого, скажімо, не виявиться. Коли замовлення підтверджене, його статус змінюється: воно в роботі. Потім можна щось дозамовити або попросити чек – так само онлайн.

  • Як довго працювали над розробкою? І чим сервіс відрізняється від інших? Адже QR-коди вже застосовують у деяких закладах Ужгорода.

– Так, є заклади, які користуються QR-кодами, адже сам код як такий – давно не новація. Але в закладах, які маєте на увазі, ця система працює через Telegram. Тобто я можу викликати офіціанта до певного столика навіть якщо перебуваю вдома. А в нас є прив’язка до геолокації – якщо вас немає в закладі, то нічого зробити не можете. На відміну від інших подібних програм у нас усе працює через веб-інтерфейс, сканувати код можна через звичайну камеру мобільного телефона. iPhone це робить автоматично, на Android, якщо автоматичне сканування кода вимкнене, це можна зробити навіть через Viber. Але це недолік операційної системи. У принципі, ми публікуємо інструкції і пояснюємо, як цим користуватися. Над розробкою працювали більш ніж півроку, можливо, навіть рік. Захотілося пришвидшити роботу якоїсь сфери, і так вийшло, що зупинилися саме на закладах відпочинку.

  • У вас велика команда розробників?

– Над системи QRWaiter працює 5 людей, майже всі з нас студенти. Я з економічного, Владислав Булгаков – із математичного, Володимир Пайда – студент факультету інформаційних технологій, ще в нашій команді студент факультету інформаційних технологій Львівської політехніки Едуард Грабчак та випускник ужгородської ЗОШ № 3 Нікіта Когут. Із деякими ми були знайомі до того, з кимось познайомилися в процесі роботи. Працюємо спільно і всі рішення приймаємо командою. Немає керівника чи головного – ми всі рівноправні.

  • Для кожного закладу потрібно індивідуально розробляти обслуговування сервісу чи створювати окремий додаток? Як це працює?

– У нас є сайт, на якому власник закладу чи його представник реєструється і вносить інформацію про свій заклад: графік роботи, меню з фотографіями і описом, координати встановлюються автоматично. Далі відповідно до кількості столиків заклад отримує QR-коди. Наліпки потім треба наклеїти на столики – і можна користуватися.

  • Це працює на безоплатній основі, є разовий внесок за покупку чи якась плата за користування?

– Працює сервіс на основі підписки. Якщо заклад бажає спробувати, даємо 2 тижні безкоштовного користування. А далі це коштує долар на день для закладу, в якого є 10 столів. Відповідно якщо столів 20, то це коштує 2 долари за день користування.

  • Уже є якісь заклади, з якими співпрацюєте?

– Уже понад 2 місяці сервіс тестується у DUFFORT. Спочатку влаштували бета-тест, і це було безкоштовно, адже нам дали можливість протестувати програму, а тепер уже користуються на платній основі. Також підключаємо заклад «Хоть Шо», який працює в тому ж приміщенні. Маємо можливість робити коди різних кольорів, тому плутанини не буде.

  • Чи можна це користувати в інших містах?

– Звичайно. Ще плануємо доопрацювати можливість зробити меню інтерактивним: якщо інтерфейс вашого ґаджета англомовний, то меню відповідно буде англійською. Це буде зручно і для туристів, і для представників інших країн. Дубльовану версію меню самостійно вноситимуть адміністратори закладу. Можна зробити автоматичний переклад, хоч навряд він буде коректним. Тому краще зробити все якісно.

Свій сервіс хлопці запатентували і вже через два тижні презентують на загал. Тож коли наступного разу побачите в закладі можливість робити замовлення через QR-код, знайте, що автори цього блага вчаться з вами в одному університеті!

Ксенія Шокіна

Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.