Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

У річницю УжНУ Сергій Квіт поділився досвідом забезпечення якості освіти у вишах

Запоруку високих показників екс-міністр вбачає в командній природі лідерства всіх представників закладу та унікальній культурі вишу, в основі якої – довіра і брак корупції

0 221
Заходи, приурочені до 73-ї річниці Ужгородського університету, розпочалися вранці 19 жовтня. У залі Вченої ради заступник голови наглядової ради нашого вишу, екс-міністр освіти і науки України (2014–2016) Сергій Квіт провів семінар.
У річницю УжНУ Сергій Квіт поділився досвідом забезпечення якості освіти у вишах

Сергій Миронович поділився досвідом щодо внутрішньоуніверситетського забезпечення якості освіти, адже очолює відповідний центр у Національному університеті «Києво-Могилянська академія», а також є головою Вченої ради цього вишу.

На заході були очільники різних підрозділів УжНУ. Гостя представив ректор Володимир Смоланка.

Сергій Квіт
Сергій Квіт

– Дуже приємно виступати в Ужгородському університеті, не так часто буваю в рідному місті, – привітався Сергій Миронович.

Лектор зауважив: система забезпечення якості освіти в НаУКМА не є ідеальною, але її постійно вдосконалюють.

На думку пана Квіта, поширене формулювання «якість навчального процесу» варто розділити на «якість навчання» і «якість викладання». А досягти високих показників можна, розвинувши командну природу лідерства в усіх представників вишу, сформувавши унікальну культуру вишу, в основі якої – довіра і брак корупції.

– Усі проблеми починаються, коли університет не має власної унікальності, не відрізняється від інших, – вважає екс-міністр.

Крім того, на думку С. Квіта, політика закладу вищої освіти має бути централізованою, воднораз підрозділам треба надавати автономію. Для підвищення якості навчання й викладання варто враховувати практику іноземних вишів (пан Квіт розповів про досвід університетів Чехії, Польщі, Нідерландів, Великої Британії, США).

Контролювати ситуацію та реагувати на нові виклики допоможуть регулярні онлайн-опитування студентів (за порадою соціологів – на останньому занятті кожної дисципліни наприкінці семестру). Такі анкетування добровільні, тож учасників варто заохочувати, враховувати їхні позиції.

Своєю чергою, опитування викладачів, випускників, працедавців достатньо влаштовувати раз на два роки.

У річницю УжНУ Сергій Квіт поділився досвідом забезпечення якості освіти у вишах

Для поліпшення якості знань студентів варто вводити нові форми контролю, як-от paper (письмове обґрунтування власного погляду з широкої теми на 12–15 сторінок), рецензія на книжку, замітка у європейських ВНЗ). Відповідно нові вимоги якості освіти зумовлюють нові форми підвищення кваліфікації викладачів, враховуючи, зокрема, інтереси самих педагогів і очікування їхніх студентів.

Забезпечення якісної освіти також передбачає дотримання академічної доброчесності. У її основі – уникнення плагіату, фабрикації, хабарництва, лобіювання змін до українського законодавства, пов’язаних із академічною доброчесністю, а також співробітництво з іноземними й вітчизняними вишами.

Тож наприкінці семінару Сергій Квіт і Володимир Смоланка погодили, що співпраця між УжНУ та НаУКМА має розвиватися.
Про інші заходи, організовані до річниці альма-матер, – в чергових публікаціях.

Ольга Брайлян
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.