Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

IT-професії, лідерство та оптичні явища – чим запам’ятався дев’ятий день Літнього університету

0 74
УжНУ, як відомо, має кілька корпусів, що розміщені по всьому місту. У межах Літнього університету школярів намагаються ознайомити з усіма підрозділами. Сьогодні юнацтво завітало до «зеленого» корпусу.

До початку офіційної програми залишилося ще кілька хвилин, тож десятикласникам вирішили показати студію Uzhnu Today, де створюється контент для соціальних мереж університету.

IT-професії, лідерство та оптичні явища – чим запам’ятався дев'ятий день Літнього університетуНадалі розпочалися тренінги. Олександр Ткаченко, викладач факультету математики і цифрових технологій, який водночас є керівником навчальних програм EPAM University у Південному та Західному регіонах, розповів про напрямки роботи, як усієї компанії загалом, так і її українського офісу. Також, пан Олександр звернув увагу на те, що від початку повномасштабного вторгнення компанія надає допомогу українським військовим не лише фінансово, а й забезпечує новітніми розробками.

Артем Овчаренко, який є lead test automation engineer компанії EPAM, розповів про етапи роботи над розробкою IT-проєкту. Разом зі школярами з’ясували, хто такі програмісти, якими вони бувають та які ще професії існують в IT-компаніях. Також обговорили hard skills та soft skills і як їх розвивати.

Друга частина тренінгу була присвячена роботі тестувальника, ким, власне, й працює пан Артем. На конкретних прикладах було показано, чому ця професія така важлива в усіх сферах.

Після невеликої перерви на школярів чекав ще один тренінг доцентки кафедри міжнародних студій та суспільних комунікацій ФІМВ Ганни Мелеганич, під час якого десятикласники вчилися бути лідерами. Для початку за допомогою «хмаринки слів» визначили, хто такий лідер. Відтак розібрали, якими рисами він має володіти, які типи лідерів бувають та як формуються. Надалі вирішили розім’ятися й провели гру «Займи позицію». Пані Ганна проголошувала певне твердження, а школярі, залежно від того, погоджуються вони з ним чи ні, – розходилися в праву чи ліву сторони, розділившись таким чином на 2 групи. Після цього вступали в дискусію: одна група намагалася переконати іншу у правильності своєї позиції.

Ще одна цікава вправа «Будинок, дерево, собака». Для початку школярі об’єдналися в пари, взяли аркушики й за допомогою однієї ручки вдвох одночасно  мали намалювати будинок, дерево й собаку відповідно. Складність полягала в тому, що розмовляти в процесі – заборонено. Цією вправою визначалися лідерські навички – хтось вів за собою, а хтось підкорявся. Після виконання відбулося обговорення вражень від такої командної роботи.

У другій половині дня школярів чекала насичена програма на фізичному факультеті. Зустрів і супроводжував їх Олександр Малінін, професор кафедри квантової електроніки. Знайомство відбувалося почергово на чотирьох кафедрах і відповідно на чотирьох поверхах корпусу.

Розпочали з кафедри фізики напівпровідників. Професор Олександр Молнар розповів десятикласникам про окуляри віртуальної реальності та пояснив принцип їх роботи. Крім цього, пан Олександр показав студентський проєкт – каску пожежника з VR та спеціальними датчиками, які допомагають визначити температуру на відстані 200 м.

Другий поверх – кафедра квантової електроніки, де доцент Микола Маргітич розповідав про природу світла й дослідження, пов’язані з цим. Відтак доцент підрозділу Олександр Миня показав експеримент з різними джерелами випромінювання та виконав їх спектральний аналіз.

Наступна кафедра – твердотільної електроніки та інформаційної безпеки. Василь Різак, її завідувач, розповів про історію підрозділу, а аспірант Василь Буковський провів невелику лекцію на тему «Кібергігієна та кібербулінг у школі».

Ну, й остання зупинка – кафедра оптики і астрофізики, завідувач якої Павло Гуранич наочно показав різні оптичні явища: ефект заломлення, дисперсію, дифракцію та поляризацію світла. Також школярам дали випробувати поляризаційні окуляри, які не пропускають сонячні промені. А наприкінці поговорили про оптоволокно й нейромережі.

Як приємний бонус Олександр Малінін відвів десятикласників до великої фізичної лабораторії. Як зазначив пан професор: «Існує повір’я, що той, хто посидить в цій авдиторії, – неодмінно стане студентом фізфаку».

Анастасія Лабик
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.