Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Несподіванки, загрози і виклики президентських виборів

0 65
…власне, про це говорили на прес-конференції «Президентська виборча кампанія – 2019», що відбулася 13 березня в Ужгородському прес-клубі.

Тема виборів не те що на слуху – вона вже скоро, здається, власною персоною стукатиме у вікна багатоповерхівок (якщо не брати до уваги білборди, що до тих-таки вікон наполегливо заглядають). Однак не говорити про вибори, а ще й пресі – безвідповідально. Кожен виборець має розуміти, кого й для чого ми обираємо. Тому, до слова, днями ужнівська молодь розбирала передвиборчі програми кандидатів у президенти.

Святослав Бабіля
Святослав Бабіля

Так, під час прес-конференції регіональний координатор Громадянської мережі ОПОРА в Закарпатській області Святослав Бабіля зауважив, що цьогоріч передвиборча кампанія вирізняється високою конкурентністю, несинхронною діяльністю правоохоронних органів, ставить виклик відокремлення повноважень суб’єктів виборчих процесів від владних повноважень. Крім того, в цей час дуже активно вдаються до маніпуляцій та чорного піару.

Серед проблем пан Святослав назвав і прозорість фінансування та забезпечення рівності кандидатів (нині фіксують випадки, де є агітація, але немає згадки імені кандидата – такі дії не підпорядковуються Закону «Про вибори Президента України» і, як правило, фінансуються не з виборчого фонду).

За президентськими виборами грядуть парламентські, і, як зауважує Святослав Бабіля, у загальноукраїнському масштабі «партії або політичні сили, які висунули чи підтримують кандидатів у президенти, абсолютно дублюють президентську кампанію у своїй парламентській».

Дмитро Тужанський
Дмитро Тужанський

Керівник Закарпатського обласного відділення ВГО «Комітет виборців України» Дмитро Тужанський акцентував увагу на тому, що деякі кандидати оминають увагою цілі області. Зокрема, це стосується й Закарпаття, яке частково проігнорували навіть кандидати з так званої ТОП-10.

Ще одна цікавинка цих виборів у тому, що «багато чорного піару, компромату та відвертого зомбування… Здається, нині це взагалі нікого не хвилює. ЗМІ чітко «розсілися по квартирах» і хитають електорат».

«Остаточно сказати, хто вийде в другий тур, думаю, ніхто не береться. Інтрига дуже висока» , – зауважив пан Дмитро.

Ігор Тодоров
Ігор Тодоров

Професор кафедри міжнародних студій та суспільних комунікацій УжНУ Ігор Тодоров слушно підкреслив: «Виникає питання: чи самі кандидати не в курсі, чи електорат за дурнів мають? Бо питання зниження ціни на газ, підвищення пенсій та боротьби з корупцією – не в компетенції Президента. А люди не орієнтуються в обов’язках глави держави».

Позитивною пан Ігор вважає непередбачуваність виборів – саме це, на його думку, відрізняє нас від Росії, Білорусі та Казахстану, де результати виборів зрозумілі і без них.

Наголосив також на тому, що сучасні кандидати намагаються будувати комунікацію з електоратом через соцмережі. Це створює ілюзію великої підтримки, а в читачів складається враження, що вони напряму спілкуються зі своїм кандидатом.
«Абсолютна більшість кандидатів не розбирається в тому, що має робити Президент в умовах війни», – підсумував Ігор Тодоров.

Віктор Пащенко
Віктор Пащенко

Керівник Закарпатського центру політичних досліджень Віктор Пащенко наголосив на тому, що ми живемо у світі доступної інформації, коли дізнатися про те, чим живе і дихає певний кандидат, можна протягом лічених годин. Головне – захотіти.

«Маємо феномен, коли політиком можна стати абсолютно нетрадиційними методами – і він перетвориться на лідера громадських думок – у цьому полягає особливість цієї кампанії», – зауважив пан Віктор. До того ж, із його слів, це перші вибори, де, на відміну від попередніх, немає жорсткого протистояння Сходу і Заходу, немає чіткого розмежування виборців.

Порушив Віктор Пащенко й тему підкупу виборців. Однак, як він зауважує, бажання продатися свідчить про моральний рівень українців. «Президентські вибори – це рентген суспільства, який показує, куди і з якою швидкістю ми будемо рухатися», – завершив мовець.

Насамкінець варто додати, що кандидати на пост глави держави часто вдаються до популізму – обіцяють своїм виборцям те, що електорат хоче чути. Як зауважив Святослав Бабіля, «політичними кампаніями перестали займатися політики – ними займаються політтехнологи».

А ти – відповідальний виборець?

Ксенія Шокіна

Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.