У рамках акції «Чистий простір» руїни Квасівського замку розчищали від чагарників. Акція стосується проєкту «Відновлення туристичної привабливості історичного Соляного шляху», який реалізують у рамках Програми транскордонного співробітництва Угорщина-Словаччина-Румунія-Україна 2014–2020 за фінансової підтримки Євросоюзу.
За два дні робіт територію вичистили від дикорослих дерев і кущів, а стіни – від плюща. Під палючим сонцем одні зрізали зарості, інші їх збирали, треті носили. Чоловіки розрізали дерева на дрова. А між тим волонтери робили павзи на поїдання смачних вишень прямо біля руїн та прохолодження чистою водою з джерела неподалік.
Одна з волонтерок – учасниць курсів Любов Повідайчик каже: «Раніше я тут не була ніколи. Тепер більшість закарпатських замків зруйнована та занедбана. Цей – один із таких. І добре, що є ініціативи, які повертають цим місцям привабливість. Я певною мірою дотична до туризму, тому зацікавлена, щоб у нас було побільше відновлених пам’яток. Тож спеціально вивільнила час для цього і долучилася до розчищення території замку. Хочу, щоб туристи відкривали для себе нову точку на мапі Закарпаття».
Доки кипіли роботи з розчищення замку, неподалік закипала страва від Анатолія Пасєвича. Після навчання у рамках курсів Україна-Норвегія він започаткував власний кулінарний проєкт «Відкрита кухня». Тож після роботи всі скуштували чергову страву від Анатолія – шоні-гуляш.
Учасників курсів сюди запросив куратор проєкту Україна-Норвегія, професор УжНУ Федір Шандор, який теж долучився до розчищення замку. Каже: «Наша участь у цій акції – це зустріч друзів. Тут є випускники різних років. Ми досі підтримуємо зв’язки, дружимо і проводимо час разом. У рамках проєкту «Відновлення туристичної привабливості історичного Соляного шляху» маємо можливість показати закарпатцям і потенційним туристам нові цікаві локації області. Замками Закарпаття опікується і Орден святого Миколая, членом якого я є. Тож ми, виходить, поєднали дві справи й надали Анатолію Пасєвичу звання капітана замку. А отже, в майбутньому він відповідатиме за нього й проводитиме тут акції для привернення уваги. Це найперше, що треба робити, – привертати увагу до наших туристичних об’єктів. Не лише тих, які відомі й популярні. А й тих, які є потенційно перспективними. Без людей об’єкт мертвий».
Тепер на Закарпатті на одну цікаву туристичну і фотолокацію більше. Приїздіть!