Представник Британської ради дав поради викладачам УжНУ щодо вивчення англійської
Уже з середини листопада викладачі та студенти почнуть працювати дистанційно на платформі онлайн-курсу Британської Ради Learn English Pathways (рівні від А1–В2+)
За словами проректора з науково-педагогічної роботи Мирослави Лендьел, упродовж двох днів представники Британської ради побували на практичних заняттях та лекціях педагогів різних факультетів, які викладають фахові дисципліни англійською. Проректор висловила задоволення у зв’язку з можливістю брати участь у мовних проектах Британської ради і запевнила, що в УжНУ продовжуватимуть роботу в цьому напрямку.
Консультант проекту Род Болайто виклав основні результати дослідження рівня англійської мови у вишах України, дав конкретні поради, прокоментувавши реалії Ужгородського університету. «Англійська перестає бути іноземною мовою – стала невід’ємною частиною спілкування. Раніше ми не звертали увагу на рівень цієї світової мови в Україні – тепер саме вчасно. Хочемо з’ясувати, де ви, аби знати, куди і як рухатися далі», – пояснив Род Болайто мету дослідження, в ході якого протестували викладачів, переглянули сайт університету, побували на заняттях тощо. Першим парадоксом на шляху стала застаріла програма з викладання англійської у вишах, запропонована МОН. Змінювати її, за словами доповідача, мають університети в умовах автономії.
«Викладачі, які взяли участь у проекті з поліпшення англійської, показали, що університет має бажання працювати в цьому напрямку. Але є й такі, хто не готовий розвиватися. Це виклик для університету. Примусити їх не зможете, але треба їх зацікавити, мотивувати, щоб це було добровільно. Для змін потрібен час, – коментує результати візиту до УжНУ Род Болайто. – У деяких викладачів, зокрема медичного факультету, чудові заняття англійською мовою – студенти залучені в процес спілкування. Таких викладачів має бути більше».
Серед практичних порад, які консультант дав УжНУ, такі: університет повинен забезпечити навчання для викладачів, які хочуть викладати англійською, мотивувати їх або збільшенням заробітної плати, або зменшенням навантаження; навчати практичного застосування мови, академічної англійської, вчити писати анотації, заявки на проекти тощо; вдосконалювати методику викладання англійською мовою фахових дисциплін; збільшити кількість годин вивчення англійської для студентів, сформувати вміння самостійно вчитися, зменшити кількість студентів у групах.
Род Болайто вважає, що випускник прикладних спеціальностей має володіти мовою на рівні В2, а випускник філологічних спеціальностей – на рівні С1. Також порадили розробити стратегію університету, щоб увести англійську як мову викладання й надалі укладати партнерські угоди з вишами для мобільності студентів та інших міжнародних можливостей – наразі вони лімітовані. Гість закликав скласти план, а Британська рада готова цьому посприяти.
Також під час зустрічі менеджер проекту Жанна Севастьянова розповіла про найближчі (січень-лютий) можливості вдосконалення англійської для викладачів. «Уже з середини листопада викладачі та студенти почнуть працювати дистанційно на платформі онлайн-курсу Британської ради Learn English Pathways (рівні від А1–В2+), до участі в якому було подано 103 заявки від УжНУ (13 викладачів та 90 студентів)», – додає координатор проекту, старший викладач кафедри міжкультурних комунікацій Людмила Коваль.
Фото, відео Роберта Паппа