Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Студенти матфаку на гуртку з робототехніки спроектували 3D-сканер

Процес навчання може й повинен бути цікавим – для цього треба лише ілюструвати, як можна використовувати матеріал на практиці

0 580
Студенти матфаку на гуртку з робототехніки спроектували 3D-сканер
Андрій Брила зі студентами
Студенти матфаку на гуртку з робототехніки спроектували 3D-сканер
Віктор Максимчук
На математичному факультеті заохочують вивчати матеріал через виконання на парах і гуртках цікавих сучасних проектів. Цього семестру на гуртку з робототехніки під керівництвом доцента кафедри системного аналізу та теорії оптимізації Андрія Брили молодь поклала собі за мету розробити 3D-сканер. Проект було розділено на окремі частини між групами студентів, які працювали над утіленням ідеї паралельно.
Студенти матфаку на гуртку з робототехніки спроектували 3D-сканер
Олександр Міток

Одним із учасників гуртка є Віктор Максимчук – першокурсник прикладної математики: «Ідея з 3D-сканером дуже зацікавила. Адже це сучасний пристрій, який має застосування у найрізноманітніших галузях. Я відповідав за частину проекту, яка пов’язана з керуванням зовнішніми пристроями: моторами, лазером та веб-камерою. Моє завдання полягало в тому, щоб розробити клас мовою програмування С#, котрий би дав змогу аналізувати відеопотік, виконувати вибірку потрібних кадрів і представляти їх у зручному для дальшого аналізу вигляді. Це був дуже хороший досвід. Мені довелося вивчити принципи передачі даних між пристроями, ознайомитися з рядом цікавих бібліотек».

Студенти матфаку на гуртку з робототехніки спроектували 3D-сканер
Таїсія Бобик

Ще один студент першого курсу прикладної математики Олександр Міток відповідав за обробку графічних зображень: «Як вхідні дані я одержував графічні зображення, на яких була лінія, згенерована лазером, що огинала контури сканованого об’єкта. Я мав розробити програмний клас із методами фільтрації зображень, виокремлення точок лінії сканера. Найбільшою несподіванкою стало те, що навіть при наявності сучасного процесора й значного обсягу оперативної пам’яті довелося виконувати розпаралелювання обчислювального процесу. Проект виявився дуже цікавим, оскільки довелося вивчити прийоми обробки графічних зображень, фільтрації та підходи до розпаралелювання обчислень».

Студенти матфаку на гуртку з робототехніки спроектували 3D-сканер
Михайло Пастор

Колега Олександра Таїсія Бобик відповідала за аналіз графічних зображень і перетворення координат: «Я розробляла програмний клас, який би дозволяв на основі координат у двовимірному зображенні знайти координати у тривимірному просторі. При цьому треба було використати дуже багато параметрів, які задають положення камери, кут повороту платформи, положення осі платформи тощо. Саме тут дуже знадобилися знання з алгебри, математичного аналізу та аналітичної геометрії. Було дуже цікаво застосувати свої знання при виконанні реального проекту».

Студенти матфаку на гуртку з робототехніки спроектували 3D-сканер
3D сканер

Студент першого курсу спеціальності «Системний аналіз» Михайло Пастор  брав участь у збиранні конструкції 3D-сканера, використовуючи апаратні засоби Arduino: «Було дуже цікаво бачити, як поєднуються математика й фізика. Під час розробки ми зіткнулися з проблемою розробки платформи, на якій розміщується об’єкт сканування. Її ми вирішили, роздрукувавши необхідну деталь на 3D-принтері».

«Процес навчання може й повинен бути цікавим. Для цього треба лише ілюструвати, як можна використовувати матеріал на практиці. Звичайно, найкращими при цьому будуть приклади застосування навчального матеріалу у сучасних інформаційних системах і пристроях. Виконання такого роду проектів дає студентам змогу не тільки здобути нові знання, а й накопичувати досвід роботи в команді», – зауважує Андрій Брила.

Медіацентр УжНУ – за інформацією кафедри системного аналізу та теорії оптимізації
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.