Студенти-медійники презентували роботодавцям напрацювання семестру
Під час публічного захисту молодь продемонструвала представникам провідних редакцій області спектр своїх умінь – від верстки газет, проєктування власних сайтів і ведення соцмереж із багатотисячними охопленнями до створення документалістики й контенту на протидію російським наративам
Захід вели третьокурсниці Валерія Бороховська і Вероніка Товтин.

Серед гостей були начальниця управління інформаційної діяльності та стратегічних комунікацій Закарпатської ОВА Марина Чепа-Марковці, продюсер «Суспільне Ужгород» Євген Тичина, головний редактор «Суспільне Ужгород» Костянтин Левін, керівниця Ужгородського прес-клубу Ірина Бреза, редакторка сайту «Заголовок» Валерія Рубаняк та редакторка, ведуча програми ромською мовою «Романо Джівіпен» на телеканалі суспільного мовника Сімона Горняк.
Вітав присутніх завідувач кафедри журналістики Євген Соломін: «Сьогодні хочемо показати вам те, що ми всі разом створювали ці місяці, над чим працювали. Зізнаюся, навіть я не знаю, що саме покажуть студенти. Це буде цікаво послухати, побачити й оцінити. Хочеться почути ваші думки, чи в правильному напрямку ми рухаємося». Також завкафедри нагородив дипломами, подяками студентів, які мають значні досягнення.

Розпочали презентацію першокурсники Ольга Заєць і Данііл Соломін, які поділилися враженнями групи від початку навчання. За семестр вони створили власну газету, записали радіопакет, опублікували п’ять, а дехто й більше, матеріалів у медіа, самостійно сформували вебпортфоліо й виконали вправу «Слово» — імпровізований виступ у прямому ефірі.
На презентації Олександра Меденці розповіла про хейт, Діана Вакуленко — про валізу, а Максим Сурін – про окупацію, розчуливши присутніх до сліз. Крім того, першокурсники навчилися створювати власні сайти, фотографувати та обробляти знімки, а також записали відеорезюме. З теплом вони згадували участь у фестивалі юних медійників «Інформаційна миска» та вечорі талантів «Медіавечорниці».
Крістіна Крицька та Анастасія Савко презентували роботу в царині SMM. Студенти всіх курсів активно працювали з соціальними мережами кафедри: створювали інфографіки, дописи й відеоконтент, експериментували з візуальними й текстовими хуками. Як наслідок, за чотири місяці Instagram-акаунт кафедри набрав понад 190 тисяч переглядів.

Другокурсниця Аліна Глуханич представила напрацювання групи з дисципліни «Етнічна та гендерна толерантність». Студенти створили серію статей та інтерв’ю про національні меншини, відеопроєкт про сліди різних етносів в Ужгороді, записували тематичні подкасти й навіть відвідали Генеральне консульство Угорщини в Ужгороді.
Третьокурсниці Софія Сливка і Валерія Мельник продемонстрували фрагменти своїх робіт у галузі тележурналістики. На дисципліні «Історія української журналістики» вони відзняли серію документальних відео про відомих діячів і видання. У межах курсу «Пропаганда та контрпропаганда» створили серію YouTube Shorts, де спростовували популярні російські наративи та ін. Їхні колеги зі спеціальності «Реклама та зв’язки з громадськістю» підготували серію відеоінтерв’ю «Повіш ми дашто 2.0» з успішними випускниками УжНУ до 80-річчя університету.
Четвертокурсники Андрій Русин і Маріанна Чайбинець представили проєкт з дисципліни «Медіа та національна безпека» — серію відео про викриття фейків і маніпуляцій. В межах предметів «Сучасні світові медіа» та «Історія світової медіакомунікації» студенти створювали відео про відомих медійників та події, які змінили світ медіа. Також протягом семестру четвертокурсники вчилися створювати анімації, візуалізації до журналістських публікацій та розробляли власні вебресурси.

Магістрантки 1-го року навчання Рената Яцко та Лілія Марковці розповідали, як їхня група цього семестру проводила уроки з медіаграмотності для школярів і студентів. Також вони створювали медіапроєкти: новинну сторінку «Активна молодь Закарпаття», сайт із читацькою спільнотою «Ще одна сторінка» та серію інтерв’ю зі спортивними журналістами на війні. Новою дисципліною стала «Арткритика», в межах якої студенти писали рецензії на книги та створювали власні блоги.
Магістрант 2-го року навчання Михайло Коштура презентував проєкт «Під пальцем» — сайт, що об’єднує онлайн-інструменти для роботи з текстами, фото, відео й візуальним контентом. Також на платформі розміщений курс з медіаграмотності, розроблений його одногрупником Нікітою Лісовцем.
Представники медіагалузі високо оцінили роботу студентів. Євген Тичина зазначив: «Я просто в захваті від того, що тільки що побачив. Така кількість жанрів і форматів викликала в мене палітру емоцій — від сміху до сліз. Не втрачайте цей запал, нехай ваші очі горять, рухайтеся далі. Я впевнений, що ви у правильному місці для того, щоб втілити усі свої ідеї та задуми».
«Дуже добре, що ви надаєте окрему увагу комунікаціям. Я вже вдруге на такому заході. Це про фаховість. Направду відчувається, що ви свідомі люди, які розуміють, навіщо прийшли на цей факультет. Не втрачайте своєї людяності й професійності», – підкреслила Марина Чепа-Марковці.
Костянтин Левін звернув увагу на практичну цінність навчання: «Хочу вам сказати, робіть правильно — вчіться. Це вам знадобиться в майбутньому. Бо мені в роботі потрібні люди, які вже вміють правильно писати, читати, думати і висловлювати свої думки. Дуже вдячний вашим викладачам за роботу, а вам – за натхнення».
Ірина Бреза зауважила: «Я вже вдруге на такому заході, тож знала куди йду. Розуміла, що ці 1,5 години пройдуть з користю, задоволенням і захватом. Я побачила, що вміють наші практиканти, які періодично приходять до нас у пресклуб. Цього року, до речі, мене здивувало, що вони прийшли вже у вересні. Навіть перший курс заявив про себе, засвідчив, що хоче працювати і писати. Тож бажаю вам усім успіхів!»
Сімона Горняк високо оцінила роботу над тематикою національних меншин: «Я теж дуже вражена всім тим, що сьогодні побачила. Щодо вашої роботи над документалістикою – захоплююся: я знаю, яка це важка праця – збирати матеріал, шукати підхід до героїв. Наше Закарпаття етнічно дуже різноманітне. Я відповідаю за ромський напрямок, і розумію, як треба обережно спілкуватися з представниками меншин. Це дуже велика і складна робота. Ви молодці, рухайтеся вперед, не зупиняйтеся!».
Таким чином, на кафедрі журналістики не лише влаштували підсумки семестру, а й зміцнили зв’язки між студентами й потенційними роботодавцями.
