Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Ужгородські школярі в УжНУ вчилися генерувати ідеї на економічному факультеті й вивчали породи на географічному

На завершення другого дня юнацтво вирушило до ректорату, де переглянуло фільм Марка Вебба про талановиту дівчинку-математика

0 287
Генерація ідей, головоломки, вірш про студентів від викладача, вулканічний пил з Ісландії, гірські породи, ознайомлення з тахеометром, кінозал у ректораті… Цим запам’яталося 4 червня для представників першої групи Літнього університету, організованого найбільшим вишем Закарпаття та Ужгородською міською радою. Цьогоріч своєрідний табір приймає 60 учнів, тому в мандрівку підрозділами УжНУ і краєм вирушили одразу дві групи.
Віталій Сержанов
Віталій Сержанов

Ужгородські школярі в УжНУ вчилися генерувати ідеї на економічному факультеті й вивчали породи на географічномуДругий день починаємо з екскурсії економічним факультетом, де гостей зустріли декан Віталій Сержанов разом із доцентом кафедри економіки і підприємництва Романом Завадяком. Юнаки й дівчата дізналися про напрямки, за якими тут готують фахівців («Облік, аудит і оподаткування», «Фінанси і кредит», «Митна справа і оціночна діяльність», «Економіка підприємства», «Логістика», «Управління персоналом та економіка праці»), та особливості навчання. Так, студенти-економісти, крім заняття в аудиторіях, відвідують підприємства, спілкуються з практиками.

Роман Завадяк
Роман Завадяк

«Активно розвиваємо міжнародні зв’язки, зокрема співпрацюємо із закладами Хорватії, Словаччини, Польщі, Грузії, Німеччини та інших країн. Завдяки цьому наші студенти мають змогу протягом семестру навчатися за кордоном», – зауважив В.Сержанов.

Відтак Р. Завадяк, який понад 20 років викладає на економічному й майже стільки ж займається тренінговою діяльністю, навчав молодь правильно генерувати ідеї. Викладач наголосив: важливо записати всі ідеї, котрі спадають на думку, а вже потім оцінювати їх.

Насамперед Роман Іванович запропонував три головоломки, які не тільки розвивають логіку, а й переконують: потрібно виходити за рамки та не вважати завдання складнішими, ніж вони є.

Костя Чуєв
Костя Чуєв

Найшвидше вправи виконував Костянтин Чуєв з Ужгородської загальноосвітньої спеціалізованої школи-інтернату з поглибленим вивченням окремих предметів. Пізніше юнак розповів, що завершив десятий клас, брав участь в олімпіадах з математики, фізики, астрономії, інформатики, хоче вчитися на програміста, і літній університет йому вже подобається.

Після завдань на логіку майбутні абітурієнти поділилися на три групи й пропонували ідеї бізнесу, пов’язані з кроликами, окулярами, лопатами, що змусило школярів помізкувати й дуже розвеселило, надто команду, котра вигадувала, як по-різному застосувати лопату.

Насамкінець Роман Завадяк закликав утілювати в життя найсміливіші ідеї та продекламував власний вірш про студентів.

Михайло Микита
Михайло Микита

Далі за маршрутом – географічний факультет Ужгородського університету. Заступник декана з виховної роботи географічного факультету Роман Славік привітав молодь і запросив до єдиного на Закарпатті геологічного музею, де розміщені породи не тільки із нашого краю, України загалом, а й з різних куточків світу. Це одна з навчальних баз студентів геофаку, яких, до слова, готують за такими спеціальностями: «Середня освіта. Географія», «Науки про Землю. Природнича географія», «Географія», «Геодезія та землеустрій», «Науки про Землю (Космічний моніторинг Землі)», «Лісове господарство», «Садово-паркове господарство».

Майбутні студенти могли послухати пізнавальну лекцію доцента кафедри фізичної географії та раціонального природокористування Михайла Микити про гірські породи й уперше доторкнутися до таких, як лабрадорин, лес, прозорий кварц (схожий на діаманти), бурштин, мармур, а також до справжнього вулканічного пилу, що його нещодавно передали з Ісландії.

Знайомство з тахеометром
Знайомство з тахеометром

До того ж М. Микита розповів про дисципліни, які вивчають на географічному, і захопливі практики в Карпатському біосферному заповідникові й у Затоці на Одещині.

Ужгородські школярі в УжНУ вчилися генерувати ідеї на економічному факультеті й вивчали породи на географічномуВідтак молодь ознайомилася з принципом роботи сучасних геодезичних приладів – електронних тахеометрів, віхи з мультичастотним GPS, який з точністю до сантиметра визначає місцеположення, до прикладу, смартфони – до 5–10 метрів.

Після екскурсії молодь пообідала в Ужгородській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів № 5 з поглибленим вивченням іноземних мов, а відтак вирушила до ректорату УжНУ й переглянула фільм про талановиту дівчинку-математика «Обдарована» (США) режисера Марка Вебба.

На завершення дня учасники Літнього університету поділилися позитивними враженнями й відзначили, що нетерпляче чекають продовження.

Що ж, далі буде…

Ольга Брайлян,
фото авторки та Віталія Завадяка,
відео Віталія Завадяка
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.