Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Наталія Габчак: Намагаємося максимально забезпечити нашим студентам різноманітне практикування – і вдома, і за кордоном

Стати першокласним туризмознавцем або фахівцем готельно-ресторанної справи – допоможуть на факультеті туризму і міжнародних комунікацій

0 99
Наталія Габчак
Наталія Габчак
Вступна кампанія 2018 добігає кінця, і вже зовсім скоро абітурієнти УжНУ набудуть статусу студентів нашого вишу. Серед лідерів цьогорічного вступу опинився, зокрема, й факультет туризму та міжнародних комунікацій, який уже налічує понад 500 заяв на вступ. У чому секрет успішних показників і чим приваблюють абітурієнтів особливості факультету Медіацентру розповіла декан підрозділу Наталія Габчак.
  • Отож, Наталіє Францівно, за якими спеціальностями готуєте своїх студентів і в чому полягають їхні особливості?

– При вступі на наш факультет випускники шкіл обирають одну з двох спеціальностей: «Туризм» або «Готельно-ресторанна справа». Розвиток туризму набирає  обертів у Карпатському регіоні, а отже, потреба у кваліфікованих фахівцях зростає. Багатство природних й історико-культурних ресурсів краю, а також переважання екологічно чистих (сільських) територій, сприяє активізації різноманітних видів відпочинку. І тут провідне місце в працівників сфери гостинності, тобто наших випускників. Крім того, час показав, що з кожним роком зростає число студентів із східних регіонів, які обрали саме наш факультет завдяки рекламі й спілкуванні студентів у Фейсбуку.

Більший попит на спеціальність «Туризм». Це пояснюється ширшими можливостями для працевлаштування та перспективами розвитку в рідному та сусідніх регіонах. За 15 років ми випустили чимало фахівців, що досягли успіху і якими сьогодні щиро пишаємося. Що ж до другої спеціальності – «Готельно-ресторанна справа», над акредитацією якої ми працюємо, то вона молода й перспективна. Загалом наші випускники, пройшовши під час навчання практику-стажування за кордоном, дуже швидко працевлаштовуються на гідні посади в Словаччині, Туреччині, Шрі-Ланці, Домініканській Республіці. З одного боку це добре, а з іншого – боляче, адже вони б мали розвивати наш внутрішній український туризм. Сподіваємося, що скоро настане час, коли керівництво нашої держави зрозуміє важливість його розвитку.

  • Які сертифікати ЗНО потрібно надати вступникам, щоб стати студентом такого цікавого і перспективного факультету?

– Згідно з наказом Міністерства науки і освіти України, ті абітурієнти, які претендують на місце державного замовлення, повинні подати результати випробувань з української мови та літератури, іноземної мови, математики /географії.

Також відповідно до рішення Приймальної комісії УжНУ маємо право прийняти на навчання тільки за контрактом вступників, які подадуть такі сертифікати ЗНО:

зі спеціальності 242 «Туризм»:

1. Українська мова та література
2. Іноземна мова
3.Історія України/Географія

зі спеціальності 241 «Готельно-ресторанна справа»:

1. Українська мова та література
2. Іноземна мова
3. Історія України/Біологія

Таке нововведення дає позитивний результат, адже більше 200 заяв подано конкретно на місця небюджетних пропозицій, що доводить не тільки популярність обох спеціальностей, а й те, що ми йдемо в ногу з часом.

  • Розкажіть, будь ласка, про участь студентів факультету в освітніх проектах, програмах тощо.

– Маю сказати, що сама я закінчила географічний факультет ЛДУ імені Івана Франка і все моє навчання поєднувалося з цікавими практиками. Так, я побувала у Криму, на Камчатці, на Байкалі й озері Селігер, працювала в різних експедиціях тощо. Це дуже важливо – поєднувати теорію із практикою. Тому у своїй роботі намагаюся робити все, щоб наші студенти мали цікаві практики, використовували можливості академічної мобільності.

Наші студенти проходять стажування в туристичних агенціях не тільки Ужгорода, а й у провідних туристичних компаніях Туреччини, Болгарії, Словаччини абсолютно безкоштовно. Це дозволяє їм побачити і вивчити зсередини, як працює туристична мережа, які її особливості.

  • А чи відправляєте своїх вихованців за програмами міжнародного студентського обміну?

– Уже четвертий рік вони за програмою Еразмус+ їздять у Поморську академію в польському місті Слупську. Там дуже швидко призвичаюються до мови, адаптуються в новому середовищі й залишаються задоволені своєю участю. Режим навчання в цьому виші дозволяє студентам поєднати і навчання, і підробіток у вільний час. Вони встигають скласти сесію в обох університетах і набираються хорошого досвіду. Хочу сказати, що всі ці практики, стажування, студентські обміни безкоштовні, адже це для нас важливий фактор при укладенні будь-якого договору.

  • Ваші випускники справді мають широкі можливості спробувати себе в професії ще під час навчання. Куди вирушають після отримання диплома?

– Здебільшого працевлаштовуються в туристичні фірми. Чимало є таких, що продовжили навчання в аспірантурі за кордоном і наразі викладають там майбутнім туризмознавцям і фахівцям готельно-ресторанної справи. Шукають і знаходять посади не тільки у Європі, а й, до прикладу, в США. Крім того, приваблюють наших студентів і такі країни, як Шрі-Ланка, Домінікана, В’єтнам, Філіппіни… А ще багато випускників залишаються вдома, де відкривають власну справу й розвивають внутрішній туризм.

Допомогти студентові стати першокласним туризмознавцем або фахівцем готельно-ресторанної справи – ось головне завдання викладацького колективу факультету туризму і міжнародних комунікацій. Якщо тобі до душі така діяльність, не зволікай – мерщій подавай документи для вступу!

Антоніна Чундак

Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.