Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Чому варто обрати відділення журналістики УжНУ

Цьогорічні абітурієнти медійного підрозділу УжНУ будуть першими в історії, хто здобуватиме ступінь бакалавра і магістра за модернізованими освітніми програмами, максимально наближеними до європейських стандартів

0 387

Чому варто обрати відділення журналістики УжНУ

Понад два десятки років у найбільшому виші Закарпаття функціонує медійний підрозділ. Вартість освіти тут завжди була й залишається однією з найнижчих в Україні, а якість підготовки – високою! Це підтверджують успіхи сотень випускників відділення журналістики УжНУ, які нині працюють у редакціях телерадіостудій, інтернет-видань, газет, інформаційних агенцій, а також у пресслужбах і рекламних агентствах на Закарпатті та в інших регіонах України.

Пропонуємо вам 10 фактів про відділення журналістики УжНУ, які ви могли не знати, особливо, якщо не навчалися в нас. Щиро запрошуємо вступати на медійний підрозділ і переконатися у правдивості написаного.


№ 1. 23-й рік поспіль в УжНУ навчають журналістів і 5-й рік – рекламістів та піарників. Спеціальність «журналістика» впроваджена в Ужгородському національному університеті в 1997 році. За рік відкрили відділення журналістики, а ще через два роки створили кафедру. Фактично УжНУ став п’ятим університетом у державі, де започаткували відповідну спеціальність.

Із 2015 р. в УжНУ готують фахівців з реклами та піару. Минулого року кафедра журналістики успішно пройшла акредитацію за цією спеціальністю і випустила перших в історії вишу бакалаврів спеціалізації «Реклама та зв’язки з громадськістю».

Чому варто обрати відділення журналістики УжНУНавчання на бакалавраті за спеціальностями «Журналістика», «Реклама та зв’язки з громадськістю» триває 4 роки. У магістратурі можна здобути кваліфікацію медіаоглядача, викладача з медіаграмотності за 1 рік і 4 місяці. Як і в попередні роки, в УжНУ діє перехресний вступ, тобто якщо абітурієнт здобув ОКР «Бакалавр» не за спеціальністю «Журналістика», то він може вступати в магістратуру з журналістики. Для цього слід скласти, крім основних, додаткові фахові випробування.


Практичне заняття студентів-журналістів
Практичне заняття студентів-журналістів

№ 2. Вартість навчання на медійному підрозділі УжНУ – серед найнижчих в Україні! За рік навчання на освітньо-кваліфікаційному рівні «Бакалавр» за спеціальностями «Журналістика», «Реклама та зв’язки з громадськістю» в УжНУ доведеться заплатити 15 500 грн для денної форми навчання і 12 тисяч грн – для заочної. Навчання в магістратурі з журналістики в УжНУ коштує 18 500 грн для денної форми навчання і 14 тисяч грн – для заочної.

Рекламники-піарники презентують власні проєкти
Рекламники-піарники презентують власні проєкти

Для порівняння: у Львівському національному університеті ім. І. Франка фах журналіста можна здобути за 23 748 грн (денна форма) і 16 624 грн (заочна) за рік. Вартість магістратури з журналістики – 29 685 (ден. ф.), 20 780 (заоч. ф.) за рік. У Київському національному університеті імені Тараса Шевченка навчання за ОКР «бакалавр» на кожній із 5 медійних спеціалізацій обійдеться в 48 тисяч грн для денної форми навчання. Заочна форма є тільки зі спеціалізацій «Журналістика та соціальна комунікація», «Реклама та зв’язки з громадськістю». За них доведеться сплатити 34 800 грн за рік навчання. В цьому університеті пропонують 13 спеціалізацій в магістратурі з журналістики. Вартість навчання на більшості з них становить 53 тисячі грн для денної форми навчання за рік, окрім спеціалізації «Дитячі видання» – 61 300 грн за рік. Заочна форма навчання в магістратурі є тільки зі спеціалізації «Журналістика та медіакомунікації» і коштує 37 300 грн.


№ 3. Вступникам на бакалаврат цього року потрібно мати сертифікати ЗНО з трьох предметів («Українська мова та література», «Історія України», «Іноземна мова» або «Математика»). Вступникам на магістерську програму слід здобути диплом бакалавра і скласти 2 іспити: зі спеціальності та іноземної мови. Реєстрація електронних кабінетів вступників, завантаження необхідних документів розпочалися 1 серпня. Про умови прийому до навчального закладу можна прочитати на офіційному сайті.


№ 4. Відділення журналістики УжНУ має хорошу навчально-творчу базу:

  • єдина на Закарпатті студентська газета «Погляд», при редакції якої діє навчально-творча лабораторія, де студенти на практиці застосовують знання з різних дисциплін;
  • телерадіоцентр, створений завдяки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Тут тривають заняття з телевізійної, радійної журналістики, дисциплін спеціалізації. Здобувачі фаху вчаться працювати з технікою, створюють, записують і монтують теле-, радіопрограми;
Одним із відомих гостей пресклубу "Медіаперспективи" став Андрій Куликов
Одним із відомих гостей пресклубу “Медіаперспективи” став Андрій Куликов
  • пресклуб «Медіаперспективи», де відбуваються зустрічі, круглі столи, лекції, тренінги, презентації тощо заучасті українських та закордонних представників медіа та інших галузей;
  • онлайн-видання Сайт відділення журналістики – перший власний онлайн-ресурс медійного підрозділу, над яким працюють викладачі і студенти відділення;
  • мультимедійна платформа «Media Vista», діяльність якої в основному спрямована на забезпечення інформаційних потреб представників різних етносів Закарпаття, дотримання етичних норм журналістами, підвищення ефективності співпраці громадських організацій та ЗМІ тощо. На базі мультимедійної платформи здійснюється інформаційна діяльність ГО «Медіа перспективи» та навчання (тренінги, лекції, семінари, майстер-класи, презентації) молодих фахівців.

Окрім того, викладачі й студенти відділення 2013 року заснували автономний спеціалізований підрозділ університету – Медіацентр, – покликаний презентувати широкій громадськості здобутки навчально-виховного процесу, наукової, методичної та дослідно-експериментальної діяльності науково-педагогічного колективу, спортивних досягнень, організації дозвілля студентів всього УжНУ. Відтоді у редакції цього онлайн-видання молодь має змогу проходити виробничу практику та працювати кореспондентами під час навчання.


№ 5. За 23 роки існування відділення його викладачі і студенти реалізували 4 міжнародні проєкти:

  • проєкт Європейського союзу/TACIS ВВС «Розвиток медіанавичок – Україна», у межах якого майже всі викладачі пройшли стажування у Тресті Всесвітньої служби Бі-Бі-Сі в Лондоні. Коштом проєкту було дообладнано телерадіоцентр УжНУ, що забезпечує якісну фахову освіту студентів у галузі електронних ЗМІ – телебачення та радіо;
  • проєкт за підтримки Посольства США в Україні, у межах якого викладачі кафедри уклали лексикографічну працю «Словник журналіста: терміни, мас-медіа, постаті»;
  • у співпраці і завдяки фінансуванню шведського Медіаінституту FOJO вийшла друком «Книга ідей для викладачів журналістики» – результат партнерства шведського та українських вишів;
  • проєкт під егідою Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні «Сприяння етнічній толерантності в Закарпатті шляхом запуску мультимедійної платформи», у межах якого заснована медіаплатформа «Media Vista»; щомісяця відбувалися навчально-практичні тренінги для викладачів і студентів відділення, медійників, представників нацменшин; закуплено сучасне обладнання (професійна телекамера, комп’ютери, проєктор тощо).
Учасники проєкту DESTIN в університеті Міцкевича в Познані
Учасники проєкту DESTIN в університеті Міцкевича в Познані

Нині кафедра журналістики представляє УжНУ в масштабному міжнародному проєкті «DESTIN. Journalism Education for Democracy in Ukraine: Developing Standards, Integrity and Professionalism» за програмою Європейського Cоюзу Erasmus+ КА 2. Він має на меті модернізацію бакалаврських і магістерських програм із журналістики відповідно до європейських стандартів.  


№ 6. Цьогорічні абітурієнти медійного підрозділу УжНУ будуть першими в історії, хто здобуватиме ступінь бакалавра і магістра за модернізованими освітніми програмами, максимально наближеними до європейських стандартів.

Це стало можливим завдяки проєкту «DESTIN», у межах якого було переглянуто перелік основних і вибіркових дисциплін, запропоновано нові предмети, обговорено їх зміст на зустрічах робочої групи та в широкому колі – з іншими викладачами, а також студентами, випускниками й працедавцями. Крім цього, завдяки проєкту відділення журналістики отримає нове обладнання.


Завідувач кафедри журналістики Юрій Бідзіля та доцентка Галина Шаповалова під час стажування в Bath SPA University. Фото сайту "Media Vista"
Завідувач кафедри журналістики Юрій Бідзіля та доцентка Галина Шаповалова під час стажування в Bath SPA University. Фото сайту “Media Vista”

№ 7. Навчальний процес на кафедрі забезпечують доценти, кандидати наук, викладачі, серед яких є відомі науковці, практики, котрі співпрацюють із медіа, лауреати професійних премій, члени Національної спілки журналістів України. Середній вік професорсько-викладацького складу кафедри – 40 років. На відділенні журналістики працює вже 4 випускників цього медійного підрозділу.

Викладачі стажуються у провідних вишах України (Інституті журналістики Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, Львівському національному університеті ім. Івана Франка) та за межами держави: у США (за програмою ім. Фулбрайта), Швеції (у містах Кальмар та Стокгольм), Великобританії (Бі-Бі-Сі, Bath SPA University). Кафедра активно співпрацює з вищими навчальними закладами України та закордонними центрами журналістики (Словаччини, Угорщини, Великобританії, Швеції, США тощо).


Переможниці форуму «Праволюдяність: mediafest» доцентка кафедри журналістики Леся Поліха та студентка спеціалізації «Реклама та зв’язки з громадськістю» Ольга Стахова
Переможниці форуму «Праволюдяність: mediafest» доцентка кафедри журналістики Леся Поліха та студентка спеціалізації «Реклама та зв’язки з громадськістю» Ольга Стахова

№ 8. Добрий науково-практичний рівень студентів відділення журналістики доводять результати участі юних медійників у загальноукраїнських олімпіадах, конференціях, творчих конкурсах та фестивалях. Наші студенти неодноразово були переможцями всеукраїнської олімпіади з журналістики за напрямами «Журналістика та інформація» зі спеціальностей «Журналістика», «Видавнича справа та редагування», «Реклама і зв’язки з громадськістю».

Здобували призові місця на всеукраїнському фестивалі студентської художньої творчості «Весняна хвиля» та всеукраїнському форумі «Праволюдяність: mediafest».


Улюблений фестиваль ужнівських медійників «Інформаційна миска»
Улюблений фестиваль ужнівських медійників «Інформаційна миска»

№ 9. Наші студенти, а нерідко й випускники, які не забувають про рідну кафедру, активно проводять дозвілля: грають у КВН, займаються художньою самодіяльністю, виступають у турнірах із мініфутболу, беруть участь у Дні першокурсника, Дні філолога, благодійних ярмарках, літературних вечорах.

Доброю традицією на відділенні журналістики стало проведення медіафестивалю «Інформаційна миска», під час якого студенти і викладачі відпочивають, варять смачний боґрач, змагаються у спортивних та інтелектуально-розважальних конкурсах тощо.


№ 10. Гуртожиток, у якому проживають студенти відділення журналістики, розташований за 5 хвилин від основного корпусу. Якщо ж абітурієнт віддасть перевагу квартирі, то проживання обійдеться дорожче, ніж у гуртожитку, утім значно дешевше, ніж вартість оренди житла в мегаполісі. Додайте до цього ще й інші побутові витрати – й матимете значно меншу суму за навчання студента, ніж у багатьох інших містах України. Окрім цього, прекрасне студентське місто Ужгород – привабливе в усі пори роки, просто фантастичне навесні – назавжди залишиться у спогадах або ж випускник залишиться у ньому, якщо після навчання обере Ужгород містом свого життя.


Крім вищенаведених аргументів, чому варто вступати до нас, тримайте ще й переконливі факти від колективу кафедри:

  • Спеціальності «Журналістика», «Реклама та піар» – це вибір тих, хто хоче змінити світ на краще, хто мріє стати відомим і популярним!
  • Журналісти, рекламісти та піарники перебувають у постійному драйві, першими дізнаються про все і розказують (показують) іншим, самі створюють події, творять сучасність!
  • Вступити на відділення журналістики УжНУ – означає використати можливість стати медіаграмотним!
  • Журналістика, реклама та піар – це ще й пристойні зарплати, можливість мандрувати світом, безперервно розвиватися, збагачувати світогляд!
  • На відділенні журналістики ви однозначно набудете хорошого щеплення від повсякденної одноманітності, відчуєте неймовірну атмосферу творення подій!

Заходьте на сторінку відділення журналістики у фейсбуку, читайте відгуки наших відомих випускників, а нині – теле-, радіоведучих, журналістів провідних медіа, прессекретарів, громадських діячів, дизайнерів тощо і переконайтеся, що у нас – найкраще!

Підготувала Наталія Толочко
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.