Майбутні медіафахівці захистили бакалаврські проєкти
Студенти відділення журналістики УжНУ представили актуальні дослідження й творчі роботи про воєнну дійсність, медіаграмотність, комунікаційні стратегії
Очолювала екзаменаційну комісію завідувачка кафедри журналістики та засобів масової комунікації Національного університету «Львівська політехніка» доцентка Зоряна Галаджун. До комісій, що працювали окремо для обох ОП, увійшли декан філологічного факультету професор Юрій Бідзіля, доценти кафедри журналістики Євген Соломін, Ганна Гецко, Олеся Барчан, Володимир Тарасюк.
Студенти представили актуальні й цікаві проєкти, аналітичні дослідження. Так, Людмила Паканич вивчала «Медіаосвіту та медіаграмотність як важливі складові сучасної журналістики на прикладі онлайн-видання «Mukachevo.net» (наук. кер. – доцент Євген Соломін).
Христина Сібулатова представила дипломну роботу, присвячену концептуальним засадам мультимедійного втілення вебресурсу про військових, які здобули освіту в Ужгородському національному університеті, а її колега Валерія Рубаняк презентувала проєкт щодо змістового наповнення цього медіа. У співпраці дівчата створили повноцінний сайт про захисників і захисниць – випускників УжНУ, для якого підготували наразі 10 сторителінгів про героїв (наук. кер. – доценти Василь Шаркань, Наталія Толочко). Надалі планують розвивати свій проєкт. На захисті була присутня й одна з героїнь роботи студенток Наталія Білей, випускниця відділення журналістики УжНУ, котра нині перебуває в рідному місті.
Ще один спільний ресурс створили Рушана Гасанова (тема «Особливості підготовки серії інтерв’ю з постраждалими від війни для онлайнового видання») з Авеліною Сарвадій (тема «Розробка концепції онлайнового видання: репрезентація історій постраждалих від війни»). Дипломниці зібрали історії вимушено переміщених українців, серед яких і представники нацспільнот (наук. кер. – доцент Володимир Тарасюк).
Результатом співпраці Андріани Катони (тема «Особливості втілення контенту в календарі молодіжного періодичного видання філологічного факультету УжНУ») і Тані Стільник (працювала над створенням концепції цього видання) став календар філологічного факультету – повноцінний ілюстрований журнал, для якого створили оригінальні матеріали про студентів і викладачів (наук. кер. – Ярослава Шебештян, Наталія Толочко).
Творча робота Марії Ключак – «Долі, скалічені кремлем, або Люди з міткою ВПО» – торкається болісної теми вимушених переселенців (наук. кер. – професор Юрій Бідзіля).
Євгенія Шміляк презентувала «Створення міні-фільму «4.5.0 люди, які наближають перемогу «Щастя в долонях Закарпаття» — творчий проєкт, що відображає події сьогодення (наук. кер. – доцент Євген Соломін).
Для аналітичних досліджень студенти-журналісти також обрали актуальні теми: Максим Пушкар – «Популяризацію книги в сучасних україномовних новітніх медіа в період повномасштабної російсько-української війни», що є важливим для розвитку читання (наук. кер. – доцент Олеся Барчан). Євгенія Чонка представила «Особливості висвітлення спорту на вітчизняних новинних сайтах у воєнний період: жанрово-тематичний аспект (за матеріалами 24tv.ua і tsn.ua)» (наук. кер. – доцент Володимир Тарасюк). Рената Яцко вивчала «Репрезентацію українських біженців у польському медіапросторі в контексті російсько-української війни», охопивши такі видання, як «Onet», «Rzeczpospolita», «Wyborcza», «Novapolshcha» (наук. кер. – доцент Ганна Гецко).
Студенти-рекламники й піарники представили низку актуальних і глибоких досліджень, які відображають сучасні тенденції і виклики у сфері реклами та зв’язків з громадськістю.
Даніела Логойда презентувала дипломний проєкт «Візуалізація як ефективний інструмент маркетингової стратегії онлайн-видань (на прикладі журналів «Вісник» та «THE UKRAINIANS»)». У своєму дослідженні продемонструвала, як візуальний контент впливає на сприйняття інформації та успішність медіапроєктів.
Валерія Малента представила дослідження «Соціальний аспект комерційної реклами в Україні в період війни», в якому висвітлила трансформації в українській комерційній рекламі, що були спричинені воєнним часом, та її роль у підтримці суспільного духу й цінностей.
Софія Дорчинець у дипломній роботі «Комунікаційні стратегії органів державної влади під час війни (на прикладі діяльності пресслужб Донецької та Закарпатської ОВА)» проаналізувала життєво важливі аспекти взаємодії влади з населенням в умовах повномасштабної війни, висвітливши ефективні підходи та наявні труднощі.
Вікторія Росоха презентувала дипломну «Контроверсійна реклама як комунікативна стратегія впливу на аудиторію». Її дослідження розкрило психологічні механізми та етичні дилеми використання провокативних методів у рекламних кампаніях.
Усі студенти продемонстрували хороший рівень підготовки й розуміння обраних тем. Успішний захист бакалаврських робіт є важливим кроком на шляху до професійного становлення молодих спеціалістів. Ми щиро вітаємо всіх випускників із їхнім черговим досягненням і бажаємо дальших успіхів у кар’єрі!
студентки відділення журналістики