Розпочали пленарне засідання з вітальних слів співорганізаторки конференції, голови Наукового товариства студентів та аспірантів філфаку Марії Кондрич, яка, окрім іншого, розповіла про напрями діяльності тутешнього наукового товариства. Серед них виокремила організацію конференцій, наголосивши на масштабності торішньої, міжнародної, участь у якій узяло понад 300 учасників з 10 країн. Повідомила про плани виїзних наукових семінарів для школярів з профорієнтаційною метою, а також зібрання молодої генерації дослідників у неформальній обстановці, зокрема й на природі.
Відтак конференцію продовжили презентацією факультетської новації – брендбуку філфаку. «Ми ставили перед собою мету оновити й осучаснити образ філологічного факультету, створити уявлення про нинішнього філолога, представника нового покоління, який здатен легко комунікувати в будь-якому напрямку», – так презентує свою розробку студентка ІV курсу спеціалізації «Реклама та зв’язки з громадськістю» Анастасія Нечипорук.
Філологічному факультету вже близько 75 років, він має свій герб, який недавно було дещо модернізано. Та студентка вирішила, що цього замало. Сучасність диктує потребу в ширшому наборі презентаційних і позиціонувальних засобів для будь-якої компанії, установи, закладу. Це й спонукало взятися за цю тему разом із науковим керівником – доцентом кафедри журналістики Василем Шарканем. Докладніше – у відео вище.
«На нашому факультеті вперше розроблено брендбук структурного підрозділу нашого університету. І зробила це випускниця бакалаврату найновішої спеціалізації «Реклама і зв’язки з громадськістю». Думаю, це перша ластівочка, а далі й інші факультети над цим замисляться, та й весь університет прийде до створення свого цілісного брендбуку, бо елементи такі вже маємо.
Зізнаюся, спершу пропозиція студентки кардинального ребрендингу символіки і стилістики факультету мене злегка шокувала. Я відповіла, що герба факультетського не віддам, – він дуже гарний. Але після тривалого процесу перемовин, діалогів ми дійшли згоди, що буде герб і логотип. Не факт, що розробка студентки є остаточним варіантом, тут можна обговорювати, пропонувати. Але це бачення молодої людини, яка вчиться на давньому факультеті і пропонує свій погляд на підрозділ нині, представляє нам те, як вона його відчула. Найцінніше, що Настя зробила для самої себе – це те, що не відмовила собі у насолоді пошуку. І це месидж до всіх вас – нового покоління дослідників», – каже деканеса факультету Галина Шумицька.
Ключове повідомлення логотипу й інших елементів брендбуку – філфак навчить комунікувати: студентів із викладачами і навпаки, молодь різних національностей між собою, – тут виховують толерантність, дають ґрунтовні знання, рівень освіти, цілком достатній, аби реалізувати себе в житті. Він показує, що склад факультету – люди, які рухаються в ногу з часом.
На завершення пленарного засідання виступила співорганізаторка заходу, заступниця декана філфаку з наукової роботи Наталія Венжинович:
«Вітаю всіх присутніх на нашому науковому заході! Переконана, що такі зібрання – це передусім можливість набуття досвіду, що знадобиться вам надалі, зокрема при захисті курсових, бакалаврських, магістерських робіт. Ви позбудетеся страху перед аудиторією, зміцнієте морально, набудете впевненості».
Наталія Федорівна підкреслила, що про студентські форуми філфаку УжНУ знають в Україні і за кордоном, навіть відомі науковці цікавляться, коли відбудеться наступна конференція, аби делегувати на неї своїх вихованців. Наголосила, що відомість, славу роблять не місце, заклад, а люди. І всякий успіх є результатом праці. Тому не варто оглядатися, що і як зробили інші, – трудитися треба самим. А потенціал у нашої молоді величезний.
Після пленарного засідання студенти розійшлися в аудиторії представляти свої дослідження у трьох секціях: мовознавство, літературознавство та соціальні комунікації.
фото, відео Віталія Завадяка