Професор УжНУ Михайло Савчин провів відкриту лекцію для юристів Чернівецького національного університету ім. Федьковича
Послухати про «Методологічні аспекти взаємодії публічного і приватного права» зібралося понад 60 чоловік
Послухати про «Методологічні аспекти взаємодії публічного і приватного права» зібралося більше 60 чоловік, зацікавлених у науково-теоретичному дискурсі прикладного характеру. Професор Савчин вичерпно розкрив нативні історичні зв’язки та сучасну взаємообумовленість експліцитних та імпліцитних конституційних принципів через призму авторської інтерпретації методологічних паралелей з окремими інститутами приватного права.
Також дослідник продемонстрував чудове володіння увагою аудиторії, органічно вплітаючи у перебіг лекції приклади, пов’язані з біткоїнами, податками та навіть таксономією тестових завдань. Представлений лектором матеріал був настільки цікавий присутнім, що студенти своїми запитаннями ще півгодини не відпускали професора Михайла Савчина після завершення відведеного часу для звичайної тривалості пари.
Ось лише деякі з відгуків представників студентської та викладацької спільноти:
«Відкрила для себе нове бачення такого поняття як конституційний телос, його цілей, також була враженою методикою діяльності Конституційного суду та підтримую думку лектора, що не бажано Суддям посилатись на закон, питання конституційності якого вони вирішують».
«Мене зацікавила дискусія про носіння зброї, тому що це питання є актуальним станом на 2021 рік, оскільки законодавчим органом було винесено пропозицію про прийняття Закону України, який стосується зберігання та носіння нарізної та іншої вогнепальної зброї громадянам України не тільки у мисливських цілях, а і в цілях самозахисту, тому було дуже цікаво вислухати думку професора та присутніх на лекції, щодо пропозиції про прийняття Закону України «Про Зброю»».
«Лекція професора М. В. Савчина була цікавою та розкрила певні проблеми взаємодії публічного та приватного права, зокрема, що стосується свободи договору, права власності. Лекція характеризується науковістю, доступністю в сприйнятті і переконаливістю викладу. Хочеться відмітити також важливість представленого лекційного матеріалу для здобуття студентами необхідних компетентностей у професійній діяльності».
«Вразив великий практичний досвід лектора, зокрема доволі цікавою була правова позиція автора щодо ототожнення мандату депутата і договору доручення».
«Пізнавальним було співставлення лектором автономії приватного та публічного права через новий погляд на традиційні методологічні постулати, зокрема, принцип пропорційності. Я, до речі, давно читаю професора М. Савчина у Фейсбуці, тож цікаво було познайомитися з ним у іншому форматі – на лекції».
«Прослухавши лекцію М. В. Савчина, я визначила для себе, що, говорячи про співвідношення прямої дії Конституції та приватного права, варто зазначити, що Конституція забезпечує певний баланс публічних і приватних засад у праві тим, що закріплює багатоманітність власності, її статус і співвідношення, соціальну функцію держави тощо. Цим самим Конституція закладає основи приватного права в цілому. Також, визначаючи статус особи, індивіда в суспільстві, конституційне право закладає основи приватного права, яке регулює відносини між індивідами».
«Мене вразив доступний стиль викладання досить складного за змістом лекційного матеріалу. При цьому, твердження лектора були цілком переконливими та обґрунтованими, не викликали суперечливих думок, навіть у таких дискусійних темах, як конкуренція цивільного і господарського права та процесу. Водночас надзвичайно цікавою є позиція автора стосовно суті абсолютного права, зокрема права на життя».
«Мені сподобалося, як лектор по-простому і доступно пояснював зміст Конституції і те, як вона відтворюється в іншому галузевому законодавсті і т.д».