Як створити власне друковане видання, дізнавалися першокурсники відділення журналістики
Майстер-клас верстальниці, дизайнерки та ілюстраторки Яни Лабунець влаштували студентам у межах дисципліни «Основи журналістики»

Яна Лабунець – верстальниця, дизайнерка та ілюстраторка з 6-річним стажем, випускниця відділення журналістики, допомогла медійникам-початківцям розібратися з такою справою, як верстка. Це не перша подібна зустріч. Минулого року пані Яна вже приходила з майстер-класом до тодішніх першокурсників.
На зустрічі студенти з професійною верстальницею розібрали багато важливих тем. Крім основних принципів верстки, Яна Лабунець розповіла, як правильно визначити цільову аудиторію, дібрати назву видання та зробити його унікальним.

«Перед створенням проєкту я раджу надихатися. Не копіювати, а надихатися, – каже пані Яна та ділиться джерелами, звідки сама черпає натхнення. – Багато хто користується сервісом Pinterest. Це величезний простір для натхнення в будь-якій сфері, зокрема й у верстці друкованих видань. Також можна купувати готові газети чи журнали й роздивлятися, яким чином все скомпоновано там».
Свій шлях верстальниця починала з програми Page Maker, а нині радить користуватися Adobe InDesign – це спеціалізований професійний інструмент для створення друкованих видань з більшими можливостями. «Ніколи не обмежуйтеся однією програмою. Вивчайте Illustrator, Photoshop та ін. Ніколи не знаєш, що тобі може знадобитися, і добре, коли вмієш працювати з усім», – радить Яна Лабунець початківцям.
Важливо, щоб візуальний вигляд і стиль видання збігалися з його тематикою й цільовою аудиторією. Залежно від цього обираємо кольори. Пані Яна радить використовувати один акцентний колір, крім базових білого й чорного, бо це чіпляє читача. Також варто не забувати, що кожен елемент має бути обґрунтований. «Раніше я працювала в журналі «Унікум». Коли тільки прийшла туди, логотип видання був золотого кольору. Я спитала в головного редактора, чому так, бо Закарпаття наче не асоціюється із золотими копалинами, та й журнал не має спеціалізації пов’язаної з золотом. Редактор не зміг дати відповіді на запитання, крім «ну це гарно». «Це гарно» – не аргумент. Все має бути обґрунтованим», – розповідає пані Яна.
Верстальниця розповіла журналістам-першокурсникам і про те, як правильно добирати фото до матеріалів. По-перше, світлина має бути якісна, по-друге, відповідати матеріалу за змістом. Якщо важко дібрати фото, можна використовувати ілюстрації чи інфографіки (де це доречно).

Наприкінці зустрічі студенти мали можливість поставити Яні Лабунець свої запитання та просто поспілкуватися з нею. А як бонус гостя надіслала юним медійникам добірку шрифтів, які найкраще підходять для використання у друкованих виданнях.
студентка відділення журналістики