Майбутні вчителі складали іспит… серед екзотичних тварин і рослин
Майбутні педагоги опанували низку дисциплін, зокрема й «Теорію виховання» (викладач – доц. Олена Попадич), під час вивчення якої ознайомилися зі змістом, сутністю, принципами, закономірностями, методами та організаційними формами виховання молодших школярів.
За старанне навчання протягом семестру та відповідально опрацьований матеріал, визначений навчальною програмою курсу, студенти отримали підсумкові позитивні оцінки, виставлені викладачем згідно з результатами модульних контролів. Тож студенти разом з Оленою Олександрівною провели час, відведений на іспит за розкладом, у нетрадиційній формі – відвідали Закарпатський обласний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді. Мета екскурсії – вивчення студентами особливостей виховання в позашкільних закладах освіти та формування здатності ефективно використовувати виховний потенціал уроків і занять із учнями в позаурочний час.
Під час надзвичайно цікавої та насиченої екскурсії, яку люб’язно провела працівниця центру Ольга Величканич, майбутні вчителі початкової школи ознайомилися з можливістю надання учнівській молоді додаткових поглиблених знань із природничих дисциплін та практичних навичок у вивченні, дослідженні, охороні і примноженні природних ресурсів, таких як вирощування сільськогосподарської продукції на навчально-дослідній земельній ділянці; утримання та догляд за тваринками – мешканцями кутка живої природи, навчально-декоративної водойми, пташника, створення необхідних умов для їх розмноження; посадка й збереження саджанців декоративних і плодових дерев та кущів; упорядкування та очищення зелених зон, територій біля водойм для можливості екстенсивного (природного) розмноження фауни і флори, а отже, й збільшення їх популяцій тощо.
Позитивними враженнями від екскурсії поділилися студентки.
Анастасія Світлик: «Сьогоднішня зустріч мені дуже сподобалася, я поглибила знання про флору й фауну нашого краю, набула практичних навичок з дослідження природного середовища, крім того, цікаво було поспілкуватися з дітками, я поверталася додому з піднесеним настроєм».
Андріяна Якубець: «Ця зустріч була насичена, інформаційна та позитивна. Я дізналася багато нового про природничі дисципліни, було цікаво спостерігати за способом життя тваринок. Завдячуємо Олені Олександрівні за організацію зустрічі та вдалий експеримент щодо іспиту у співіснуванні природного середовища і людини».
Яна Погодіна: «Зустріч справила на мене позитивне враження і викликала зацікавленість. Вважаю, що завдяки екскурсії саме у такому форматі у нас, майбутніх педагогів, формується екологічна культура, розвиваються уміння та навички спостереження й догляду за життям тварин і рослин. Крім того, ми познайомилися з дітками, мали змогу з ними поспілкуватися й донести інформацію про навколишній світ. Дякую викладачці за ідею та можливість застосувати набуті знання на практиці, з нетерпінням чекаю наступну зустріч».
Анастасія Боженко: «Екскурсія виявилася дуже корисною та інформативною. Але насамперед це був неймовірний заряд мотивації для вивчення нового в світі природи, щоб мати змогу потім ділитися набутим досвідом зі своїми учнями. Також я рада була нарешті побачитися з одногрупниками та Оленою Олександрівною і сподіваюся, що в майбутньому в нас буде ще багато цікавих зустрічей».
Наталія Зейкан: «Я була дуже рада нашій зустрічі. Ми дуже гарно провели час, всі поспілкувалися, погуляли і водночас відпочили. Було цікаво і корисно. Дуже сподобалася така неформальна зустріч на природі. Дякую нашій викладачці Олені Олександрівні, яка зібрала нас всіх і ми нарешті за довгий час все ж таки зустрілися. Буду з нетерпінням чекати нашої наступної зустрічі. Сподіваюся, що вона буде скоро».
Аспірантка кафедри загальної педагогіки й педагогіки вищої школи Інна Іваничко, яка теж була присутня на іспиті, зазначила: «Відвідавши неординарний іспит у студентів спеціальності «Початкова освіта», який відбувся на базі Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, я переконалася, що така форма екзамену є цікавою й сучасною як для викладача, так і для студентів. Таким чином, завдяки складанню іспиту у незвичному форматі Олена Олександрівна розвинула практичні навички у студентів, застосовуючи інформаційно-комунікативну компетентність, виховуючи етично-ціннісне ставлення до живих об’єктів, а набуті знання майбутні вчителі можуть застосовувати на практиці».
Підсумовучи результати діяльності протягом семестру, Олена Олександрівна зазначила: «Сучасний учитель початкової школи є одночасно викладачем, вихователем, організатором діяльності дітей, активним учасником спілкування з учнями, їх батьками та колегами, консультантом та дослідником. Тож у взаємозв’язку з іншими педагогічними дисциплінами, «Теорія виховання» забезпечить науково-теоретичну й практичну підготовку до виконання вами професійних обов’язків вчителя (вихователя, класовода, класного керівника, куратора). Сьогодні ми почули та побачили багато цікавого. Це місце, куди в майбутньому ви зможете привести своїх учнів».