Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Можливості дуальної освіти в УжНУ обговорили під час круглого столу з роботодавцями

Представники УжНУ звернулися до стейкголдерів з проханням висувати зауваження і пропозиції для коригування освітніх програм відповідно до потреб бізнесу

0 2 184

Можливості дуальної освіти в УжНУ обговорили під час круглого столу з роботодавцями

В Ужгородському національному університеті завершується проєкт Erasmus+ «Інтеграція вищої дуальної освіти в Молдові та Україні — COOPERA». 25 червня в залі засідань Вченої ради організували круглий стіл «Обговорення впровадження та організації програм дуальної вищої освіти», щоб обмінятися думками щодо міжнародного досвіду, національної імплементації та результатів пілотного проєкту, який тривав на базі УжНУ.
Мирослава Лендьел
Мирослава Лендьел

Вітала присутніх проректорка УжНУ з науково-педагогічної роботи Мирослава Лендьел. Відзначила, що проєкт розпочався ще три роки тому за складних часів ковідної пандемії, коли було обмежено пересування Європою. Через це вкрай складно було налагодити живу комунікацію з партнерами. «Втілювати реформи в нашому університеті ми могли тільки після того, як були ухвалені відповідні положення Міністерством освіти та науки. Це сталося минулого року і було одним із результатів нашого проєкту. Після цього команда Ужгородського національного університету, очолювана Тетяною Бутурлакіною, за підтримки економічного факультету й навчальної частини УжНУ розробило профільне положення. Це означає, що освітні програми, за якими навчають у виші, за потреби й зацікавленості роботодавців можуть бути адаптовані до вимог дуальної освіти. Це дуже перспективно».

Метою проєкту були інтеграція дуальної вищої освіти в країнах-партнерах, розвиток навичок працездатності й підвищення релевантності навчання студентів до потреб професійного світу.

Тетяна Бутурлакіна
Тетяна Бутурлакіна

Про результати реалізації проєкту, міжнародний досвід і національну імплементацію доповідала Тетяна Бутурлакіна, очільниця Центру кар’єри УжНУ та інституційна координаторка проєкту. «Дуальна освіта — це про відсутність розриву між тим, чого вчать в університеті, й тим, що потребують роботодавці. Ключовий момент — це навчання на робочому місці через трудові функції, тобто виконання трудового договору. Студент має бути офіційно працевлаштований, а це, звісно ж, передбачає оплату праці», – відзначила пані Тетяна.

У межах проєкту в Ужгородському університеті запустили пілотну програму дуальної освіти в магістратурі на освітній програмі «Міжнародна комерція».

Випускник УжНУ Орест Приставський брав участь у пілотному проєкті й ділиться враженнями: «Восени мені запропонували практику, роботу на ТОВ «Закарпатгаз». Після її проходження підприємство запросило мене на роботу. І ось уже майже рік я там працюю. Мені подобається моє місце роботи. Дякую університету за таку можливість і за те, що позбавив мене того буферного моменту пошуку свого місця».

За словами робочої команди, основні перешкоди, з якими стикнувся проєкт у пілотуванні програми, здебільшого стосувалися нечіткого розуміння роботодавцями методологічних аспектів і «недружнього» механізму підтримки з їх боку. Також складнощі виникали через недостатню обізнаність студентів і викладачів про структуру й процес реалізації програм дуальної освіти.

Анатолій Штимак, Олександр Молнар
Анатолій Штимак, Олександр Молнар

Завідувач кафедри економіки, підприємства та торгівлі Олександр Молнар розповів, що робоча група мала змогу відвідати кілька країн та ознайомитися з їх досвідом впровадження дуальної освіти.

Особливо сподобалася організація такого навчання в Польщі, де 3 дні студенти навчаються в університеті, а 2 наступні — працюють на підприємстві.

Завідувачка кафедри фінансів та банківської справи Валерія Огородник розповіла, як її підрозділ долучився до проєкту: «Багато наших працівників були його активними учасниками. Ми внесли до загальноуніверситетського каталогу вибіркових дисциплін предмет «Європейські компетентнісні підходи у контексті дуальної підготовки фахівців фінансової сфери», що дасть студентам можливість ліпшого розуміння механізмів дуальної освіти. Також організували тренінг для викладачів нашої кафедри. А під час співпраці з Державною митною службою з’ясували, що вони зацікавлені у програмі дуальної освіти, тож продовжимо розвивати цей механізм».

Начальник навчальної частини університету Анатолій Штимак наголосив на важливості розуміння механізму дуальної освіти для студентів. «Ви не можете вступити на дуальну форму освіти одразу. Вступаєте спершу на денну форму, а тоді є змога перейти на дуальну: це може зробити як ціла група, так і окрема особа. Також можете працювати як на одному підприємстві, так і на різних. При цьому, що важливо, не втрачаєте бюджетного місця». Пан Анатолій зауважив, що велика робота чекає на кафедри університету, адже поряд із планом навчання для денної форми, слід розробити план і для дуальної.

Мар’яна Марусинець
Мар’яна Марусинець

Звернулася до студентів і директорка департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОВА Мар’яна Марусинець: «Ви маєте змогу не втрачати час, бо це найцінніше, що в нас є. Ми маємо на меті вже тепер навчити вас організовувати себе і працювати. Дуальна освіта реальна в усіх закладах освіти, і ми прагнемо впроваджувати її на всіх рівнях. Важлива активна залученість студентів, викладачів і роботодавців, бо навчання – це процес взаємодії, коли відбувається доповнення одним одного, що допомагає рухатися далі».

Завершили зустріч обговоренням упровадження освітніх програм дуальної форми здобуття вищої освіти між представниками університету, студентами і роботодавцями.

Можливості дуальної освіти в УжНУ обговорили під час круглого столу з роботодавцямиСтейкголдери наголошували на важливості поінформованості не лише великих, а й малих та середніх бізнесів Закарпаття про такі можливості й потребі постійної комунікації між університетом і бізнесами.

Представники УжНУ зі свого боку попросили роботодавців висувати зауваження і пропозиції для коригування освітніх програм дуальної освіти й долучатися до таких проєктів надалі.

Анастасія Лабик,
відео Віталій Завадяк
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.