Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Освіта і книга – нерозривні складники культури

Наприкінці 2021-го року побачив світ навчально-наочний посібник «Дивовижний світ: мікроб і я», який створили представниці кафедри клініко-лабораторної діагностики та фармакології УжНУ – аспірантка Світлана Бурмей (Тимощук), доцентка Тамара Мелешко й професорка Надія Бойко

0 126

Освіта і книга – нерозривні складники культури

Нині маємо справу з новим поколінням читачів – справжнім поколінням Z, яких змалку сформував доступ до технологій. Вони мультизадачні, адаптивні, амбітні й потребують функціональності, інноваційності у всьому, що їх оточує. Не дивно, що такі цифрові аборигени збайдужіли до традиційного виду книги, але не читання взагалі.

Кафедра клініко-лабораторної діагностики та фармакології УжНУ, без жодного перебільшення, є потужною командою високопрофесійних мультидисциплінарних спеціалістів, викладачів і науковців. Її працівники – справжні однодумці, яких вирізняє передусім творчий підхід до виконання усіх сучасних завдань і об’єднує любов до своєї справи.

Авторський колектив посібника
Авторський колектив посібника

Наприкінці 2021-го року завдяки сприянню керівництва нашого університету у видавництві «Патент» побачив світ навчально-наочний посібник «Дивовижний світ: мікроб і я». Його авторський колектив – викладачки кафедри клініко-лабораторної діагностики та фармакології Ужгородського національного університету – аспірантка Світлана Бурмей (Тимощук), старша викладачка (нині доцентка) Тамара Мелешко та професорка Надія Бойко.

Роботу над створенням посібника розпочали 2018 року. Ідея створити щось інтерактивне й неординарне належить професорці Н. Бойко. Концепція полягала в тому, що, відповідно до програми дисципліни, студенти зображали на папері засвоєний матеріал. Заохоченням було підвищити свій бал. Вимогу ставили тільки одну – малюнок повинен бути авторським. Студенти радо долучалися до ідеї, малювали й описували, як уявляють мікробіологію. Задачу, поставлену перед авторами посібника, було досягнуто – працювали всі. Велику підтримку у реалізації мали від декана стоматологічного факультету професора Євгена Костенко.

Посібник складений та укомплектований з участю авторів та активних студентів ІІ курсу (нині це п’ятикурсники) – Микити Глушкова, Богдана Семенюка, Владислава Белінського, Олександри Турі, Марини Дьордь, Андрія Васильняка, Анастасії Дік, Дженіфер Мартон та інших – протягом вивчення дисципліни «Мікробіологія, вірусологія та імунологія» спеціальності «Стоматологія». Малюнки в посібнику «Дивовижний світ: мікроб і я» зображають власне бачення студентів про дисципліну відповідно до типових навчальних програм і навчального плану з курсу «Мікробіологія, вірусологія та імунологія», частина 1 «Загальна бактеріологія».

Студенти про роботу відгукуються позитивно. «Це цікавий і незвичний досвід, особливо як для студента медичної спеціальності в Україні», – каже Анастасія Дік. Її колега Микита Глушков, малюнків якого у посібнику найбільше, переконує, що це крутий проєкт, адже він зміг допомогти іншим наочно вивчати мікробіологію, тим самим його частинка завжди житиме в цьому посібнику. Богдан Семенюк додає, що вражений результатом і дякує за оцінку його внеску у проєкт. І бажає нам удячних читачів ☺.

Флеш-картки - ефективний спосіб запам'ятовування ключової інформації
Флеш-картки – ефективний спосіб запам’ятовування ключової інформації

У ході обговорення актуального питання решта викладачів кафедри, а саме доцентки Олександра Паллаг та Леся Юсько, акцентували, що за наявності низки сучасних освітніх методів слід демонструвати власний креативний підхід. Варто прислухатися до студентів і ставати більш мобільними, акцентувати увагу на прикладному боці знань. Зосередили увагу на різноманітних методичних новинках сучасних технологій, кінцевим етапом якого стала підготовка до друку інтерактивних флеш-карток з ідеєю «Питання-відповідь».

Головний принцип таких карток полягає в тому, що вони формують умови для активного запам’ятовування: один бік картки містить зображення чи запитання, а другий – правильну відповідь на нього. Було надруковано флеш-картки англійською мовою до трьох навчальних дисциплін кафедри, а саме: «Біологічна та Біоорганічна хімія» (авторки Олександра Паллаг та Надія Бойко), «Фармакологія» (авторки Леся Юсько та Надія Бойко) та «Мікробіологія, вірусологія та імунологія» (авторки Тамара Мелешко та Надія Бойко).

Ознайомитися з виданнями можна на кафедрі клініко-лабораторної діагностики та фармакології.

За інформацією кафедри клініко-лабораторної діагностики та фармакології
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.