Студенти УжНУ вчилися складати успішне резюме й правильно самопрезентуватися
Цікавий і змістовний майстер-клас для молоді влаштувала очільниця Центру кар'єри УжНУ Тетяна Бутурлакіна
Як зазначила пані Бутурлакіна, резюме – це короткий виклад найбільш важливих для потенційного роботодавця фактів вашої біографії, насамперед пов’язаних із вашим досвідом роботи, навичками й знаннями. Воно стане візитівкою й має виокремлювати вас з усього потоку людей, які шукають роботу.
Слухачі дізналися про речі, завдяки яким можна виділитися, запам’ятатися роботодавцю й легше знайти роботу.
Присутні почули про типові помилки, яких припускаються при написанні цих документів. Тренерка закликала уважно фіксувати свої дані, не допускати орфографічних помилок, адже грамотність одразу говорить за вас, також не писати все за кілька хвилин, адже роботодавці відразу помічають, що ви підійшли до справи несерйозно.
Також наголосила, що не слід вказувати в резюме неправдиву інформацію. Наприклад, при зазначенні володіння іноземною мовою слід чітко називати ваш рівень і підтверджувати це сертифікатом. Звернути увагу на оформлення, дизайн вашого CV чи резюме та створювати їх відповідно до того місця працевлаштування, куди йдемо. Тобто якщо, наприклад, це державна служба, то рожевий фоновий колір буде недоречний, але коли йдеться про дизайнерську чи архітекторську компанія, то варто постаратися з дизайном.
Молоді люди цікавилися, що писати в цих документах, якщо вони бажають влаштуватися на роботу відразу після закінчення університету і ще не мають досвіду.
«Якщо досвід роботи малий або ж його ще взагалі нема, – пишіть про освіту, стажування, досягнення під час навчання», – сказала Тетяна Бутурлакіна.
Також зауважила, що ключовим у резюме є частина «Про себе», адже важко себе презентувати у трьох реченнях небанально та ще й так, щоб одразу зацікавити читача. Тому закликала звернути на цю частину увагу й пильно готувати туди текст.
Пані Бутурлакіна розповіла студентам про всілякі співбесіди й навички стресостійкості. Поділилася лайфгаками, як не провалити інтерв’ю.
Ви точно не пройдете співбесіду, якщо:
- Мало досліджували роботу та компанію;
- Не ставили багато питань;
- Не можете пояснити, що ви шукаєте в цій роботі;
- Не показали ентузіазму;
- Були надто сором’язливими;
- Ви не здалися «придатним для навчання»;
- Ваша мова тіла чи зовнішній вигляд не були гарними;
- Ви не побудували взаєморозуміння з інтерв’юером;
- Ваші професійні навички були не зовсім тими, що їм потрібно.
Практичні поради від тренерки:
- Зосередьтеся на роботі, про яку йдеться;
- Подумайте, як ви можете підвищити цінність їх проєкту;
- Згадайте основні моменти попередньої кар’єри;
- Наведіть приклади;
- Закінчіть своїми майбутніми цілями;
- Покажіть позитивне невербальне спілкування з самого початку;
- Самостійне представлення НЕ завжди має бути коротким;
- Ви можете виокремитися нестандартною відповіддю;
- Заготуйте основні відповіді заздалегідь.
Підходьте до цих етапів серйозно, відповідально і матимете успіх!