Захист педагогічної практики… на природі започаткували майбутні вчителі початкової школи
Про здобутки й набутий досвід студентки звітували в Ротарі-парку Ужгорода, приставши на пропозицію наукової керівниці Олени Попадич щодо позаавдиторної локації заходу
Результати педагогічної практики студенти демонстрували на звітній конференції, яка відбулася в нетрадиційній формі – в одному з чудових парків Ужгорода.
Цікавою в дидактичному сенсі була презентація практикантки Наталії Турок, яка ознайомила студентів із системою навчально-виховної роботи ЗОШ І–ІІІ ст. № 4 м. Виноградова, доповнивши свій звіт словами: «Педагогічна практика є важливим і відповідальним етапом у житті студента – майбутнього педагога. Це підготовча сходинка до професійної діяльності. Невід’ємним складовим і дуже важливим елементом є захист практики, який сьогодні проходить у досить незвичному, але цікавому форматі. Природа, сонячна погода й дружний колектив дозволили нам комфортно працювати. Тут я почуваюся вільно і впевнено. Вважаю, сьогоднішня довгоочікувана зустріч буде цікавою і повчальною».
Тетяна Височанська розповіла про свій досвід практикування у ЗДО Присліпської гімназії Турківської міської ради Львівської області: «Під час практики я ознайомилася з характером, змістом, формами й методами виховної роботи в школі, дізналася про функціональні обов᾿язки вчителя початкових класів як вихователя. Вчилася також планувати і проводити виховну роботу з молодшими школярами в позаурочний час, опановувала специфіку організації виховної роботи з початківцями. Сьогодні, під час захисту практики, ми ділимося цікавим досвідом та емоціями. Кожен має змогу розповісти про своє. Приємно, що наші студенти зуміли знайти спільну мову не лише з дітьми, а й з їхнім класним керівником».
Не менш цікавою й змістовною була презентація про перебіг практики у Копашнівському закладі загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів студентки Марії Попадинець. «Сьогодні ми почули багато повчальних і захопливих історій, пов᾿язаних із вихованням молодших школярів. Незвичний формат захисту на свіжому повітрі створив більш позитивні асоціації з навчанням, нам легше тут відкритися й щиро поділитися враженнями від практики. Так ми почуваємося більш вільно, не «обмежені» стінами. Під час нашого неформального спілкування мені було цікаво дізнатися, як інші студентки проходили практику», – підсумувала вона.
На прикладі Порошківського закладу загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів практикантка Христина Плавайко розповіла про організацію й проведення різних форм виховної роботи в початковій школі. «Практична робота в школі відкрила для нас можливість пізнати всі сторони педагогічної діяльності і значно розширити наші уявлення про організацію навчально-виховного процесу. Ми відчули себе справжніми вчителями, навчилися організовувати роботу класу, вчилися планувати й проводити цікаві позакласні виховні заходи. Мені дуже сподобалося, що захист практики проходить у незвичному цікавому форматі – у парку, адже після тривалого дистанційного навчання так бракує «живого» спілкування. Я радо слухала розповіді інших дівчат, адже в кожної з нас під час практики було щось особливе», – зауважила Христина.
Катерина Клопотар та Аліна Панющик опановували методики підготовки й проведення різних форм організації виховних занять в Ужгородській загальноосвітній школі I–III ступенів № 6 імені Василя Ґренджі-Донського. «Під час педагогічної практики ми знову впевнилися в тому, що обрали професію до душі. А нетрадиційний підхід захисту залишить яскравий відбиток у пам’яті кожного, адже відбувається він не в авдиторії, як зазвичай, а на свіжому повітрі. Сонячні промені, спів пташок наче доповнюють картину вражень, якими ми ділимося. Цікаво слухати розповіді про набутий досвід під час педагогічної практики, обговорювати різні ситуації та обмінюватися думками щодо виховної діяльності педагога», – розмірковує Аліна.
Даніелла Есень, яка проходила практику в Воловецькій ЗЗСО І–ІІІ ступенів, у позитивному настрої поділилася своїми враженнями: «За час дистанційного навчання ми вже засумували за «живим» спілкуванням. Тому дуже добре, що наша керівниця практики Олена Олександрівна запропонувала зустрітися для захисту в ужгородському Ротарі-парку, де ми всі співпрацювали, відчувалася дружна атмосфера. Сонячна погода теж порадувала, і кожен радо ділився досвідом роботи з дітьми у початковій школі. Було цікаво слухати розповіді, адже в кожного свій оригінальний підхід, багато нюансів, які стануть у пригоді надалі. Загалом захист практики був успішним, ми задоволені цією зустріччю».
У Комунальному закладі «Ірлявська початкова школа Середнянської селищної ради» пройшла педагогічну практику Надія Минда. «Після курсу дистанційки так приємно знову зустрітися, щоб обговорити здобутий під час практики досвід та поділитися враженнями. Саме цим і запам’ятався мені захист практики у Ротарі-парку Ужгорода. Було цікаво й незвично зустрітися в позаавдиторній атмосфері та поділитися враженнями про подолані труднощі, висловити щирі емоції про знайомства з дітками і педагогічну діяльність», – відзначила Надія.
Також поділилися своїми враженнями про практику в Гукливській гімназії Воловецької селищної ради Закарпатської області Олександра Ільницька, у Великоберезнянській загальноосвітній санаторній школі інтернаті I–III ступенів – Яна Лупей, у Долинському ліцеї № 7 Липчанська ЗОШ I–III ступенів – Вікторія Сеневич та в Новоселицькій ЗОШ І–ІІІ ступенів – Аліна Шафар.
Врешті всі зійшлися на думці, що захист практики був просто чудовий: на природі, в сонячну погоду та в дружній атмосфері, де студенти почувалися більш впевнено та легко, були у гарному настрої та задоволені довгоочікуваною зустріччю. Основна мета педагогічної практики (позакласні виховні заходи) – оволодіння студентами сучасними методами й формами професійної діяльності, формування в молоді професійних умінь і навичок, необхідних для самостійного вирішення педагогічних завдань в умовах реального освітнього процесу – була досягнута.
керівниця практики від ДВНЗ «УжНУ»