Керівниця проєкту Людмила Сюзева під час презентації проєкту розповіла, що в його рамках удалося створити 11 аудіогідів українською та англійською мовами для платформи Izi travel, а також тематичні листівки з QR-кодами, які допоможуть скористатися маршрутами, рекламну продукцію та проморолик.
«Наші аудіогіди вмістили 124 локації історико-культурної спадщини, природних об’єктів та локальних бізнесів – гастрономічних, бальнеологічних, закладів розміщення тощо. За місяць, що маршрути перебувають у вільному доступі, їх переглянули понад 5500 разів українською мовою та понад 1000 разів англійською», – поінформувала Людмила Сюзева.
До створення маршрутів долучилися 7 екскурсоводів: Владислав Товтин, Аліса Смирна, Юрій Славік, Павло Худіш, Олександр Шершун, Юрій Яновський та Юрій Черяник.
Автор одного з маршрутів, доцент кафедри археології, етнології та культурології ФІМВ Юрій Славік каже: «Мій автомобільний маршрут пролягав Турянською долиною, яку варто розглядати спільно з Ужанщиною. Маршрут неспроста називається «Родзинки Турянської долини» — я робив акцент на найцікавіших куточках цієї місцевості і не фокусувався навколо однієї теми. У цих місцях усім відомі Лумшори і Воєводино. Проте я намагався зібрати й інші цікаві напрямки та об’єкти, тому говоримо про словаків та євреїв, дізнаємося про гастрономічні складові, як-от жаб’ячі лапки. Тут зібрані архітектурні, гастрономічні, бальнеологічні об’єкти тощо. Маршрут, звичайно, можна здолати за день, але я рекомендую розтягнути задоволення на два, а то й три дні».
Під час презентації маршрутів ще один екскурсовод Олександр Шершун наголосив на тому, що створені аудіогіди стануть у пригоді туристам, а от для екскурсоводів не створюватимуть конкуренції, адже це зовсім інший формат прогулянок. Так само зауважив, що завдяки проєкту вдалося привабити туристів у ті місця й громади, куди вони зазвичай не приїздили.
Магістрантка ФСН Марія Заболотна працює гідесою вже кілька років. Дівчина ділиться: «Я для себе конкуренції в аудіогідах не відчуваю, бо все ж таки це зовсім інше, ніж екскурсія зі справжнім гідом. А для студентів, що вивчають туризм, ці аудіомаршрути – класна база і можливість почути нову інформацію. А ще – добра промоція для готелів і ресторанів. Я вважаю, що проєкт цікавий і потрібний, адже є люди, які не хочуть подорожувати з екскурсоводами. До того ж туризму заважали і заважатимуть уже невдовзі знову й карантинні обмеження. Люди подорожуватимуть у будь-якому випадку. Тож такі аудіогіди – це внесок у майбутнє. До того ж і до карантину був популярним автономний спосіб подорожей – люди шукали цікавинки, прокладали власні маршрути і подорожували у власному темпі. Зрештою, людина може дізнатися про цікаві місця нашого краю, будучи в Києві чи Харкові. І коли їхатиме на Закарпаття, то вже знатиме, що можна подивитися і вже або скористається аудіогідом, або замовить послуги екскурсовода».
Скористатися аудіогідами можна на сайті чи в мобільному додатку Izi travel. Усі вони доступні безкоштовно онлайн чи при завантаженні офлайн.
фото Сергія Гудака