Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Викладачі УжНУ долучилися до створення аудіогідів Ужанською та Турянською долиною

Завдяки проєкту вдалося привабити туристів у ті місця й громади, куди мандрівники зазвичай не приїздили

0 202
11 аудіомаршрутів селами, містами, горами та локальними бізнесами представила у рамках проєкту «Пізнай Ужанську долину» творча група. До створення долучилися й викладачі УжНУ. Про що аудіомаршрути і як ними скористатися – знає Медіацентр.

Викладачі УжНУ долучилися до створення аудіогідів Ужанською та Турянською долиноюКерівниця проєкту Людмила Сюзева під час презентації проєкту розповіла, що в його рамках удалося створити 11 аудіогідів українською та англійською мовами для платформи Izi travel, а також тематичні листівки з QR-кодами, які допоможуть скористатися маршрутами, рекламну продукцію та проморолик.

Людмила Сюзева
Людмила Сюзева

«Наші аудіогіди вмістили 124 локації історико-культурної спадщини, природних об’єктів та локальних бізнесів – гастрономічних, бальнеологічних, закладів розміщення тощо. За місяць, що маршрути перебувають у вільному доступі, їх переглянули понад 5500 разів українською мовою та понад 1000 разів англійською», – поінформувала Людмила Сюзева.

До створення маршрутів долучилися 7 екскурсоводів: Владислав Товтин, Аліса Смирна, Юрій Славік, Павло Худіш, Олександр Шершун, Юрій Яновський та Юрій Черяник.

Автор одного з маршрутів, доцент кафедри археології, етнології та культурології ФІМВ Юрій Славік каже: «Мій автомобільний маршрут пролягав Турянською долиною, яку варто розглядати спільно з Ужанщиною. Маршрут неспроста називається «Родзинки Турянської долини» — я робив акцент на найцікавіших куточках цієї місцевості і не фокусувався навколо однієї теми. У цих місцях усім відомі Лумшори і Воєводино. Проте я намагався зібрати й інші цікаві напрямки та об’єкти, тому говоримо про словаків та євреїв, дізнаємося про гастрономічні складові, як-от жаб’ячі лапки. Тут зібрані архітектурні, гастрономічні, бальнеологічні об’єкти тощо. Маршрут, звичайно, можна здолати за день, але я рекомендую розтягнути задоволення на два, а то й три дні».

Під час презентації маршрутів ще один екскурсовод Олександр Шершун наголосив на тому, що створені аудіогіди стануть у пригоді туристам, а от для екскурсоводів не створюватимуть конкуренції, адже це зовсім інший формат прогулянок. Так само зауважив, що завдяки проєкту вдалося привабити туристів у ті місця й громади, куди вони зазвичай не приїздили.

Марія Заболотна
Марія Заболотна

Магістрантка ФСН Марія Заболотна працює гідесою вже кілька років. Дівчина ділиться: «Я для себе конкуренції в аудіогідах не відчуваю, бо все ж таки це зовсім інше, ніж екскурсія зі справжнім гідом. А для студентів, що вивчають туризм, ці аудіомаршрути – класна база і можливість почути нову інформацію. А ще – добра промоція для готелів і ресторанів. Я вважаю, що проєкт цікавий і потрібний, адже є люди, які не хочуть подорожувати з екскурсоводами. До того ж туризму заважали і заважатимуть уже невдовзі знову й карантинні обмеження. Люди подорожуватимуть у будь-якому випадку. Тож такі аудіогіди – це внесок у майбутнє. До того ж і до карантину був популярним автономний спосіб подорожей – люди шукали цікавинки, прокладали власні маршрути і подорожували у власному темпі. Зрештою, людина може дізнатися про цікаві місця нашого краю, будучи в Києві чи Харкові. І коли їхатиме на Закарпаття, то вже знатиме, що можна подивитися і вже або скористається аудіогідом, або замовить послуги екскурсовода».

Скористатися аудіогідами можна на сайті чи в мобільному додатку Izi travel. Усі вони доступні безкоштовно онлайн чи при завантаженні офлайн.

Ксенія Шокіна,
фото Сергія Гудака
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.