Студенти-історики в ліцеї «Інтелект» дізнавалися таємниці педагогічної майстерності
Майстер-клас з викладання для юних педагогів провів учитель з 30-річним стажем Мирослав Ігнатоля
Студенти-історики відвідали урок зі всесвітньої історії у 8-А класі, який провів учитель з тридцятирічним стажем Мирослав Павлович Ігнатоля. На занятті йшлося про відому постать часів Великих географічних відкриттів – переломного періоду між Середньовіччям та Новим часом – Фернанда Магелана. Як зазначив на початку Мирослав Павлович, урок присвячений не стільки історії, скільки персоні та географічному аспекту, про що говорить сама тема – «Подвиг Магелана».
Традиційно урок розпочали з повторення пройденого матеріалу. Учні добре орієнтувалися в попередніх темах, історичному часі та географічному просторі, що довели під час роботи з картами. Педагогу вдається викликати та підтримувати зацікавлення школярів навчальним предметом. У першу чергу, відклик на його працю зумовлений постійним контактуванням з учнями та любов’ю до свого фаху. Вчитель уміло активізував роботу школярів, використовуючи ілюстративні матеріали (карти та портрети видатних діячів окресленого періоду) як засоби наочності. Зокрема, виклад Мирослава Павловича супроводжувався жартами та цитуванням історичних джерел.
Поділилися своїми враженнями від заходу і власне четвертокурсники. «Артистизм, харизма, динаміка, інформативність й ефектність подачі – усе це не про голлівудського актора, а про вчителя ЗОШ №11 Ігнатолю Мирослава Павловича. Урок повернув мене назад у часі, я відчув себе знову восьмикласником. Із захопленням слухав історію навколосвітньої подорожі Магелана, здавалось би, знаючи всі спойлери заздалегідь. Сподіваюся, ми знову побачимось при проходженні педагогічної практики», – зізнався Петро Шек.
Прокоп Юрій: «Сьогоднішній урок показав, що ліцей “Інтелект” є потужним навчальним закладом Ужгорода, де висококваліфіковані вчителі, такі, як пан Ігнатоля, допомагають дітям здобувати якісні знання. Мені цей урок запам’ятався і послужить прикладом того, як повинен проходити навчальний процес в школі».
Марія Кромпотич: «На мою думку, великим плюсом було те, що вчителю під час вивчення нової теми вдалося зацікавити учнів, вони активно доповнювали його розповідь, відповідали на поставлені питання та вміло користувалися настінними картами. Відвідавши цей урок, ми на практиці побачили, як потрібно проводити заняття з історії, знаходити особливий підхід до учнів, мотивувати їхню навчальну діяльність».
Студенти відчули себе частинкою великої історії. Це стало результатом зусиль вчителя, який, завдяки своєму таланту передати емоції від історичної події, зумів зосередити увагу кожного присутнього. Саме так педагог повинен ділитися своїм досвідом та знаннями з дітьми. Вчитель – головна фігура на уроці і його завданням є співпраця з кожним учнем, що майстерно показав Мирослав Павлович. Цей педагог один з тих, у кого варто повчитися.
Студенти взяли собі на замітку, якими методами варто привернути увагу дітей та цікаво, доступно передати знання учням. Відвідавши цей урок, майбутні історики-педагоги здобули багато знань та досвіду, що безсумнівно стане в нагоді.
Галини Рейтій та Ангеліни Дебель