Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Магістранти ФІМВ обговорювали актуальні проблеми інтелектуальної власності в освіті

Учасники навчального семінару обговорили широкий спектр питань використання, комерціалізації та охорони прав на об’єкти інтелектуальної власної, що є актуальними для сфери освіти

0 166
Під час вивчення дисципліни «Право інтелектуальної власності в освіті» доцентка кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Олена Попадич разом із магістрантами галузі знань «Освіта/Педагогіка« спеціальності «Середня освіта (Історія)» провела підсумковий семінар на тему «Актуальні проблеми інтелектуальної власності в освіті».

Магістранти ФІМВ обговорювали актуальні проблеми інтелектуальної власності в освітіЗахід відбувся 8 грудня онлайн на платформі Google Meet. Відкрила семінар доцентка Олена Попадич. Вона акцентувала увагу присутніх на тому, що метою навчальної дисципліни «Право інтелектуальної власності в освіті» є засвоєння знань щодо правового регулювання відносин під час виникнення, використання та охорони об’єктів права інтелектуальної власності. «Ви опанували науково-теоретичні й практичні положення про право інтелектуальної власності і його юридичні інститути, особливості правового регулювання, основні міжнародно-правові акти, норми Цивільного кодексу України, законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері інтелектуальної власності, порядок їх застосування тощо. Тож сьогодні маємо можливість обговорити актуальні проблеми інтелектуальної власності в освіті, які ви обрали для вивчення та опрацювання».

Із доповіддю на тему «Роль інтелектуальної власності у вищій школі» виступила магістрантка Вікторія Буксар. «Результатами наукової, науково-технічної або науково-дослідницької діяльності можуть бути об’єкти інтелектуальної власності. Інтелектуальна власність є потенційним багатством України. Тому слід усіляко сприяти розвитку науково-технічного прогресу, створюючи умови для організаційних форм роботи (проведення оглядів-конкурсів, виставок) серед молоді, студентів закладів вищої освіти і науково-педагогічних працівників для творчої, інтелектуальної діяльності», – зазначила доповідачка.

Пізнавальною була інформація студентки Галини Рейтій про проблеми охорони прав на службові об’єкти інтелектуальної власності. Вона розповіла про виробників фонограм й відеограм, зокрема відзначила, які об’єкти інтелектуальної власності можуть бути службовими, кому належать майнові права на них, які види виплат автору службового об’єкта інтелектуальної власності має сплатити роботодавець тощо.

Першокурсниця ОС «Магістр» Златослава Керечанин розкрила питання тлумачення сутності прав на результати інтелектуальної діяльності різними науковими підходами та теоріями, а її одногрупниця Наталія Човрі розповіла про оцінку вартості об᾿єктів інтелектуальної власності.

Магістрантка Ангеліна Дебель виступила з доповіддю про особливості правової природи фотографічних творів, у якій докладно зупинилася на співвідношенні понять «фотографія» та «фотографічний твір», зародження правової охорони на фотографічні твори тощо. Процедуру реєстрації прав інтелектуальної власності на твір проаналізувала Катерина Ковач.

Студентка Марія Кромпотич розповіла слухачам семінару про міжнародне співробітництво в сфері інтелектуальної власності та пояснила, якими потребами зумовлена необхідність охорони та захисту прав інтелектуальної власності.

Розгляду правової організації мовлення присвятила свою доповідь староста групи Наталія Куштан, яка зазначила, що «в сучасних умовах телебачення є наймасовішим засобом донесення інформації до споживача. Поява нових цифрових, мережевих і телекомунікаційних технологій, інтенсивна конвергенція комп’ютерних і телевізійних мереж та впровадження цифрового телебачення й нелінійних послуг привела до виникнення нового великого ринку інформаційних ресурсів».

Актуальною була інформація доповідачки Оксани Терембець про проблеми охорони й захисту прав інтелектуальної власності в інтернеті, адже «джерелом її виникнення та розвитку залишається питання анонімності користувача в безмежному віртуальному просторі. Труднощі ідентифікації користувача Інтернет-мережі є підґрунтям неможливості визначення структурного складу правовідносин, що відбуваються у віртуальному просторі. Тому саме дана специфічна ознака є формоутворюючою для ряду інших особливостей, які вона породжує», – зауважила доповідачка.

Учасниця семінару Олександра Федорнак роз’яснила тему піратства в сфері інтелектуальної власності в умовах сьогодення. Продовжив дослідження цієї проблематики магістрант Петро Шек, який у своїй доповіді детально проаналізував та описав порушення прав інтелектуальної власності в кінематографі.

Загалом учасники семінару обговорили широкий спектр питань використання, комерціалізації та охорони прав на об’єкти інтелектуальної власної, що є актуальними для сфери освіти.

Наприкінці Олена Олександрівна зазначила, що такі заходи є актуальними, адже сприяють зміцненню фахових знань та розвитку вмінь їх реалізувати щодо загальних положень права інтелектуальної власності, її інститутів, понять та видів об’єктів і суб’єктів права інтелектуальної власності, підстав виникнення, умов і порядку використання її результатів, порядку та способів захисту порушених прав у практиці професійної діяльності.

За інформацією доцентки кафедри загальної педагогіки
та педагогіки вищої школи Олени Попадич
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.