Мистецтво публічного виступу від режисерки Олесі Чепелюк: випускниця філфаку ділилася порадами зі студентами
Зустріч молоді з відомою театральною діячкою влаштували в межах дисципліни «Основи риторики та ораторського мистецтва»
Після завершення навчання на філологічному пані Олеся працювала вчителькою, а потім знайшла себе у сфері культури, чим підтверджує, як багато дає філологічна освіта, щоб реалізувати себе, – представила гостю Валентина Барчан.
Після невеликого вступу випускниця, а нині відома театральна діячка поділилася досвідом акторської майстерності, ораторського мистецтва з присутніми на зустрічі судентами й викладачами кафедр української мови, української літератури, журналістики.
«Я вчителювала в рідному місті й одночасно з тим писала романи. Коли почалася Революція Гідності, з’явилася ідея для твору – вирішила в такий спосіб висловити свою подяку патріотам. Написала драму «Не зрадь», темою якої є зрада друзів, сім’ї, власних задумів. Хотіла передати життя персонажів, користуючись справжніми виразами, ситуаціями реальних людей, хоч тоді мала поверхові знання про написання творів у жанрі драми», – розповіла Олеся. Тоді ж виникла ідея зробити театральну постановку, але не вистачало відповідних навичок. Тому вступила до академії мистецтв, де здобула фах режисера. Переконана, що потрібно бути впевненою у собі й своїх мріях, пробувати себе в різних напрямах, котрі подобаються саме тобі: «Якщо ви грамотні та кваліфіковані, зумієте реалізувати себе в будь-якій сфері».
Перед публічним виступом людина відчуває страх невідомості, боїться, що авдиторія не сприйме її. Пані Олеся радить думати про тих, перед ким виступаєш, долати хвилювання, а якщо бракує впевненості, то зробити навпаки – уявити свою перевагу. На початку не давати навіть натяків на те, що хвилюєшся. Важливо контактувати з авдиторією, не читати з аркушів, бо жива взаємодія значно важливіша. Також варто обирати доречний і комфортний одяг для публічного виступу.
Із філологами та журналістами режисерка відпрацьовувала різну інтонацію: студенти говорили скоромовки різними тембрами, тренувалися чітко вимовляти звукосполуки, отримали навички з акторської майстерності. А двоє активних студентів Максим Галашко й Христина Ігнат навіть спробували зіграти діалог закоханих.
Наприкінці зустрічі Олеся Чепелюк відповідала на запитання авдиторії й ділилася деякими планами на майбутнє. Зазначила, що тепер працює над продовженням п’єси «Не зрадь», цікавиться психологією, керує різними проєктами, зокрема разом з іншими театралами допомагає вимушено переміщеним особам розвивати акторську майстерність, що також є своєрідною мистецькою терапією.
Фото Оксани Кузьми, Наталії Толочко, Софії Скиби