Цьогорічне стажування – експериментальне: уперше до нього залучили й першокурсників, хоч зазвичай стажується молодь старших курсів. Позитивні відгуки керівників стажування – посадовців міськради – засвідчили успішність такого почину.
Фінальною нотою стала можливість відчути себе депутатами: студенти взяли участь у «засіданні» Ужгородської міськради. Навчилися реєструватися, виносити рішення на голосування й підтримувати чи не підтримувати їх депутатською більшістю. Порядок денний складався із двох питань: «Про персональну премію від ректорату за успішно пройдене стажування» та «Звернення про заборону ТікТоку». Перше підтримали більшістю голосів, а друге навіть не допустили на голосування й відправили на доопрацювання профільних комісій.
Проректорка УжНУ з науково-педагогічної роботи Мирослава Лендьел подякувала керівництву Ужгородської міської ради за співпрацю, відзначила, що стажування було цікавим і корисним для всіх. Розповіла, що спілкувалася з деякими студентами, у яких викладає, бачила відеорепортаж про стажування і переконалася в усвідомленні молоддю складної, важливої й відповідальної роботи виконавчого органу міста. Додала, що впевнена в набутті студентами якісних практичних навичок і мотивації вчитися ще краще.
Міський голова Богдан Андріїв, побажавши юним ужнівцям успішного навчання, зауважив, що 80 % працівників міськради – випускники саме Ужгородського університету. Закликав молодь не бути байдужою до того, що відбувається у місті, інформувати міську раду про те, що потрібно виправити, які проблеми вирішити.
Враженнями від стажування поділилися й самі студенти. Третьокурсник Дмитро Поковба вивчає в УжНУ політологію. Під час симуляції сесії Ужгородської міськради хлопець виконував роль міського голови й успішно керував засіданням. Про свій досвід стажування каже: «Я провів три тижні у відділі роботи з депутатами. Це відповідає моїй майбутній професії. Була цікава робота з депутатами, я зміг побачити, як вони працюють на постійних комісіях. В університеті ми маємо певні предмети, де вивчаємо місцеве самоврядування на старших курсах. І підкріпити теорію практикою та наочними прикладами дуже цінно. Вважаю, що першокурсникам теж було б дуже корисно розфарбувати суху теорію такою практичною частиною і однозначно їм таке стажування було б посильним і корисним».
Першокурсниця факультету суспільних наук Крістіна Качій стажувалася в департаменті соціальної політики. Дівчина каже: «Нам, як стороннім, не давали доступу до особових справ, але цей досвід від того був не менш цікавим. Ми дізналися, як видають документи, як реєструють громадян, відвідали Центр допомоги постраждалим від домашнього насильства, були в Терцентрі соціального обслуговування, де живуть літні люди, дізналися, як працюють соціальні працівники на дому. Для нас, майбутніх психологів, це був дуже корисний досвід».
Студент ІІ курсу Антон Радько теж вивчає політологію. А ще займається громадською діяльністю. Хлопець каже: «Під час стажування я ознайомився з порядком роботи управління освіти. Стажування було різноманітним, я долучився до організації моніторингу державного базового стандарту з загальної середньої освіти. Це однозначно корисний досвід, бо я ознайомився з реальною роботою у структурі місцевого самоврядування, що має у підпорядкуванні одну з найбільших галузей».
відео Віталія Завадяка