Студенти-філологи презентували індивідуальні проєкти з педагогічних проблем
«Круглий стіл» став кроком у формуванні професійної компетентності нової генерації педагогів – агентів змін – у національній системі освіти

Презентації торкалися важливих і водночас складних тем: «Шкільний булінг: причини, превентивні заходи, шляхи подолання», «Діти і шкідливі звички», «Підліткова агресія: причини, шляхи подолання», «Діти й комп’ютерні ігри», «Діти і «вулиця», «Розвиток саногенного мислення й емоційного інтелекту школярів» та інші. Алгоритм підготовки, який використовували студенти, передбачав аналіз актуальності порушеної теми, огляд наукових джерел, аналіз причин, наслідків і педагогічних шляхів вирішення, формулювання висновків.
Студенти творчо підійшли не тільки до вибору теми індивідуальних проєктів, а й до розкриття змісту. Окрім опрацьованого аналітичного матеріалу і результатів соціологічних досліджень, проводили опитування батьків, однолітків, знімали мініфільми з авторськими коментарями, наводили приклади із власного шкільного й студентського життя. Особливу увагу було приділено практичним аспектам: які методи виховання та профілактики можуть застосовувати педагоги, батьки, суспільство.
Такі заняття через можливість вільно висловлювати власну думку, аргументовано дискутувати з викладачем чи, можливо, із «застарілими» поглядами на виховання сучасних школярів, мотивують нас, студентів, до глибшого розуміння професії педагога й подолання складнощів, з якими в реальній практиці взаємодії з учнями ми обов’язково зіткнемося.
Вивчаючи педагогіку, студенти неодноразово ставили собі питання про те, чи готові вони, попри всі складнощі, до професійної діяльності в освітній сфері. Особисто для мене вивчення педагогіки стало надзвичайно цінним досвідом. Завдяки цьому предмету я почала краще розуміти, як формується особистість дитини, які чинники впливають на процеси навчання й виховання і яку важливу роль відіграє вчитель у житті учнів. Я зрозуміла, наскільки важливими є терпіння, емпатія та послідовність у педагогічній діяльності, щоб до кожної дитини ставитися як до особистості, з повагою і розумінням. Цей курс посприяв не лише формуванню елементарних професійних навичок, а й переосмисленню власних цінностей, додав упевненості в правильності обраного шляху та надихнув на дальший розвиток у сфері освіти.
Своїми міркуваннями поділилася також однокурсниця Євгенія Федикович: «Вивчення педагогіки стало для мене важливим етапом професійної підготовки. Завдяки здобутим знанням я зрозуміла принципи створення сприятливого освітнього середовища, орієнтованого на потреби кожної дитини, і роль сучасного педагога, покликання якого – не лише навчати, а й надихати, підтримувати й розвивати особистість. Викладання матеріалу із залученням життєвих прикладів сприяло доступному засвоєнню складних понять і термінів. Практичні заняття з активною взаємодією, обговоренням, аналізом педагогічних ситуацій дали змогу усвідомити базові аспекти навчання, виховання, розвитку й соціалізації особистості як цілісного освітнього процесу. Переконана, що здобуті знання стануть міцним підґрунтям для мого професійного зростання й ефективної педагогічної діяльності в майбутньому».
Захід, підготовлений спільними з викладачкою зусиллями, сприяв формуванню в студентів критичного мислення, навичок публічного виступу й уміння працювати креативно. «Круглий стіл» став ще одним кроком у формуванні професійної компетентності нової генерації педагогів – агентів змін – у національній системі освіти, фахівців, котрі зможуть не лише викладати, а й виховувати покоління свідомих та відповідальних громадян.
студентка ІІІ курсу філологічного факультету
спеціальності 014 «Середня освіта»