Сайт Медіацентру УжНУ
Підрозділ створений у липні 2013 року

Студенти-філологи презентували індивідуальні проєкти з педагогічних проблем

«Круглий стіл» став кроком у формуванні професійної компетентності нової генерації педагогів – агентів змін – у національній системі освіти

0 6
Студенти-філологи презентували індивідуальні проєкти з педагогічних проблемВже стало традицією проводити підсумкове заняття з вивчення дисципліни «Педагогіка» (викладач – доцентка кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Марія Кухта) для студентів філологічного факультету спеціальності 014 «Середня освіта» у формі «круглого столу» під назвою «Актуальні питання сучасного шкільного виховання». Мета заходу – презентаційне обговорення і креативний пошук відповіді на доволі парадоксальну дилему: живемо в ХХІ столітті, стоси досліджень щороку збагачують педагогічну теорію і практику інноваційними методами і технологіями, а проблеми виховання учнів тільки накопичуються.

Студенти-філологи презентували індивідуальні проєкти з педагогічних проблемПрезентації торкалися важливих і водночас складних тем: «Шкільний булінг: причини, превентивні заходи, шляхи подолання», «Діти і шкідливі звички», «Підліткова агресія: причини, шляхи подолання», «Діти й комп’ютерні ігри», «Діти і «вулиця», «Розвиток саногенного мислення й емоційного інтелекту школярів»  та інші. Алгоритм підготовки, який використовували студенти, передбачав аналіз актуальності порушеної теми, огляд наукових джерел, аналіз причин, наслідків і педагогічних шляхів вирішення, формулювання висновків.

Студенти творчо підійшли не тільки до вибору теми індивідуальних проєктів, а й до розкриття змісту. Окрім опрацьованого аналітичного матеріалу і результатів соціологічних досліджень, проводили опитування батьків, однолітків, знімали мініфільми з авторськими коментарями, наводили приклади із власного шкільного й студентського життя. Особливу увагу було приділено практичним аспектам: які методи виховання та профілактики можуть застосовувати педагоги, батьки, суспільство.

Такі заняття через можливість вільно висловлювати власну думку, аргументовано дискутувати з викладачем чи, можливо, із «застарілими» поглядами на виховання сучасних  школярів, мотивують нас, студентів, до глибшого розуміння професії педагога й подолання складнощів, з якими в реальній практиці взаємодії з учнями ми обов’язково зіткнемося.

Вивчаючи педагогіку, студенти неодноразово ставили собі питання про те, чи готові вони, попри всі складнощі, до професійної діяльності в освітній сфері. Особисто для мене вивчення педагогіки стало надзвичайно цінним досвідом. Завдяки цьому предмету я почала краще розуміти, як формується особистість дитини, які чинники впливають на процеси навчання й виховання і яку важливу роль відіграє вчитель у житті учнів. Я зрозуміла, наскільки важливими є терпіння, емпатія та послідовність у педагогічній діяльності, щоб до кожної дитини ставитися як до особистості, з повагою і розумінням. Цей курс посприяв не лише формуванню елементарних  професійних навичок, а й переосмисленню власних цінностей, додав упевненості в правильності обраного шляху та надихнув на дальший розвиток у сфері освіти.

Своїми міркуваннями поділилася також однокурсниця Євгенія Федикович: «Вивчення педагогіки стало для мене важливим етапом професійної підготовки. Завдяки здобутим знанням я зрозуміла принципи створення сприятливого освітнього середовища, орієнтованого на потреби кожної дитини, і роль сучасного педагога, покликання якого – не лише навчати, а й надихати, підтримувати й розвивати особистість. Викладання матеріалу із залученням життєвих прикладів сприяло доступному засвоєнню складних понять і термінів. Практичні заняття з активною взаємодією, обговоренням, аналізом педагогічних ситуацій дали змогу усвідомити базові аспекти навчання, виховання, розвитку й соціалізації особистості як цілісного освітнього процесу. Переконана, що здобуті знання стануть міцним підґрунтям для мого професійного зростання й ефективної педагогічної діяльності в майбутньому».

Захід, підготовлений спільними з викладачкою зусиллями, сприяв формуванню в студентів критичного мислення, навичок публічного виступу й уміння працювати креативно. «Круглий стіл» став ще одним кроком у формуванні професійної компетентності нової генерації педагогів – агентів змін – у національній системі освіти, фахівців, котрі зможуть не лише викладати, а й виховувати покоління свідомих та відповідальних громадян.

Юлія Русин,
студентка ІІІ курсу філологічного факультету
спеціальності 014 «Середня освіта»
Залишіть відповідь

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються дані ваших коментарів.