Географи УжНУ співпрацюють з інституціями екологічного моніторингу довкілля Закарпаття
Ознайомлення з роботою департаменту екології та природних ресурсів ЗОДА та Закарпатського центру з гідрометеорології сприятиме молодим людям у визначенні галузі географії, в якій працюватимуть після університету
Мета таких екскурсій – ознайомити студентів із обов’язками відповідних спеціально уповноважених органів, їхньою матеріальною базою щодо можливостей збору та обробки моніторингової інформації, її первинного аналізу, методик прогнозування тощо. У цих інституціях географи також мають можливість проходити виробничу практику на старших курсах.
У департаменті екології і природних ресурсів ОДА молодь зустрів його директор Сергій Рішко, у гідрометцентрі – начальник установи Сергій Манівчук. Керівники детально розповіли студентам про основні напрями діяльності відповідних інституцій, ознайомили з повноваженнями очолюваних ними структур, вказали на проблеми, з якими стикаються.
Сергій Манівчук відзначив, що двоє випускників географічного факультету УжНУ є працівниками Закарпатського центру з гідрометеорології. Це Руслан Озимко, який нині здобуває науковий ступінь з метеорології в Одеському державному екологічному інституті; та Ігор Полянський, котрий торік отримав диплом магістра географії. Керівник гідрометцентру гарно відгукнувся про випускників-географів, підтвердивши їх високу кваліфікацію.
На старших курсах географи продовжують вивчати проблеми довкілля та раціонального природокористування на прикладі Закарпаття. Це важливо з огляду на те, що їхня майбутня діяльність спрямована не просто на задоволення допитливості, а на реалізацію державною системою моніторингу постійного контролю за станом складових географічного середовища – води, повітря, ґрунту, біоти тощо. Їхній викладач, доктор фізико-математичних наук, професор Степан Поп зауважує: «Майбутні фахівці-географи є насамперед особистостями, які повинні сприяти раціональному використанню природних ресурсів для якісного життя теперішніх поколінь і, звичайно, дбати про їх збереження для нащадків».
Студенти діляться у Facebook-у позитивними враженнями від екскурсій, учасниками яких стали. Такий досвід допомагає їм знову й знову замислитися про проблеми збереження довкілля, активізувати просвітницьку роботу з населенням, а також визначити конкретну галузь географії, в якій бачать себе після завершення навчання в університеті.